Jak wydawcy aplikacji grają w sklepie Microsoft Store

Microsoft Store to główne miejsce, w którym użytkownicy systemu Windows 10 mogą kupować, pobierać i instalować aplikacje i gry dla systemu operacyjnego. Chociaż możliwe jest również pobieranie aplikacji i gier, większość pochodzi z oficjalnego sklepu.

Publikuję cotygodniową serię o nowych aplikacjach i grach na Betanews i widziałem swój uczciwy udział w wydaniach aplikacji i gier.

Microsoft musiał poradzić sobie z wieloma problemami, które nękały użytkowników Store i legalnych wydawców w przeszłości. Wśród problemów znalazła się duża liczba fałszywych wersji aplikacji, które wykorzystywały ikony i inne zdjęcia dobrze znanych aplikacji, problemy z ocenami, problemy z fałszywymi listami gier premium na PC oraz problemy techniczne, które miały wpływ na pobieranie i instalacje.

Problemy te prowadzą do szeregu artykułów tutaj na stronie i innych, w których prosi się Microsoft o naprawienie Sklepu i podstawowej platformy. Microsoft zareagował; usunął fałszywe aplikacje i sytuacja wydaje się teraz pod kontrolą; nie oznacza to, że Microsoft Store jest wolny od problemów, wręcz przeciwnie.

„Dokonywanie sztuczki w aplikacji”

sklep Microsoft

Jedna sztuczka, z którą wiele razy się spotkałem, polega na tym, że aplikacja jest bardzo droga w sklepie.

Trik ma kilka wariantów, z których korzystają wydawcy:

  1. Spraw, by aplikacja była droga, ale jednocześnie oferuj ogromne rabaty (nawet bezpłatne) przez ograniczony czas lub na czas nieokreślony.
  2. Spraw, by aplikacja początkowo była darmowa, a później droga.
  3. Spraw, by aplikacja była droga, zaoferuj zniżkę i wyświetlaj użytkownikom reklamy i zakupy w aplikacji.

Wariant 1 służy do przyciągnięcia większej liczby użytkowników i zwiększenia sprzedaży. Niektórzy programiści dyskontują swoją aplikację, aby początkowo była bezpłatna. Takie postępowanie przyciąga użytkowników, którzy zainstalują aplikację; mogą zostawiać recenzje, a jeśli aplikacja będzie w porządku, uzyska dobrą bazę opinii i ocen.

Cena może się zmienić po pewnym czasie. Niektóre aplikacje zdobyły setki lub tysiące ocen i recenzji, gdy były oferowane za darmo; użytkownicy, którzy zauważą aplikację później, gdy będzie ona dostępna za pewną cenę, mogą zobaczyć recenzje i mogą zobaczyć opinie jako pozytywny sygnał do zakupu aplikacji; w końcu wydaje się, że wszyscy ci użytkownicy również kupili tę aplikację.

Najnowszym przykładem wariantu 3 jest aplikacja Background Eraser PhotoLayers — Superimpose. Cena wywoławcza wynosi 199 USD, ale jest bezpłatna przez następne pięć dni.

Co to robi w cenie? Zapewnia narzędzia do wycinania zdjęć i tworzenia przezroczystości tła. Biorąc pod uwagę, że otrzymujesz prawie dwa lata Photoshop CC i Lightroom CC od Adobe, jego cena jest dyskusyjna.

Użytkownicy, którzy zainstalują aplikację na swoich urządzeniach, w końcu jest teraz za darmo, mogą być w szoku, ponieważ jest pełen reklam i zawiera oferty zakupu w aplikacji, aby odblokować pełną funkcjonalność aplikacji. Niezupełnie coś, czego można oczekiwać od aplikacji za 199 USD.

Microsoft Store wymienia wiele aplikacji, które są drogie za to, co robią, ale mocno dyskontowane.

Odtwarzacz DVD jest dostępny za 5,99 € zamiast 44,99 €, Blu-Ray S za 49,99 € zamiast 99,99 €, Ultra DVD Player za 5,99 € zamiast 29,99 €, 8-Zip za 0,99 € zamiast 14,99 € i Wypełnienie PDF Zarejestruj się za 2,99 € zamiast 29,99 €. Odtwarzacz DVD jest nawet wyróżniony na stronie głównej aplikacji w sklepie.

Oświadczenie: Nie mówię, że żadna z tych aplikacji nie gra w system.

Nie zrozum mnie źle. Microsoft Store z pewnością ma pewne uzasadnione aplikacje, które są dyskontowane przez pewien okres czasu, ale z pewnością jest także wzrost liczby opublikowanych aplikacji, których cena wywoławcza jest zbyt wysoka, aby zrobić to, i używają systemu rabatów w taki czy inny sposób, aby uzyskać większa sprzedaż lub użytkownicy.

Jak Microsoft może to rozwiązać?

Czy Microsoft powinien rozwiązać ten problem, czy może tak właśnie wygląda wolny rynek? Deweloperzy powinni mieć prawo do wyceny swoich produktów w dowolny sposób, a jeśli system rabatowy na to pozwala, również oferują zniżki.

Z drugiej strony użytkownicy mogą mieć złą obsługę. Mogą kupić zawyżoną cenę aplikacji tylko dlatego, że jest ona przeceniona, lub mogą napotkać zakupy w aplikacji lub reklamy w zależności od konfiguracji aplikacji.

Jedną z opcji, którą Microsoft ma, jest uczynienie jaśniejszym na stronie sklepu, jeśli aplikacje zawierają reklamy i które zakupy w aplikacji są dostępne. Chociaż widzisz, że aplikacja ma zakupy w aplikacji, tak naprawdę nie wiesz za co i ile zapłacisz za to.

Link do głównej publikacji