Co zrobić, jeśli drukarka nie rozpoznaje routera

Nowoczesne drukarki z obsługą drukowania bezprzewodowego pozwalają użytkownikom drukować bezprzewodowo z komputera, podłączając drukarkę do routera Wi-Fi. Czasami jednak funkcja drukowania może nie działać poprawnie i przestać łączyć się z routerem.

Ten błąd zwykle występuje, jeśli konfiguracja drukarki lub routera jest uszkodzona. Jeśli drukarka również nie może połączyć się z routerem, oto kilka sposobów rozwiązania tego problemu na komputerze z systemem Windows.

Dlaczego moja drukarka nie rozpoznaje mojego routera?

1. Zresetuj drukarkę do ustawień domyślnych sieci

  1. wciśnij Bezprzewodowy przycisk i anulować jednocześnie z panelu sterowania drukarki i przytrzymaj je przez około 5 sekund.
  2. Powinno to zresetować drukarkę do domyślnych ustawień sieciowych.Zresetuj ustawienia domyślne sieci
  3. Teraz, aby podłączyć drukarkę do Wi-Fi, naciśnij i przytrzymaj Bezprzewodowy przycisk na drukarce przez 3 sekundy. Spowoduje to uruchomienie trybu WPS push i powinna zacząć migać kontrolka stanu połączenia bezprzewodowego.
  4. wciśnij WPS przycisk na routerze. Spowoduje to wyzwolenie timera na dwie minuty podczas nawiązywania połączenia bezprzewodowego.
  5. Teraz sprawdź, czy router jest w stanie rozpoznać twoją drukarkę.

Większość użytkowników nie wiedziała, że ​​mogą zamienić swój komputer w router Wi-Fi i na dobre uniknąć problemów z routerami niskiej jakości.

2. Ustaw router na stały kanał bezprzewodowy

  1. Jeśli nasz kanał bezprzewodowy w routerze jest ustawiony na Auto, spróbuj go zmienić i sprawdź, czy to rozwiąże problem. Użytkownicy zgłosili, że zmiana kanału bezprzewodowego z automatycznego na ręczny pomogła im rozwiązać problem.
  2. Każdy router ma inną procedurę dostępu do interfejsu kanału bezprzewodowego. Powinieneś jednak mieć do niego dostęp z poziomu Ustawienia> Bezprzewodowe> Ustawienia zaawansowane strona większości routerów.
  3. Kliknij menu rozwijane Kanał bezprzewodowy i ustaw je na 1, 6 lub 11.
    Niestandardowy router bezprzewodowy
  4. Zapisz zmiany i zamknij okno konfiguracji routera.
  5. Spróbuj podłączyć drukarkę do routera i powinna być teraz w stanie rozpoznać drukarkę.

Inne rozwiązania do wypróbowania 

  1. Aby móc podłączyć drukarkę do routera, router powinien mieć włączone pasmo SSID 2,4G z inną nazwą SSID, ponieważ drukarki bezprzewodowe łączą się tylko z pasmem 2,4G.
  2. Upewnij się, że drukarka i router znajdują się w odległości co najmniej 5 stóp od siebie.
  3. Użyj HP Printer and Scan Doctor. Jest to narzędzie diagnostyczne dla komputera z systemem Windows, które może skanować i naprawiać wszelkie problemy z drukarką.Uruchom HP Printer Doctor Scan
  4. Sprawdź, czy IPV6 jest wyłączony w drukarce. Aby wyłączyć IPV6 dla drukarki, otwórz przeglądarkę internetową i przejdź do adresu IP drukarki. Stąd przejdź do karty Sieć i kliknij Ustawienia sieci. Odznacz pole „IPV6” i kliknij Zastosować.

Link do głównej publikacji