Niestety, błędy i problemy są czymś dość powszechnym w systemach operacyjnych Windows i tak samo jest w Windows 10. Jednak staramy się znaleźć rozwiązania tych problemów tutaj, w raporcie Windows.
Dzisiaj będziemy rozmawiać, zgłaszać i próbować znaleźć rozwiązanie problemu, który dotyczy tysięcy użytkowników systemu Windows 10 związanych z pracą ich drukarek.
„usługa domenowa active directory jest niedostępna”Pojawia się w różnych sytuacjach — gdy nowa drukarka zostanie podłączona po raz pierwszy, po instalacji wymaganych sterowników drukarki, podczas próby znalezienia drukarki i aktywacji oraz w wielu innych sytuacjach.
Niektóre potencjalne poprawki tego irytującego problemu z drukarką w systemie Windows 10:
- Zaloguj się jako administrator
- Sprawdź instalację sieciową
- Daj swojemu konta pełną kontrolę nad PrinterPorts i Windows
- Uruchom wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką
- Napraw rejestr
- Zaktualizuj system operacyjny
- Poprawka „Brakuje jednego lub więcej protokołów sieciowych na tym komputerze”
Problem nie wydaje się występować w przypadku niektórych rodzajów drukarek, ponieważ widziałem, jak zgłaszają go HP, Canon, Brother, Lexmark i inni użytkownicy.
Ten problem występował również wśród użytkowników systemu Windows 7, więc nie jest nowością i nie pojawił się tylko wraz z wydaniem systemu Windows 10. Oto, co mówią niektórzy sfrustrowani użytkownicy na ten temat:
Straciłem możliwość drukowania na drukarce HP 1210 z systemu Windows 8. Pojawia się komunikat „Usługi domenowe w usłudze Active Directory są obecnie niedostępne”. Próbowałem naprawić, usuwając drukarkę za pomocą panelu sterowania, a następnie dodając drukarkę, ale bez powodzenia. Drukarka działa, komputer działa, ale nie mogę drukować z komputera. WSPARCIE!
I waży też ktoś inny, kto jest właścicielem drukarki Canon:
Niedawno kupiłem podstawową drukarkę Cannon Pixma MG2250, która została dostarczona z dyskiem do zainstalowania, jednak mój laptop nie ma napędu CD, ale powiedziano mi, że mogę po prostu podłączyć drukarkę do laptopa i będę mógł drukować. Kiedy idę drukować, drukarka jest na liście, ale mówi, że jest w trybie offline? Klikam drukarkę, a następnie inny komunikat zastępuje ten, który stwierdza, że „usługa domenowa Active Directory jest obecnie niedostępna.
Jak naprawić błąd aktualnie niedostępnych usług domenowych Active Directory?
- Zaloguj się jako administrator
- Sprawdź instalację sieciową
- Daj swojemu konta pełną kontrolę nad PrinterPorts i Windows
- Uruchom wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką
- Uruchom pełne skanowanie systemu
- Napraw rejestr
- Zaktualizuj system operacyjny
- Na tym komputerze brakuje jednego lub więcej protokołów sieciowych
1. Zaloguj się jako administrator
Przede wszystkim musisz się zalogować jako administrator. Następnie najłatwiej jest rozwiązać problem z drukarką. Aby to zrobić, wykonaj następujące czynności:
- Klawisz Windows + S. klawisz na klawiaturze lub po prostu otwórz urok wyszukiwania
- Rodzaj rozwiązywanie problemów
- Pokaż wszystkie Wybierz Drukarka.
- Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Jeśli narzędzie do rozwiązywania problemów zatrzyma się przed ukończeniem procesu, napraw je za pomocą tego pełnego przewodnika.
2. Sprawdź instalację sieciową
Jeśli to nie rozwiązało problemu, musisz sprawdź instalację sieci. W tym celu otwórz Panel sterowania> Drukarki> Dodaj nową drukarkę. Następnie kliknij Drukarka sieciowa i Przeglądaj w poszukiwaniu drukarki; sprawdź, czy możesz go znaleźć i czy działa.
