OneDrive to rozwiązanie pamięci masowej online firmy Microsoft dla użytkowników systemu Windows. Ten klient oferuje doskonałe funkcje synchronizacji, których można używać do wykonywania różnych operacji tworzenia kopii zapasowych, ponieważ można użyć dużej ilości miejsca do przechowywania online.
Podczas korzystania z tej usługi Microsoft mogą jednak wystąpić pewne problemy, w tym problemy z brakiem miejsca na dysku. W tym artykule wymienimy najlepsze rozwiązania, których możesz użyć, aby rozwiązać ten problem.
Napraw problem braku miejsca na dysku w systemie Windows 10 OneDrive dla Firm
Jednym z głównych problemów jest to, że OneDrive dla Firm zużywa miejsce na dysku twardym podczas synchronizacji plików z folderami online. Jeśli więc miejsce na dysku twardym jest ograniczone, może wystąpić problem z brakiem miejsca na dysku podczas próby synchronizacji plików. Oczywiście możesz użyć różnych metod, aby zwolnić miejsce na dysku.
Oto jak możemy zapisać pliki tylko online.
Użyj klienta synchronizacji OneDrive dla Firm nowej generacji
- Najpierw pobierz klienta synchronizacji OneDrive dla Firm nowej generacji na urządzenie z systemem Windows 10. Wskazówka: jest to najnowsza wersja OneDrive dla Firm (OneDrive.exe) — więc może być konieczne przejście z Groove.exe do onedrive.exe. Oczywiście, jeśli korzystasz już z programu onedrive.exe, możesz już wznowić następujące kroki.
- Zainstaluj oprogramowanie, postępując zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
- Przejdź do klienta OneDrive i utwórz nowy folder.
- Tam umieść wszystkie pliki, które muszą zostać zsynchronizowane.
- Proces synchronizacji zostanie zainicjowany; poczekaj, aż się zakończy.
- Następnie zlokalizuj ikonę klienta synchronizacji nowej generacji OneDrive na pasku zadań (wystarczy kliknąć strzałkę obok zegara).
- Kliknij tę ikonę prawym przyciskiem myszy i wybierz Ustawienia -> Konto -> Wybierz foldery.
- Upewnij się, że odznaczyłeś wcześniej utworzony folder.
- Kliknij przycisk OK, aby zapisać ustawienia.
- Ten folder zostanie teraz usunięty z urządzenia z systemem Windows 10.
- Twoje dane będą jednak nadal zapisywane w przestrzeni online OneDrive.
Ten sam proces można zakończyć, klikając prawym przyciskiem myszy ikonę OneDrive na pasku zadań i wybierając opcję „odłącz”. W ten sposób możesz powiedzieć OneDrive, aby nie synchronizował folderów na dysku twardym.
Teraz będziesz mógł uzyskać dostęp do zsynchronizowanych plików lub przesłać dalsze dane do tego konkretnego folderu tylko na stronie onedrive.live.com. Celem jest odznaczenie zsynchronizowanego folderu. W ten sposób zawartość pozostanie zapisana tylko w trybie online, a nie na dysku twardym.
Obawiamy się, że będziesz musiał powtórzyć ten proces za każdym razem, gdy zdecydujesz się zsynchronizować coś za pośrednictwem OneDrive dla Firm.
W ten sposób możesz rozwiązać problem braku miejsca na dysku OneDrive dla Firm. Jeśli masz inne podobne problemy podczas korzystania z klienta OneDrive w systemie Windows 10, skorzystaj z poniższego pola komentarzy.