Chciałbym napisać o temacie, który ostatnio badałem. Mówię ogólnie o linkach oraz o tym, jak powinny wyglądać i jak nie powinny wyglądać. Jest to wyłącznie z punktu widzenia webmasterów, więc wybacz mi, że nie biorę tutaj pod uwagę użytkowników. Linki odgrywają ważną rolę w rankingach wyszukiwarek, są prawdopodobnie najbardziej decydującym czynnikiem w rankingach wyszukiwarek.
Dam ci przykład, aby to wyjaśnić. Jeśli szukasz Kliknij tutaj w Google, zobaczysz, że pierwszym wynikiem jest strona Adobe, a ściślej strona pobierania Adobe Reader. Nie znajdziesz frazy na tej stronie, ale nadal jest numerem jeden dla tego terminu. Dlaczego ? Ponieważ inne strony internetowe, które prowadzą do tej strony, używają słowa kluczowego Kliknij tutaj jako tekst kotwicy.
I tu zaczyna się dylemat dla przeciętnego webmastera, Adobe może mniej obchodzić, ponieważ są wielką firmą. Powiedzmy, że piszesz niesamowity artykuł o Windows 7, nowym systemie operacyjnym Microsoft. Jeśli ktoś doda link do Twojego bloga z tekstem kontrolnym Windows 7 lub Windows 7, otrzymasz głos z tej witryny dla tego słowa kluczowego, a Twój ranking w wyszukiwarkach może się poprawić.
Rzeczywiście poprawi się, jeśli zdobędziesz wystarczającą liczbę głosów. Artykuł dotyczy systemu Windows 7, dostajesz głosy na to słowo kluczowe, to niesamowite. Dobrze ! To właściwy sposób linkowania do innej strony, ponieważ pomaga drugiej stronie w wyszukiwarkach, która przyciąga więcej odwiedzających, którzy odwiedzają tę stronę.
Wiele witryn używa jednak nazw witryn lub nawet gorszych fraz, takich jak tutaj, witryna lub kliknij tutaj, aby przejść do innych witryn. Te średnie warunki wcale nie pomagają połączonym stronom internetowym. Też nie krzywdzą, ale oddają głosy na polu z setkami milionów. Nie takie pomocne.
Tak więc, jeśli chcesz pomóc stronie internetowej i napisać artykuł o historii, którą znalazłeś na innej stronie, powinieneś użyć pokrewnego tagu zakotwiczenia, aby pomóc tej stronie — to znaczy, chyba że chcesz poprawić pozycję w rankingu dla tego terminu.