Być może przynajmniej raz próbowałeś zalogować się na swój adres e-mail i napotkałeś błąd certyfikatu e-mail, ale nie wiedziałem, jak to obejść.
Błędy certyfikatu zdarzają się zawsze, gdy występuje problem z certyfikatem lub użycie samego certyfikatu przez serwer WWW, dlatego Internet Explorer, Edge, Chrome i inne przeglądarki wyświetlają czerwone flagi poprzez ostrzeżenia o błędach certyfikatu.
Najczęstszą przyczyną jest to, że certyfikat jest ważny przez określony czas, więc jeśli data i / lub godzina komputera są ustawione na inną datę lub godzinę, prawdopodobnie pojawi się ostrzeżenie o błędzie certyfikatu e-mail.
Jeśli jednak nadal pojawia się błąd certyfikatu e-mail, nawet po dostosowaniu daty i godziny, możliwe jest, że albo certyfikat samej witryny wygasł i musi zostać odnowiony, albo stronie nie można ufać.
Mógł wystąpić błąd certyfikatu e-mail w regularnie odwiedzanej witrynie bez błędów, więc w takim przypadku sama witryna może nie zostać poprawnie skonfigurowana.
Inną przyczyną może być wygaśnięcie certyfikatu witryny, a właściciel lub operator musi go odnowić, aby móc go nadal używać, ponieważ nie można tego poprawić w przeglądarce.
Gdy pojawi się błąd certyfikatu e-mail, zaleca się, aby nie umieszczać ważnej tożsamości logowania lub haseł na takich stronach.
Jak naprawić błąd certyfikatu e-mail
- Dostosuj czas / datę do odpowiednich wartości
- Wpisz adres ponownie
- Skonfiguruj użycie poczty przez ustawienia SSL
1. Dostosuj czas / datę do odpowiednich wartości
Sprawdź, czy czas i data na komputerze są ustawione na odpowiednie lub prawidłowe wartości. Jeśli ustawisz datę lub godzinę rzeczywistej godziny / daty, certyfikat może zostać odczytany jako nieważny.
Oto jak sprawdzić ustawienia czasu / daty i dostosować je:
- Kliknij prawym przyciskiem myszy Zegar na pasku zadań
- Kliknij Dostosuj godzinę / datę
- Kliknij Zmień datę i godzinę
- Ustaw prawidłową datę i godzinę
- Kliknij dobrze
2. Wpisz adres
Jeśli jest to witryna, którą regularnie odwiedzasz, i rzadko pojawia się błąd certyfikatu e-mail, sama witryna może nie być poprawnie skonfigurowana. Spróbuj ponownie wpisać adres, a następnie sprawdź, czy problem nadal występuje.
- CZYTAJ TAKŻE: Email blokujący antywirusa: Jak to naprawić w mniej niż 5 minut
3. Skonfiguruj użycie poczty przez ustawienia SSL
Jeśli próbujesz połączyć się ze swoją pocztą e-mail przy użyciu domyślnej nazwy serwera pocztowego, zdarza się, że istnieje rozbieżność między nazwą domeny a współdzielonym certyfikatem SSL na serwerze, co powoduje błąd certyfikatu e-mail.
Aby usunąć błąd certyfikatu e-mail, który otrzymujesz, skonfiguruj swojego klienta e-mail za pomocą ustawienia SSL, ponieważ domyślnie podczas wysyłania lub odbierania wiadomości e-mail nie są szyfrowane, więc jeśli są podatne na ataki i łatwe do przechwycenia przez cyberprzestępców.
Niektórzy użytkownicy decydują się na korzystanie z poczty elektronicznej za pośrednictwem protokołu SSL z powodu ograniczeń ze strony swojego dostawcy usług internetowych, które uniemożliwiają im wysyłanie wiadomości e-mail.
Aby korzystać z poczty e-mail za pośrednictwem protokołu SSL, zaktualizuj ustawienia dla serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej, a także upewnij się, że klient poczty e-mail ma port 465 skonfigurowany jako port SMTP.
Czy którekolwiek z powyższych rozwiązań pomogło ci rozwiązać błąd certyfikatu e-mail? Daj nam znać, zostawiając swój komentarz w poniższej sekcji.