Jeśli używasz drukarki Dell i natrafiłeś na błąd 1203, najczęściej oznacza błąd kasety.
Teraz niektóre z tych błędów pojawiają się, gdy tak naprawdę nie przewidujemy ich, a w każdym razie, kto czyta instrukcje obsługi drukarek? Po to tu jesteśmy — aby uprościć zawartość podręczników i ułatwić obsługę.
W każdym razie błąd 1203 w drukarce Dell oznacza po prostu, że musisz wymienić pojemnik z tuszem tak szybko, jak to możliwe.
Musisz także sprawdzić, czy wkłady, których używasz lub których używasz, są oryginalnymi wkładami atramentowymi firmy Dell lub wkładami atramentowymi o obniżonej wydajności.
Błąd 1203 oznacza również, że pojemniki z tuszem do drukarki Dell przepełniły się, niezależnie od tego, czy są fabrycznie nowe, czy nie, albo po wykonaniu kilku wydruków, albo zaraz po ponownym napełnieniu pojemników.
W obu przypadkach musisz sprawdzić i sprawdzić, czy atrament jest rozmazany na miedzianych stykach uchwytu drukarki.
Możesz to łatwo zrobić, otwierając drukarkę, gdy jest wyłączona, a następnie uchwyt z panelem kontaktowym przesuwa się w miejscu, w którym wszystko widać wyraźnie.
Oto kilka rozwiązań, które mogą pomóc Ci to naprawić.
Napraw błąd 1203 w drukarkach Dell i innych modelach drukarek
1. Wyczyść miedziane styki w uchwycie drukarki
Przed uruchomieniem zadania drukowania wykonaj następujące czynności:
- Weź niestrzępiącą się szmatkę, zalej kilka kropli wody, aby ją zwilżyć,
- Oczyść miedziane styki na uchwycie drukarki.
- Sprawdź, czy drukarka działa ponownie.
- Upewnij się, że wyrównałeś wkłady atramentowe kilka razy, a następnie uruchom oczyszczone wkłady atramentowe.
- Wydrukuj stronę testową, aby zobaczyć, jak wygląda zadanie drukowania
Uwaga: upewnij się, że nie pozostawiasz resztek niestrzępiącej się szmatki na panelu stykowym drukarki.
- Przeczytaj także: „Drukarka nie odpowiada” w systemie Windows 10 [fix]
2. Wymień pojemnik z tuszem
Jeśli pojemniki z tuszem są fabrycznie nowe, możesz wrócić do miejsca, w którym je kupiłeś, a następnie poprosić o zwrot pieniędzy lub wymianę.
Jeśli pojemniki z tuszem są stare, spróbuj kupić nowy pojemnik z 5 tuszami firmy Dell. Te pojemniki z tuszem mają czujnik, którego nie można zresetować, dlatego nawet w przypadku ponownego napełnienia zadanie drukowania nie da takiej samej wydajności.
Zwykle błąd 1203 pokazuje, który pojemnik z tuszem powoduje błąd.
Czujnik we wkładach informuje o poziomach atramentu, gdy osiągną pewien poziom, więc jeśli napełnisz taki wkład, możesz wykonać zadanie drukowania, ale czujnik na pojemniku nadal będzie zgłaszał niski poziom atramentu.
Jedynym sposobem na obejście tego jest zastąpienie go nowym, oryginalnym wkładem atramentowym Dell Series 5.
Innym powodem, dla którego nie należy ponownie napełniać pojemników z tuszem, jest to, że może to prowadzić do problemów z jakością wydruku, a w końcu mogą wystąpić problemy ze sprzętem.
3. Skontaktuj się z pomocą techniczną Dell
Jeśli komunikat o błędzie 1203 nadal występuje, skontaktuj się z zespołem obsługi klienta Dell ze szczegółowymi informacjami na temat problemu, a oni chętnie Ci pomogą.
Mamy nadzieję, że jedno z tych rozwiązań Ci pomogło. Daj nam znać swoje doświadczenia w sekcji komentarzy.