Virgin Media jest brytyjskim dostawcą usług szerokopasmowych, który ostatnio doświadczył kilku problemów z usługą Wi-Fi. W okresie świątecznym przerwy w dostępie do Internetu spowodowały utratę łączności przez klientów. Oto kilka potencjalnych poprawek połączeń Wi-Fi Virgin Media.
Sprawdź status usługi Virgin Media
Virgin Media potwierdziło problemy związane z utratą połączeń Virgin Wi-Fi przez komputery z systemem Windows 10 i 8 w grudniu 2016 r. Problem pojawił się po aktualizacji systemu Windows i ma coś wspólnego z komputerami, które nie wykrywają systemów adresowych. W związku z tym sprawdź status usługi Virgin Media, aby dowiedzieć się, czy istnieją znane problemy dotyczące łączności w twoim regionie. (Możesz kliknąć tutaj, aby otworzyć stronę stanu usługi Virgin Media.)
Otwórz stronę Virgin Media w Downdetector
Downdetector to kolejna dobra strona do sprawdzania problemów z Wi-Fi Virgin Media. Jest to strona internetowa, która zapewnia przegląd w czasie rzeczywistym przerw w pracy dla dostawców usług internetowych i innych usług internetowych. Kliknij tutaj, aby otworzyć stronę Virgin Media na tej stronie.
Mimo że Virgin miało naprawić usługę Wi-Fi do połowy stycznia, jej strona Downdetector podkreśla obecnie, że Virgin Media ISP nadal ma znaczące przerwy w dostępie do Internetu. Podkreśla również, że osoby w Londynie, Birmingham, Manchesterze i Yorku prawdopodobnie nie będą miały swoich połączeń. Jeśli jesteś w jednym z czerwonych regionów, rozważ skontaktowanie się z obsługą klienta Virgin Media w celu uzyskania dalszych informacji na temat tego, kiedy połączenie Wi-Fi zostanie przywrócone.
Uruchom ponownie sprzęt
Możesz także wypróbować kilka poprawek samodzielnie. Jedną z bardziej podstawowych poprawek jest ponowne uruchomienie całego sprzętu, w tym ponowne uruchomienie komputera i Virgin Media Hub poprzez wyłączenie routera, a następnie odczekanie kilku minut, aby go ponownie włączyć. Otwórz ponownie przeglądarkę w systemie Windows, aby sprawdzić, czy połączenie zostało naprawione.
Zmień kanał routera Wi-Fi
Inne sieci bezprzewodowe współdzielące ten sam kanał co twój mogą zakłócać sygnał, więc zmiana kanału routera Wi-Fi może naprawić połączenie Virgin Media. W ten sposób możesz zmienić kanał routera Wi-Fi Virgin Media.
- Najpierw otwórz tę stronę na stronie NirSoft i kliknij Pobierz WifiInfoView dodać WifiInfoView do systemu Windows. To oprogramowanie pokazuje, z jakich kanałów korzystają pobliskie sieci, jak na poniższej migawce, dlatego należy przełączyć router na kanał, z którego inne sieci nie korzystają tak często.
- Teraz otwórz wiersz polecenia, naciskając klawisz Win + klawisz skrótu X i wybierając polecenie Wiersz polecenia z menu.
- Wpisz „ipconfig” w wierszu polecenia i naciśnij klawisz Return. Wiersz polecenia wyświetli szczegóły połączenia, jak poniżej.
- Zanotuj swój numer domyślnej bramy wymieniony w wierszu polecenia. Alternatywnie możesz skopiować ten numer za pomocą Ctrl + C w Windows 10.
- Otwórz przeglądarkę, wprowadź (lub wklej) numer bramy domyślnej w pasku adresu URL, a następnie naciśnij klawisz Return. Spowoduje to otwarcie strony routera, jak pokazano poniżej, na którym kanale bezprzewodowym jesteś.
- Następnie kliknij Bezprzewodowy na tej stronie i wprowadź wymagane uwierzytelnienie.
- Następnie możesz wybrać Podstawowe ustawienia sieci bezprzewodowej karta zawierająca menu rozwijane Kanał standardowy. Kliknij to menu rozwijane, aby wybrać z niego alternatywny kanał routera.
Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z połączeniami internetowymi
Windows ma wiele narzędzi do rozwiązywania problemów z siecią, które mogą naprawić Virgin Media Wi-Fi. Narzędzie do rozwiązywania problemów z połączeniami internetowymi może naprawić połączenia. Możesz otworzyć to narzędzie do rozwiązywania problemów w następujący sposób.
- Wpisz „narzędzie do rozwiązywania problemów” w polu wyszukiwania Cortana i wybierz Rozwiązywanie problemów.
- Wybierz Sieć i Internet aby otworzyć listę narzędzi do rozwiązywania problemów.
- Następnie wybierz Połączenia internetowe aby otworzyć okno pokazane poniżej.
- Po naciśnięciu przycisku Kolejny przycisk, narzędzie do rozwiązywania problemów może naprawić połączenie Wi-Fi VM.
Mamy nadzieję, że Virgin wkrótce naprawi awarię Wi-Fi. W międzyczasie możesz również znaleźć inne wskazówki dotyczące Wi-Fi na stronach pomocy i wsparcia Virgin Media.