Niektórzy sugerowali, aby ponownie zainstalować pakiet Office; Nie widzę, jak to ma związek, ale spróbuj, na wypadek, gdyby Ci się udało. Następnie spróbuj ponownie zainstalować sterowniki; jeśli to nie działa, spróbuj wykonać następujące czynności:
- naciśnij Klawisz Windows i R klucz razem, aby otworzyć okno uruchamiania.
- Wpisz services.msc i naciśnij Wchodzić
- Wybierz Bufor wydruku
- Kliknij to prawym przyciskiem myszy>Nieruchomości
- Typ uruchomienia powinien być Automatyczny
- Status usługi powinien wynosić Bieganie
- Jeśli już działa, zatrzymaj się i uruchom ponownie
Jeśli problem nadal występuje, możesz spróbować uruchom ponownie router i wyłącz zaporę na krótką chwilę; na wypadek, gdyby w jakiś sposób blokowało aplikację drukarki.
Po wykonaniu wszystkich powyższych kroków ponownie uruchom system Windows 10, a następnie wykonaj następujące kroki: Panel sterowania> Drukarki> Dodaj nową drukarkę> Drukarka sieciowa> Przeglądaj w poszukiwaniu drukarki> Dodaj urządzenie.
Jeśli usługa buforowania wydruku nie działa na komputerze z systemem Windows 10, zapoznaj się z tym krótkim przewodnikiem, aby rozwiązać problem.
Nie możesz otworzyć Panelu sterowania w systemie Windows 10? Przejrzyj ten przewodnik krok po kroku, aby znaleźć rozwiązanie.
3. Daj swojemu użytkownikowi pełną kontrolę nad PrinterPorts i Windows
W tym celu otworzymy Edytor rejestru i zmienimy uprawnienia PrinterPorts i Windows. Przed wykonaniem poniższych kroków rozwiązywania problemów utwórz punkt przywracania systemu.
Jeśli coś pójdzie nie tak, możesz użyć tego narzędzia, aby przywrócić funkcjonalną wersję systemu Windows. Oto kroki, które należy wykonać, aby zapewnić swoje konto pełną kontrolę nad PrinterPorts:
- Iść do Początek > wpisz „regedit„> Uruchom Edytor rejestru
- Znajdź następujący klucz:
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion
4. Uruchom wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarkąMicrosoft oferuje szereg dedykowanych narzędzi do rozwiązywania problemów, które pomagają w rozwiązywaniu typowych problemów mających wpływ na system operacyjny. Możesz również użyć wbudowanego narzędzia do rozwiązywania problemów z drukarką, aby naprawić błąd „Usługi domenowe w usłudze Active Directory są obecnie niedostępne”.
Jeśli używasz systemu Windows 7 lub Windows 8.1, możesz pobrać narzędzie do rozwiązywania problemów z drukowaniem ze strony internetowej Microsoft.
Jeśli używasz systemu Windows 10, możesz przejść do Ustawienia> Aktualizacja> Rozwiązywanie problemów. W pierwszej sekcji Pierwsze kroki znajdziesz narzędzie do rozwiązywania problemów z drukarką. Uruchom go, a następnie przetestuj drukarkę, aby sprawdzić, czy błąd występuje nadal.
Jeśli masz problemy z otwarciem aplikacji Ustawienia, zapoznaj się z tym artykułem, aby rozwiązać problem.
5. Uruchom pełne skanowanie systemu
Złośliwe oprogramowanie może powodować różne problemy na komputerze, w tym błędy drukarki. Wykonaj pełne skanowanie systemu w celu wykrycia złośliwego oprogramowania uruchomionego na twoim komputerze. Możesz użyć wbudowanego programu antywirusowego Windows, Windows Defender lub rozwiązań antywirusowych innych firm.
Najlepsze antywirusy w tej chwili to Bitdefender, BullGuard i Panda. Zdecydowanie zalecamy Bitdefender ze względu na jego wysoko ocenione funkcje, które zapewnią bezpieczeństwo i optymalizację twojego komputera.
