POPRAWKA: Aparat jest używany przez inną aplikację w systemie Windows 10, 8.1, 7

Jeśli próbujesz użyć aparatu z aplikacji w systemie Windows 8 lub Windows 10, a nawet Windows 7, może pojawić się komunikat o błędzie aparat jest używany przez inną aplikację. W tym przewodniku dowiesz się, jaka jest dokładnie przyczyna tego błędu i jakie kroki musisz podjąć, aby go naprawić w jak najkrótszym czasie.
aparat jest używany przez inny problem z aplikacją w systemie Windows 8, Windows 10
Komunikat o błędzie, że aparat jest używany przez inne aplikacje w systemie Windows 8 lub Windows 10, może być przyczyną kilku przyczyn, z których jednym jest zamknięcie systemu operacyjnego Windows 8 lub Windows 10 bez zamykania aplikacji, w której aparat był używany . W takim przypadku przy następnej próbie użycia aparatu może pojawić się ten błąd, ponieważ nadal działa on w rejestrach w tle systemu Windows 8 lub Windows 10.

Aparat Skype jest używany przez inną aplikację. Być może jest to jeden z najczęstszych komunikatów o błędach, które użytkownicy Skype otrzymują w systemie Windows 10. Jeśli więc występuje ten problem, wykonaj kroki rozwiązywania problemów wymienione poniżej.

ROZWIĄZANE: Aparat jest używany przez inną aplikację

  1. Pobierz narzędzie do rozwiązywania problemów Microsoft
  2. Wyłącz zaporę
  3. Zaktualizuj aplikacje Microsoft Store
  4. Odinstaluj problematyczne aplikacje
  5. Zmień ustawienia prywatności kamery
  6. Dodatkowe rozwiązania

1. Pobierz narzędzie do rozwiązywania problemów Microsoft

  1. Otwórz urządzenie z systemem Windows 8 lub Windows 10.
  2. Kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij zamieszczonego poniżej linku, aby pobrać aplikację do rozwiązywania problemów z Windows 8 i Windows 10.
    Pobierz tutaj aplikację do rozwiązywania problemów.
  3. Kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij funkcji „Zapisz plik”.
  4. Kliknij lewym przyciskiem myszy przycisk „OK”.
  5. Teraz przeniesie Cię do okna, w którym musisz umieścić katalog, w którym chcesz pobrać tę aplikację.
  6. Po wybraniu katalogu kliknij lewym przyciskiem myszy lub naciśnij przycisk „Zapisz”.
  7. Po pobraniu aplikacji przejdź do lokalizacji, w której ją zapisałeś, i kliknij dwukrotnie (lewym przyciskiem myszy) plik wykonywalny, który tam masz.
  8. Uruchom aplikację.
  9. Po zakończeniu rozwiązywania problemów z aplikacjami konieczne będzie ponowne uruchomienie urządzenia z systemem Windows 8 lub Windows 10.
  10. Spróbuj ponownie swój aparat i sprawdź, czy nadal występuje ten sam problem.

— ZWIĄZANE: Aplikacje nie mogą uzyskać dostępu do kamery / mikrofonu w kwietniowej aktualizacji systemu Windows 10? [NAPRAWIĆ]

2. Wyłącz zaporę

  1. Przesuń wskaźnik myszy na górną stronę ekranu.
  2. Po otwarciu paska paneli będziesz musiał kliknąć lewym przyciskiem myszy na funkcję „Szukaj”.
  3. W polu wyszukiwania musisz wpisać „zapora ogniowa”.
  4. Po zakończeniu wyszukiwania kliknij lewym przyciskiem myszy lub wybierz ikonę „Zapora systemu Windows”.
  5. Kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij funkcji „Włącz lub wyłącz Zaporę systemu Windows”.Wyłącz zaporę systemu Windows
  6. Jeśli zostaniesz poproszony o wprowadzenie konta administratora, zrób to.
  7. Kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij funkcji „Wyłącz zaporę systemu Windows (niezalecane)”.
  8. Kliknij lewym przyciskiem lub naciśnij przycisk „OK”.
  9. Spróbuj sprawdzić, czy nadal występuje problem z „aparatem używanym przez inną aplikację”.
  10. Jeśli tego nie zrobisz, oznacza to, że zapora sieciowa blokowała dostęp do kamery w tej konkretnej aplikacji, z której korzystałeś.

3. Zaktualizuj aplikacje Microsoft Store

  1. Sprawdź w Windows Store, czy jest dostępna aktualizacja tej konkretnej aplikacji.
  2. Jeśli dostępna jest najnowsza aktualizacja systemu operacyjnego Windows 8 lub Windows 10, musisz zaktualizować aplikację i spróbować ponownie użyć aparatu.

— ZWIĄZANE: Poprawka: aplikacja aparatu nie działa w systemie Windows 10

4. Odinstaluj problematyczne aplikacje

  1. Jeśli powyższe metody nie zadziałały, musisz kliknąć prawym przyciskiem myszy aplikację, z której próbujesz korzystać z aparatu.
  2. Kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij funkcji „Odinstaluj”.
  3. Kliknij ponownie lewym przyciskiem myszy przycisk „Odinstaluj”, który masz w następnym oknie.
  4. Kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij ikony „Store” po zakończeniu procesu odinstalowywania.
  5. Kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij funkcji „Konta”.
  6. Kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij „Moje aplikacje”.
  7. Kliknij lewym przyciskiem myszy lub dotknij odinstalowanej aplikacji i kliknij lewym przyciskiem myszy przycisk „Zainstaluj”.
  8. Spróbuj sprawdzić, czy aparat działa poprawnie.

5. Zmień ustawienia prywatności kamery

System Windows pozwala łatwo kontrolować, które aplikacje i programy mogą uzyskiwać dostęp do aparatu. Jeśli komunikat o błędzie nadal występuje, spróbuj sprawdzić ustawienia prywatności aparatu i upewnij się, że używana aplikacja ma dostęp do Twojego aparatu. Możesz także wyłączyć dostęp do wszystkich kamer aplikacji, a następnie zezwolić na dostęp tylko określonym aplikacjom.

Możesz sprawdzić, czy kamera jest włączona, wykonując następujące czynności:

  1. Przejdź do Ustawienia> Prywatność
  2. Przejdź do Aparat> włącz Pozwól aplikacjom korzystać z mojego aparatu i wybierz aplikacje, które mogą go uzyskać.

Naprawa aparatu używana przez inną aplikację

6. Dodatkowe rozwiązania

  1. Wyłącz oprogramowanie antywirusowe, ponieważ czasami program antywirusowy może blokować aparat.
  2. Zresetuj aplikację, która powoduje wyświetlenie tego komunikatu o błędzie
  3. Odinstaluj aktualizacje aplikacji lub oprogramowania — niektórzy użytkownicy potwierdzili, że naprawili ten problem po odinstalowaniu najnowszych aktualizacji

Po zakończeniu metod opisanych powyżej powinieneś uruchomić aparat w systemie operacyjnym Windows 8 lub Windows 10. Jeśli masz dodatkowe problemy związane z tym tematem, napisz do nas poniżej w sekcji komentarzy, a my skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Link do głównej publikacji