Problemy z Windows Defender po zainstalowaniu aktualizacji Windows 10 Creators Update [Poprawka]

Wraz z wprowadzeniem systemu Windows 10 program Windows Defender stał się jeszcze bardziej wydajny. Jest to świetne rozwiązanie dla firmy Microsoft, ponieważ większość jej użytkowników wcześniej korzystała z rozwiązań antywirusowych innych firm.

Jednak chociaż Windows Defender to dobra usługa, nie zawsze jest to podstawowy wybór dla wielu użytkowników. Powód? Częste problemy, które pojawiły się po najnowszej aktualizacji, a wielu użytkowników zgłosiło więcej niż jeden problem po pobraniu i zainstalowaniu aktualizacji twórców.

W tym celu wymieniliśmy poniżej niektóre z najczęściej zgłaszanych problemów i ich rozwiązania. W przypadku napotkania problemów z programem Windows Defender koniecznie czytaj dalej

Jak rozwiązać problemy z Windows Defender w aktualizacji Windows 10 Creators Update

Awarie

Jak już powiedzieliśmy, Windows Defender może być dobrym rozwiązaniem bezpieczeństwa — jeśli działa zgodnie z przeznaczeniem. Jednak użytkownicy, którym udało się uzyskać aktualizację twórców, napotykali problemy z programem Windows Defender. Najważniejszy problem związany jest z nagłymi awariami, a co gorsza, niektórym z nich nie udało się zlokalizować opcji Windows Defender w Ustawieniach.

W większości przypadków problemem są brakujące lub uszkodzone niezbędne pliki. Istnieje kilka sposobów rozwiązania tego problemu:

  • Uruchom ponownie komputer. Czasami drobny błąd może powodować wiele problemów. Przed przejściem do bardziej zaawansowanych obejść należy zrestartować komputer.
  • Uruchom skanowanie SFC. Na szczęście istnieje wbudowane narzędzie, które powinno pomóc Ci w brakujących lub uszkodzonych plikach systemowych. Aby skorzystać z tego narzędzia, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:
    1. Kliknij prawym przyciskiem myszy przycisk Start i otwórz wiersz polecenia (administrator).
    2. W wierszu polecenia wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz Enter:
      • sfc / scannow
    3. Po zakończeniu procedury sprawdź zmiany w programie Windows Defender.
  • Odinstaluj program antywirusowy innej firmy. Upewnij się, że korzystasz tylko z jednej usługi bezpieczeństwa, ponieważ obecność dwóch z pewnością spowoduje problemy.
  • Tymczasowo wyłącz zaporę. Zapora systemu Windows jest ostatnią linią obrony przed złośliwymi atakami, ale może czasami zablokować lub nawet zatrzymać niektóre inne usługi systemu Windows. Powinieneś go tymczasowo wyłączyć i poszukać zmian. Jeśli nie masz pewności, jak to zrobić, postępuj zgodnie z instrukcjami poniżej:
    1. Kliknij prawym przyciskiem myszy menu Start i w obszarze Skróty administracyjne wybierz Panel sterowania.
    2. Otwarty system bezpieczeństwo.
    3. Kliknij Zaporę systemu Windows.
    4. Wyłącz sieci prywatne i publiczne.
    5. Spróbuj ponownie uruchomić program Windows Defender.

Jeśli problemy nadal występują po wykonaniu powyższych kroków, musisz przejść do opcji odzyskiwania.

Długie skany

Kolejny problem, który pojawił się natychmiast po aktualizacji Creators Update, dotyczy długich skanów, które czasem trwają dwie godziny. Jak zapewne już wiesz, szacowany czas skanowania wynosi około 15 minut do maksymalnie 30 minut w trybie głębokiego skanowania. Istnieje kilka rozwiązań tego problemu i mamy nadzieję, że niektóre z nich znacznie skracają czas skanowania:

