Profesjonalni webmasterzy, a także wielu innych właścicieli witryn, potrzebują sposobu, aby śledzić rankingi słów kluczowych na swojej stronie. Prosty ranking słów kluczowych oznacza pozycję w wybranych wyszukiwarkach witryny dla określonego słowa kluczowego. Ghacks zajmuje na przykład pierwsze miejsce w Google i prawdopodobnie w każdej innej wyszukiwarce pod względem terminu „ghacks”. Wielu webmasterów chce śledzić rankingi, aby móc analizować wydajność swojej witryny i być przygotowanym na przyszłe optymalizacje w celu zwiększenia ruchu, a tym samym zasięgu witryny.
Narzędzia SEO, takie jak WebCEO lub SEO Elite, są zwykle używane do śledzenia rankingów słów kluczowych. Możliwe jest również ich ręczne sprawdzenie, co jest dobre dla kilku wybranych słów kluczowych, ale niemożliwe dla webmasterów śledzących setki, a nawet tysiące słów kluczowych.
Niedawno natknąłem się na post na blogu wyjaśniający, jak śledzić rankingi Google w Google Analytics. Na początku nie działało i musiałem naprawić błąd, zanim śledzenie rankingu rzeczywiście działało. Poniżej znajduje się wyjaśnienie, jak śledzić pozycję witryny w Google.
Zaczynasz od dodania nowego profilu do istniejącej witryny. Zacznij od kliknięcia łącza Dodaj nowy profil po prawej stronie zestawienia wszystkich witryn, które zostały dodane do Google Analytics.
Teraz wybierz, aby dodać profil dla istniejącej domeny, wybierz domenę z listy rozwijanej i nadaj jej unikalną nazwę, np. rankingi stron internetowych. Kliknięcie przycisku Kontynuuj spowoduje utworzenie nowego profilu witryny, który początkowo będzie śledził te same dane, które śledzi oryginalny profil.
Nastąpi powrót do strony przeglądu profilu. Kliknij link edytuj obok nowo utworzonego profilu. Kliknij link Dodaj filtr w prawej dolnej części strony szczegółów profilu.
Musimy stworzyć trzy nowe filtry:
Nazwa filtra: Ranking 1
Typ filtra: Filtr niestandardowy — Uwzględnij
Pole filtra: Kampania średnia
Wzór filtra: organiczny
Nazwa filtra: Ranking 2
Typ filtra: Filtr niestandardowy — Uwzględnij
Pole filtru: Źródło kampanii
Wzór filtru: google
Nazwa filtra: Ranking 3
Typ filtra: filtr niestandardowy — zaawansowany
Pole A -> Wyodrębnij A: Termin kampanii, (. *)
Pole B -> Wyodrębnij B: Odesłanie, (\? |) Cd = ([^] *)
Dane wyjściowe do -> Zdefiniowane przez użytkownika: $ A1 (pozycja: $ B2)
Następnie może zająć kilka godzin, zanim można sprawdzić pierwsze rankingi, ponieważ nowy profil rozpocznie śledzenie ruchu, począwszy od momentu jego utworzenia.
Rankingi są następnie dostępne po kliknięciu opcji Użytkownicy> Zdefiniowane przez użytkownika podczas sprawdzania statystyk witryny. Wyglądają tak
I masz to. Bardzo prosty sposób na śledzenie rankingu słów kluczowych w Google.