Wyłącz automatyczne domyślne zarządzanie drukarką w systemie Windows 10

Konfiguracja nowej drukarki jest łatwa, szczególnie jeśli korzystasz z domyślnego kreatora konfiguracji systemu Windows 10. Sterowniki nowej drukarki są skanowane i stosowane automatycznie, więc nie będziesz musiał sam pobierać sterowników.

Oczywiście w zależności od drukarki może być konieczne użycie oryginalnej instalacyjnej płyty CD do prawidłowej konfiguracji sprzętu. W każdym razie w niektórych sytuacjach podczas korzystania z więcej niż jednej drukarki z tego samego komputera może zostać wyświetlony następujący komunikat: „Ustawienie tej drukarki jako domyślnej oznacza, że ​​system Windows przestanie zarządzać drukarką domyślną w systemie Windows 10’. Podczas tego samouczka pokażemy, co należy zrobić, aby zapobiec temu alertowi lub podobnym innym błędom systemowym.

Zrozumienie, w jaki sposób system Windows 10 ustawia drukarkę domyślną

Windows 10 ma niezwykle przydatne funkcje, które mogą pomóc podczas dodawania nowej drukarki do systemu. Ponadto system operacyjny Windows oferuje intuicyjne rozwiązania problemów, które można zastosować w przypadku znalezienia problemów z określoną drukarką. I wszystko można zainicjować i zakończyć za pomocą wbudowanych ustawień systemowych.

Istnieje jednak niewielki problem, który może wpłynąć na niektórych użytkowników. Jak zapewne wiesz, oprogramowanie układowe systemu Windows wybiera domyślną drukarkę na podstawie pewnego, ale intuicyjnego algorytmu: Windows 10 oznacza ostatnią drukarkę, której użyto jako domyślną. Oczywiście proces ten jest wykonywany automatycznie za każdym razem, gdy coś drukujesz. W rzeczywistości system operacyjny ponownie konfiguruje drukarkę za każdym razem, gdy drukujesz.

Teraz może to okazać się prawdziwym problemem, zwłaszcza jeśli używasz różnych drukarek naraz — komunikat / monit systemu Windows 10, który pojawi się podczas próby przejścia z jednej drukarki na drugą, będzie następujący: „ustawienie tej drukarki domyślnie oznacza, że ​​Windows przestanie zarządzać domyślną drukarką w Windows 10 ‘. Wiadomość można przetłumaczyć w jednym zdaniu: jeśli wybierzesz ręczne ustawienie domyślnej drukarki, system Windows przestanie automatycznie przypisywać domyślną drukarkę, jak wyjaśniono powyżej.

Aby uniknąć takich monitów, należy wyłączyć automatyczne domyślne zarządzanie drukarką w systemie Windows 10. Proces ten wyjaśniono poniżej.

Jak wyłączyć automatyczną drukarkę domyślną w systemie Windows 10

  1. Otworzyć Aplikacja ustawień systemu Windows 10 interfejs — naciśnij Win + I klawisze klawiatury jednocześnie.
  2. W głównym oknie Ustawienia kliknij „Urządzenia (Bluetooth, drukarki, mysz)’.ustawienia systemu Windows
  3. Wszystkie drukarki i skanery, które są aktualnie w użyciu, zostaną tam wymienione.
  4. Przewiń w dół, aż zobaczysz „Pozwól, aby okno zarządzało moją domyślną drukarką‘ opcja.wyłącz domyślne okno zarządzania drukarką 10
  5. Wyłącz tę funkcję.
  6. To wszystko.

Nie zapomnij: przełączanie się z różnych drukarek może powodować inne problemy, których nie można łatwo rozwiązać za pomocą wbudowanego kreatora rozwiązywania problemów z systemem Windows 10. Najszybszym sposobem naprawienia awarii drukarki jest ponowna instalacja powiązanych sterowników lub usunięcie i ponowna konfiguracja sprzętu.

Teraz system Windows nie będzie już konfigurować domyślnej drukarki za każdym razem, gdy przełączysz się z jednej drukarki na drugą w oknie dialogowym drukarki. Oczywiście nie będzie już wyświetlany komunikat „Ustawienie tej drukarki jako domyślnej oznacza, że ​​system Windows przestanie zarządzać drukarką domyślną w systemie Windows 10”.

Jeśli masz inne problemy z drukarkami, skorzystaj z poniższej sekcji komentarzy, aby powiedzieć nam więcej o napotkanych problemach.

Link do głównej publikacji