Jak naprawić uszkodzone profile użytkowników w Windows 8, 8.1, 10 [AKTUALIZACJA]

Uszkodzony profil użytkownika w systemie Windows 8 lub Windows 10 zwykle uniemożliwia zalogowanie się do systemu Windows podczas uruchamiania komputera. Ten problem jest zwykle sygnowany komunikatem o błędzie. Większość osób korzystających z systemu Windows 8, 10 zwykle tworzy profil użytkownika podczas pierwszej instalacji systemu operacyjnego lub loguje się z konta administratora, jeśli tylko oni korzystają z komputera.
profil użytkownika komputera z systemem Windows
Posiadanie profilu użytkownika w systemie Windows 8, 10 pomaga dostosować własne ustawienia podczas logowania, takie jak motyw pulpitu, zainstalowane programy, których potrzebujesz tylko w tym profilu użytkownika lub modyfikować ustawienia dźwięku systemu według własnych upodobań. To tylko kilka funkcji, które możesz uznać za przydatne w swoim własnym profilu użytkownika. Widząc, że wielu użytkowników systemu Windows 8 ma problemy związane z uszkodzonym profilem użytkownika, postanowiłem pokazać wam w krótkim tutorialu poniżej, jak dokładnie możemy rozwiązać ten problem.

Jak naprawić uszkodzony profil użytkownika w systemie Windows 8, 10

  1. Napraw uszkodzony profil użytkownika za pomocą Regedit
  2. Utwórz nowy profil użytkownika
  3. Napraw uszkodzony profil użytkownika w systemie Windows 10 [AKTUALIZACJA]

Istnieją dwa sposoby naprawienia problemów z uszkodzonym profilem użytkownika w systemie Windows 8 i Windows 10. Pierwszą metodą jest próba naprawienia uszkodzonego profilu użytkownika. Wymaga utworzenia nowego profilu użytkownika z konta administratora.

1. Napraw uszkodzony profil użytkownika za pomocą Regedit

  1. Musimy zalogować się na konto administratora na początku komputera (jeśli nie masz aktywnego konta administratora, wykonaj następujące czynności: Uruchom komputer w „trybie awaryjnym”, włącz opcję „wbudowany administrator”, wyloguj się i zaloguj się do administratora )
  2. Naciśnij przycisk „Okno” plus przycisk „R” (Windows + R)
  3. W otwartym oknie dialogowym „Uruchom” wpisz „regedit”.
  4. Kliknij (lewy przycisk myszy) na „OK”
  5. Jeśli pojawi się komunikat Kontroli konta użytkownika (UAC), kliknij (lewy przycisk) „Tak”.
  6. Po prawej stronie okna otworzyłeś „Edytor rejestru”, dwukrotnie kliknij (lewym przyciskiem myszy) na „HKEY_LOCAL_MACHINE”regedit komputer lokalny z systemem Windows
  7. W folderze „HKEY_LOCAL_MACHINE” kliknij dwukrotnie (lewy przycisk myszy) na „Oprogramowanie”.
  8. W oknie „Oprogramowanie” należy dwukrotnie kliknąć (lewym przyciskiem myszy) „Microsoft”.edytor rejestru oprogramowania Microsoft
  9. W oknie „Microsoft” należy dwukrotnie kliknąć (lewym przyciskiem myszy) na „Windows NT”.
  10. W oknie „Windows NT” należy dwukrotnie kliknąć (lewym przyciskiem myszy) na „CurrentVersion”.
  11. W oknie „CurrentVersion” należy dwukrotnie kliknąć (lewym przyciskiem myszy) na „ProfileList”
  12. Po lewej stronie w folderze „ProfileList” kliknij dwukrotnie (lewy przycisk) na „S-1-5-21-273154420-267531419-3735073706-1014” lub po prostu kliknij najdłuższy dostępny klucz
  13. Po prawej stronie okna powinieneś mieć „ProfileImagePath”, spójrz na wartość po prawej stronie tej nazwy, aby zobaczyć, czy masz taką samą nazwę profilu użytkownika, do której nie masz dostępu.ścieżka obrazu profilu
  14. Teraz przejdź do „C: Users” w Eksploratorze plików i sprawdź, czy nazwa konta, które tam masz, odpowiada nazwie, którą masz w „ProfileImagePath” przedstawionym powyżej.
  15. Jeśli nie pasuje, kliknij (prawym przyciskiem myszy) folder w „C: Users” z nazwą profilu użytkownika, który nie działa, i kliknij (lewym przyciskiem myszy) na „Zmień nazwę”
  16. Wpisz swoją nazwę w „C: Users” dokładnie tak, jak masz ją w folderze „ProfileList”.
  17. Teraz w lewym panelu okna „Edytora rejestru” kliknij (prawym przyciskiem myszy) „S-1-5-21-273154420-267531419-3735073706-1014” z rozszerzeniem „.bak” na końcu liczb i kliknij na „Zmień nazwę”.
  18. Usuń „.bak”, który masz w nazwie, i naciśnij „Enter” na klawiaturze.
  19. Jeśli masz dwa foldery o tym samym numerze, kliknij (prawym przyciskiem myszy) „S-1-5-21-273154420-267531419-3735073706-1014” bez rozszerzenia „.bak” i wybierz „Zmień nazwę”.
  20. Dodaj „.bk” na końcu „S-1-5-21-273154420-267531419-3735073706-1014” i naciśnij „Enter” na klawiaturze.
  21. Przejdź do „S-1-5-21-273154420-267531419-3735073706-1014” z rozszerzeniem „.bak” i kliknij (prawym przyciskiem myszy).
  22. Kliknij (lewym przyciskiem myszy) „Zmień nazwę” i usuń rozszerzenie „.bak”.
  23. Naciśnij „Enter” na klawiaturze.
  24. Teraz kliknij (prawym przyciskiem myszy) „S-1-5-21-273154420-267531419-3735073706-1014” z rozszerzeniem „.bk” i zamień „.bk” na „.bak” na końcu liczb.
  25. Naciśnij „Enter” na klawiaturze.
  26. Kliknij dwukrotnie (lewy przycisk myszy) na „S-1-5-21-273154420-267531419-3735073706-1014” bez rozszerzenia „.bak”.
  27. Po prawej stronie okna „Edytora rejestru” kliknij dwukrotnie (lewym przyciskiem myszy) DWORD „RefCount”, aby go zmodyfikować.
  28. W oknie „Edytuj DWORD” pod „Dane wartości” wpisz zero „0”
  29. Kliknij (lewy przycisk myszy) na „OK” w dolnej części tego okna.
  30. Wykonaj cztery ostatnie kroki powyżej dla „S-1-5-21-273154420-267531419-3735073706-1014” z rozszerzeniem „.bak”.
  31. Po zakończeniu zamknij okno „Edytora rejestru” i uruchom ponownie komputer.
  32. Spróbuj zalogować się na konto, z którym miałeś problemy, i sprawdź, czy to działa.

