Jak naprawić błąd modemu 633 po zainstalowaniu aktualizacji twórców

Wielu użytkowników, którzy niedawno przeszli na aktualizację Creators Update, napotkało problemy z połączeniem internetowym, zgłaszając jeden z najczęstszych błędów błąd modemu 633. Ten błąd wskazuje, że modem nie jest poprawnie skonfigurowany.

Błąd 633 dotyczy wszystkich modeli modemów i nie jest podłączony do żadnego konkretnego urządzenia. Oto jak jeden użytkownik opisuje ten problem:

Mój modem USB Zte ac 2766CDMA nie działa po aktualizacji do Windows 10 Creator Update daje błąd 633, pomóżcie, to tylko połączenie internetowe, które mam.

Ten błąd może wystąpić, jeśli port komunikacyjny używany przez modem został zarezerwowany przez inny program. Błąd 633 występuje również, gdy użytkownicy konfigurują wiele połączeń internetowych. Jeśli błąd 633 blokuje połączenie internetowe, wykonaj kroki rozwiązywania problemów wymienione poniżej.

Błąd 633: Modem jest już używany lub nie został poprawnie skonfigurowany

  1. Uruchom wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów
  2. Zaktualizuj sterowniki modemu
  3. Odinstaluj i ponownie zainstaluj sterowniki modemu
  4. Zarezerwuj port TCP

Rozwiązanie 1 — Uruchom wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów

Pierwszy krok jest dość prosty. W systemie Windows 10 Microsoft uporządkował nieco niechlujne opcje rozwiązywania problemów. Teraz w Ustawieniach znajduje się ujednolicone menu, w którym znajdują się wszystkie narzędzia do rozwiązywania problemów. Można go znaleźć w Ustawieniach, w części Aktualizacja Sekcja bezpieczeństwa. Istnieją między innymi narzędzie do rozwiązywania problemów z kartami sieciowymi i narzędzie do rozwiązywania problemów z połączeniami internetowymi, które powinny się przydać w przypadku wystąpienia takich błędów.

Wykonaj następujące kroki, aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów z kartą sieciową:

  1. Przejdź do nowej strony Ustawienia i wybierz opcję Rozwiązywanie problemów w okienku po lewej stronie.
  2. Uruchom zarówno narzędzia do rozwiązywania problemów z połączeniami internetowymi, jak i kartami sieciowymi.

Rozwiązanie 2 — Zaktualizuj sterowniki modemu

Pobierz i zainstaluj najnowsze sterowniki modemu ze strony producenta.

Możesz także użyć Menedżera urządzeń, aby zaktualizować sterowniki:

  1. Kliknij prawym przyciskiem Start> otwórz Menedżera urządzeń> zlokalizuj Adaptery sieciowe.
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy karty sieciowe> wybierz „Aktualizuj oprogramowanie sterownika”. Zaktualizuj zarówno karty LAN, jak i WLAN.
  3. Poczekaj, aż aktualizacje zostaną zainstalowane> uruchom ponownie komputer i połącz się z Internetem.

Rozwiązanie 3 — Odinstaluj i ponownie zainstaluj sterowniki modemu

Jeśli aktualizacja sterowników modemu nie wyeliminowała błędu 633, spróbuj odinstalować, a następnie zainstalować ponownie.

  1. Uruchom Menedżera urządzeń, a następnie kliknij dwukrotnie Karty sieciowe
  2. Znajdź aktualnie używaną kartę sieciową. Kliknij go prawym przyciskiem myszy i wybierz Odinstaluj.
  3. Zaznacz pole wyboru obok niego, aby włączyć opcję „Usuń oprogramowanie sterownika dla tego urządzenia” i kliknij OK.
  4. Po odinstalowaniu karty sieciowej przejdź do działania. Następnie wyszukaj zmiany sprzętu. Windows 10 automatycznie zainstaluje kartę sieciową oraz jej sterowniki.
  5. Uruchom ponownie komputer i połącz się z Internetem.

Rozwiązanie 4 — Zarezerwuj port TCP

  1. Naciśnij klawisz Windows + R> wpisz regedit i Kliknij OK.
  2. Zlokalizuj, a następnie kliknij następujący podklucz rejestru:
    HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ Tcpip \ Parameters
  3. Idź do Edytować menu. Wybierz Nowy a następnie kliknij Wartość wielu ciągów.
  4. Nazwij nową wartość wielu ciągów „ReservedPorts”. Następnie kliknij dwukrotnie.
  5. W polu Dane wartości wpisz 1723–1723. Kliknij OK.
  6. Zamknij Edytor rejestru i połącz się z Internetem.

Jeśli znalazłeś inne obejścia, aby naprawić błąd modemu 633, wypisz kroki rozwiązywania problemów w sekcji komentarzy poniżej!

Link do głównej publikacji