  • Odinstaluj rozwiązania innych firm. Jak już wskazaliśmy w poprzednim błędzie, upewnij się, że w danym momencie działa tylko jedno rozwiązanie bezpieczeństwa. Postępuj zgodnie z instrukcjami poniżej, aby odinstalować wszelkie rozwiązania antywirusowe innych firm z komputera:
    1. Kliknij prawym przyciskiem myszy przycisk Start i otwórz Panel sterowania.
    2. Kliknij Odinstaluj program w widoku kategorii.
    3. Przejdź do programu antywirusowego z listy i odinstaluj go.
    4. Uruchom ponownie komputer i sprawdź zmiany.
  • Wyczyść rejestr za pomocą specjalnego narzędzia. Niektóre problemy z rejestrem mogą powodować długie czasy skanowania. Radzimy korzystać z niektórych z tych zewnętrznych narzędzi do czyszczenia rejestru. Nie zapomnij wykonać kopii zapasowej rejestru przed czyszczeniem.
  • Zaktualizuj bazę definicji ręcznie. Definicja domyślnie nie aktualizuje się automatycznie, więc możesz to zrobić ręcznie. Aby to zrobić, wykonaj następujące instrukcje:
    1. Otwórz program Windows Defender z obszaru powiadomień na pasku zadań.
    2. Otwórz kartę Aktualizacja.
    3. Kliknij Aktualizuj.
    4. Po zakończeniu procesu powtórz proces skanowania i poszukaj zmian.

Defender zderza się z antywirusem innej firmy

Niektórzy użytkownicy zgłosili, że są całkiem zadowoleni ze swoich zewnętrznych rozwiązań antymalware / antyspyware, ale wytrwałość Windows Defender w próbach przejęcia powoduje wiele problemów. Na przykład po aktualizacji niektórzy użytkownicy nie mogli używać programu Norton Antivirus. Ponieważ Windows Defender jest wbudowaną częścią systemu Windows, nie można go odinstalować, ale można zapobiec ingerencji Centrum bezpieczeństwa w oprogramowanie innych firm. Aby to zrobić, wykonaj następujące instrukcje:

  1. Na pasku wyszukiwania systemu Windows wpisz gpedit.msc i otwórz Edytor lokalnych zasad grupy.
  2. Otwórz konfigurację komputera.
  3. Wybierz Szablony administracyjne.
  4. Wybierz Komponenty Windows.
  5. Otwórz Windows Defender.
  6. W prawym oknie odszukaj zasadę „Wyłącz Windows Defender”.
  7. Kliknij dwukrotnie tę zasadę i kliknij Włącz w jej właściwościach.

To powinno uwolnić cię od możliwych irytacji spowodowanych przez Windows Defender. Od teraz możesz korzystać wyłącznie z preferowanego oprogramowania antywirusowego.

Raport o zdrowiu ciągle się wyświetla

Dzięki aktualizacji Creators Update kompleksowe opcje bezpieczeństwa i utrzymania wydajności znajdują się w Security Center. Jednak po aktualizacji użytkownicy często denerwują się powtarzającymi się raportami i błędami w systemie. Ostatecznie wydaje się, że Microsoft stworzył narzędzie, które jest zbyt pracowite dla własnego dobra i prawdopodobnie nie jest to, co zamierzali zrobić. Tę funkcję można jednak wyłączyć, aby przez cały czas nie otrzymywać monitu o drobne problemy.

Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby to zrobić:

  1. W polu Windows Search wpisz regedit i otwórz Edytor rejestru.
  2. Wykonaj kopię zapasową rejestru i kontynuuj wykonywanie kroków.
  3. Przejdź do tej dokładnej lokalizacji:
    • Komputer \ HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ SecurityHealthService
  4. W prawej części okna zobaczysz dane wejściowe Start i Type. Zmień ich wartości na 3.
  5. Potwierdź zmiany.
  6. Kliknij pasek zadań prawym przyciskiem myszy i otwórz Menedżera zadań.
  7. Na karcie Uruchamianie wyłącz Powiadomienie Windows Defender i zapisz zmiany.
  8. Uruchom ponownie komputer, a będziesz gotowy.

Że należy to zrobić. Jeśli masz inne problemy, alternatywne rozwiązania lub pytania dotyczące tematu, opublikuj je w sekcji komentarzy poniżej.

Link do głównej publikacji