- Pobierz teraz Bitdefender ze specjalną 50% zniżką
Oto jak uruchomić pełne skanowanie systemu w Windows 10 Creators Update:
- Iść do Początek > wpisz „obrońca„> Kliknij dwukrotnie Windows Defender, aby uruchomić narzędzie
- Na lewym panelu wybierz ikonę tarczy
- W nowym oknie kliknij Zaawansowana opcja skanowania
- Zaznacz opcję pełnego skanowania, aby uruchomić pełne skanowanie systemu w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania.
Potrzebujesz dodatkowych informacji na temat skanowania komputera za pomocą Windows Defender? Oto dedykowany przewodnik na ten temat.
6. Napraw rejestr
Najprostszym sposobem naprawy rejestru jest użycie dedykowanego narzędzia, takiego jak CCleaner lub Wise Registry Cleaner. Nie zapomnij najpierw wykonać kopii zapasowej rejestru na wypadek, gdyby coś poszło nie tak.
- Pobierz CCleaner
- Pobierz WiseRegistry Cleaner
Możesz także użyć narzędzia do sprawdzania plików systemowych firmy Microsoft, aby sprawdzić uszkodzenie plików systemowych. Narzędzie weryfikuje integralność wszystkich chronionych plików systemowych i naprawia pliki z problemami, jeśli to możliwe. Oto jak uruchomić skanowanie SFC:
- Przejdź do Start> wpisz cmd > kliknij prawym przyciskiem myszy Wiersz polecenia > wybierz Uruchom jako administrator
- Teraz wpisz sfc / scannow Komenda
- Poczekaj na zakończenie procesu skanowania, a następnie uruchom ponownie komputer. Wszystkie uszkodzone pliki zostaną zastąpione przy ponownym uruchomieniu.
Jeśli masz problemy z dostępem do wiersza polecenia jako administrator, lepiej zapoznaj się z tym przewodnikiem.
polecenie scannow zostało zatrzymane przed zakończeniem procesu? Nie martw się, mamy dla Ciebie łatwą naprawę.
7. Zaktualizuj system operacyjny
Upewnij się, że na swoim komputerze korzystasz z najnowszych aktualizacji systemu operacyjnego Windows. Dla przypomnienia Microsoft stale wprowadza aktualizacje systemu Windows, aby poprawić stabilność systemu i rozwiązać różne problemy.
Aby uzyskać dostęp do sekcji Windows Update, wystarczy wpisać „aktualizacja” w polu wyszukiwania. Ta metoda działa we wszystkich wersjach systemu Windows. Następnie przejdź do Windows Update, sprawdź dostępność aktualizacji i zainstaluj dostępne aktualizacje.
Masz problem z aktualizacją systemu Windows 10? Sprawdź ten przewodnik, który pomoże Ci je rozwiązać w mgnieniu oka.
8. Na tym komputerze brakuje jednego lub więcej protokołów sieciowych
Jeśli nie możesz zainstalować drukarki, ponieważ komputer nie może jej znaleźć, możesz również otrzymać komunikat „Brak jednego lub więcej protokołów sieciowych na tym komputerze”. Chociaż na pierwszy rzut oka wydaje się, że ten błąd nie ma nic wspólnego z problemami z drukarką, po jego naprawieniu będzie można używać drukarki bezprzewodowej.
Oto kroki, które należy wykonać:
- Iść do Ustawienia> Sieć Internet -> Ethernet lub Wi-Fi (w zależności od rodzaju używanego połączenia)
- Iść do Zmień opcje adaptera > Kliknij prawym przyciskiem myszy ten, z którym masz problemy
- Iść do Właściwości> Zainstaluj…> Protokół
- Teraz zainstaluj wszystkie dostępne protokoły
- Przetestuj drukarkę, aby sprawdzić, czy problem nadal występuje. W takim przypadku spróbuj ponownie uruchomić komputer, a następnie ponownie drukarkę.
Daj nam znać, zostawiając swój komentarz poniżej, jeśli pomogło to rozwiązać problem. Jeśli nie, opisz dokładnie swój problem, a my postaramy się znaleźć rozwiązanie razem.
Jeśli masz jakieś inne sugestie lub pytania, zostaw je tam.