Dostawca plików w chmurze nie działa błąd w OneDrive

OneDrive jest doskonałym przykładem tego, co może zrobić pamięć masowa w chmurze, jeśli jest odpowiednio obsługiwana.

Możesz cieszyć się rozszerzoną przestrzenią dyskową zarówno w przeglądarce, jak i na komputerze.

Co więcej, możesz zarządzać plikami i folderami tak, jakby znajdowały się na twoim twardym dysku.

Jednak zarządzanie plikami i folderami oznacza również ich przenoszenie i usuwanie, a użytkownicy narzekają na problem dotyczący tej kwestii.

[…] Po kliknięciu dowolnego folderu w folderze „Jeden dysk” pojawia się komunikat: „nie możemy teraz otworzyć tego pliku. Upewnij się, że One Drive działa na twoim komputerze, a następnie spróbuj ponownie. ”[…] Gdy próbuję otworzyć pojedynczy plik, otrzymuję kod błędu 0x8007016A Dostawca plików w chmurze nie jest uruchomiony. Jak mam to rozpocząć?

Najwyraźniej ten błąd (znany jako błąd 0x8007016A) występuje zawsze, gdy próbujesz przenieść lub usunąć pliki i foldery z OneDrive.

kod błędu 0x8007016A

Jak zapobiec występowaniu błędu 0x8007016A?

1. Aktualizuj system Windows do najnowszej wersji

  1. naciśnij Windows
  2. Kliknij Ustawienia (przycisk w kształcie koła zębatego w menu Start)
  3. Wybierz Aktualizacja Bezpieczeństwo
  4. Kliknij Sprawdź aktualizacje
  5. Niech aktualizacje się rozwiną i uruchom ponownie twój komputer

Windows 10 Sprawdź dostępność aktualizacji

Jeśli to nie naprawi błędu OneDrive 0x8007016A, przejdź do następnego rozwiązania.

2. Wyłącz pliki na żądanie

  1. Idź do pasek zadań i kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę OneDrive
  2. Wybierz Więcej
    • Otworzy się nowe okno, w którym musisz kliknąć Karta Ustawienia
  3. Odznacz Pliki na żądanie usługa
  4. Uruchom ponownie twój komputer

onedrive nie wyświetla plików miniatur zdjęć na żądanieonedrive nie wyświetla plików miniatur zdjęć na żądanie

3. Wznów synchronizację plików

Problemy mogą być spowodowane brakiem synchronizacji OneDrive z chmurą.

W związku z tym wykonaj następujące kroki, aby wznowić synchronizację danych:

  1. Uzyskaj dostęp do OneDrive z pasek zadań klikając go
  2. Wybierz Więcej
  3. Kliknij Wznów synchronizację

0x8007016A wznawia synchronizację

4. Zmodyfikuj plan zasilania komputera (dotyczy tylko laptopów)

To szczególne rozwiązanie wiąże się z wyżej wymienionym, ponieważ restrykcyjne plany oszczędzania baterii mogą czasami powstrzymywać OneDrive od synchronizacji.

W związku z tym spróbuj zmodyfikować grę PowerPlay, aby nie przestała automatycznie synchronizować.

  1. naciśnij Windows + R.
  2. Wpisz powercfg.cpl
  3. Zmień swój plan zasilania na Wysoka wydajność
  4. Uruchom ponownie twój komputer

Zmień plany zasilania

5. Zresetuj OneDrive

Rozwiązaniem kończącym wszystkie rozwiązania byłoby zresetowanie OneDrive.

  1. naciśnij Windows + R
  2. Wpisz % localappdata% MicrosoftOneDriveonedrive.exe / reset

W ciągu kilku sekund OneDrive zostanie zresetowany i utracisz wszystkie zapisane preferencje użytkownika, ale nie zapisane w nim pliki i foldery.

Zresetuj OneDrive

6. Wymuś zablokowany folder siłą za pomocą programu PowerShell

Ta metoda działa najlepiej, jeśli istnieje tylko jeden folder, który powoduje błąd 0x8007016A

  1. naciśnij Windows + R
  2. Wpisz PowerShell i naciśnij Ctrl + Przesunięcie + Wchodzić aby otworzyć okno PowerShell
  3. Wpisz Usuń element „Nazwa folderu OneDrive” -Recurse -Force aby całkowicie usunąć zablokowany plik lub folder.
    • Zastąpić „Nazwa folderu OneDrive” z nazwą pliku lub folderu, który chcesz usunąć
  4. Uruchom ponownie twój komputer

Usuń zablokowany folder na siłę przy użyciu programu PowerShell

Czy powyższe rozwiązania pomogły Ci pozbyć się błędu OneDrive 0x8007016A? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.

Link do głównej publikacji