Jako webmaster coraz ważniejsze jest pozostawanie na bieżąco. Ponieważ wszystkie Pandy, Pingwiny i inne aktualizacje odbywają się w znacznie szybszym tempie, webmasterzy muszą spędzać więcej czasu, upewniając się, że ich witryny są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki niż wcześniej. Podczas gdy niektóre mogą nie zależeć tak bardzo od ruchu w wyszukiwarkach, inne mogą otrzymywać 90% lub więcej ruchu w swojej witrynie z wyszukiwarek, takich jak Google, Bing lub DuckDuckGo.
Narzędzia dla webmasterów stały się ważnym źródłem informacji w ostatnich latach i chociaż nie zapewniają one wszystkich potrzebnych informacji, często można je wykorzystać do analizy i optymalizacji stron internetowych.
Narzędzia Google dla webmasterów są bez wątpienia najważniejszą usługą, z której mogą korzystać webmasterzy. Webmasterzy mogą dodawać witryny do serwisu, aby otrzymywać statystyki, informacje związane ze zdrowiem i porady dotyczące optymalizacji od Google.
Narzędzia Bing dla webmasterów działają w podobny sposób. Identyfikator Windows Live jest wymagany do zarejestrowania się w usłudze, po czym można dodać jedną lub wiele witryn internetowych na pulpicie nawigacyjnym. Każda witryna musi zostać zweryfikowana przed wyświetleniem danych.
Aby dodać nową stronę internetową do Narzędzi Bing dla webmasterów, najpierw musisz zalogować się do usługi, zanim dodasz nową stronę do formularza na stronie głównej usługi.
Jeśli jest to pierwsza strona internetowa dodana do Bing, konieczne jest wypełnienie formularza informacjami biznesowymi. W przeciwnym razie formularz jest znacznie krótszy i wymaga jedynie wprowadzenia linku prowadzącego do adresu URL mapy witryny i wybrania pory dnia, która jest najbardziej obciążona dla witryny. Obie informacje są całkowicie opcjonalne.
Kliknięcie przycisku Dodaj dodaje nową witrynę do listy witryn na pierwszej stronie. Otrzymasz powiadomienie, że własność musi zostać zweryfikowana, zanim będziesz mieć dostęp do danych zebranych i przeanalizowanych przez Bing. Kliknięcie przycisku Zweryfikuj teraz powoduje wyświetlenie trzech opcji weryfikacji na następnej stronie. Możesz zweryfikować stronę przez
- przesyłanie pliku na serwer WWW
- dodanie nowego metatagu do strony
- dodanie rekordu nazwy do DNS
Prawdopodobnie najłatwiejszą opcją dla większości webmasterów jest przesłanie pliku uwierzytelniającego na serwer WWW. Możesz następnie kliknąć przycisk weryfikacji po wykonaniu jednej z trzech opcji. Jeśli wszystko się udało, witryna została zweryfikowana i od tego momentu jest w pełni dostępna w Narzędziach dla webmasterów Bing. Pamiętaj jednak, że wyświetlenie informacji w panelu administracyjnym może trochę potrwać.
Słowa końcowe
Ja osobiście nie dodałem wszystkich moich witryn do Google lub Bing Webmaster Tools. Nie ma sensu dodawanie mniejszych witryn, zwłaszcza jeśli jest to bardziej strona hobbystyczna niż witryna, z której zarabiasz pieniądze bezpośrednio lub pośrednio. W przypadku większych witryn warto dodać je do obu usług, aby nie przegapić żadnych oficjalnych powiadomień dotyczących tych witryn.