Uwaga: Klucz S-1-5-21-273154420-267531419-3735073706-1014 użyty w tym podręczniku może być niedostępny na twoim komputerze. W takim przypadku zlokalizuj klucz o największej liczbie znaków i wykonaj wszystkie zmiany wymienione powyżej na tym kluczu.

2. Utwórz nowy profil użytkownika

  1. Zaloguj się przy użyciu konta administratora (kroki przedstawiono w pierwszym samouczku).
  2. Utwórz kopię zapasową wszystkiego, czego nie chcesz stracić na C: Użytkownicy „konta użytkownika, którego chcesz usunąć”, kopiując je w inne miejsce na dysku twardym.
  3. Naciśnij i przytrzymaj przycisk „Windows” i przycisk „R”.
  4. W otwartym oknie dialogowym „Uruchom” wpisz „regedit”
  5. Kliknij (lewy przycisk myszy) na „OK”
  6. Jeśli otrzymasz wiadomość od Kontroli konta użytkownika UAC, wybierz „Tak”.
  7. W oknie „Edytor rejestru” po prawej stronie przejdź do „HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionProfileList”.
  8. W prawym panelu pod „ProfileList” kliknij dwukrotnie (lewy przycisk) na „S-1-5-21-273154420-267531419-3735073706-1014.bak”.
  9. W prawym panelu spójrz obok „ProfileImagePath” na karcie „Dane”, aby sprawdzić, czy istnieje ten sam profil użytkownika z problemami.
  10. Jeśli nie, wybierz inne „S-1-5-21-273154420-267531419-3735073706-1014” bez rozszerzenia „bak”.
  11. Kliknij (prawym przyciskiem myszy) na „S-1-5-21-273154420-267531419-3735073706-1014” po lewej stronie okna „Edytora rejestru” i kliknij (lewym przyciskiem myszy) na „Usuń”
  12. Kliknij (lewym przyciskiem myszy) „Tak”, aby potwierdzić działanie.
  13. Po usunięciu folderu zamknij okno „Edytora rejestru”.
  14. Uruchom ponownie komputer i spróbuj zalogować się do profilu użytkownika, z którym miałeś problemy, jeśli się powiedzie, będziesz musiał skopiować pliki, które przeniosłeś do innej lokalizacji (krok 2).

W systemie Windows 10 możesz także utworzyć nowy profil użytkownika ze strony ustawień. Przejdź do Konta> Rodzina Inne osoby> wybierz Dodaj kogoś innego do tego komputera.

Utwórz nowy profil użytkownika Windows PC

3. Napraw uszkodzony profil użytkownika w systemie Windows 10

WindowsReport pierwotnie opublikował ten przewodnik dla systemów Windows 8 i Windows 8.1. Od czasu napisania tego artykułu firma Microsoft wydała nowy system operacyjny — Windows 10. W międzyczasie opublikowaliśmy także dedykowany przewodnik dotyczący rozwiązywania problemów z uszkodzonymi profilami użytkowników w systemie Windows 10.

Oto dwa sposoby, aby spróbować zalogować się do swojego problematycznego profilu użytkownika w systemie Windows 8 lub Windows 10. Jeśli natrafisz na inne rozwiązania tego problemu, możesz je wymienić poniżej.

Link do głównej publikacji