Włącz niskie cienie w grach, aby zwiększyć liczbę klatek na sekundę

Masz superkomputer, który może dosłownie renderować cały wszechświat bez opóźnień? Ale czy można uruchomić BattleGround Player Unknown na średniej grafice? Żartuje się, że nie da się uzyskać przyzwoitej liczby klatek na sekundę w niektórych grach, takich jak PUBG, Wiedźmin 3 itp., Nawet jeśli masz przyzwoitą kartę graficzną i procesor.

Nagłe spadki liczby klatek na sekundę nie tylko wpływają na wciągającą grę, ale mogą również oznaczać różnicę między życiem a śmiercią twojej postaci w grze.

Dlatego rozsądne jest zmienianie ustawień grafiki na niskie cienie, niskie tekstury itp., Jeśli komputer ma problemy z prawidłowym uruchomieniem gry.

Podczas konfigurowania ustawień gry wiele osób pomija opcję „cieni” w grze. Ogólnie rzecz biorąc, gracze nie zdają sobie sprawy z tego, że wysokie cienie wymagają dość dużej mocy procesora graficznego, co oznacza, że ​​pochłonie dużo twojego FPS.

Dlaczego cienie gier tak bardzo obciążają procesor graficzny? Po pierwsze, musisz zrozumieć, w jaki sposób cienie są zazwyczaj tworzone i renderowane w grze. Poniżej znajduje się szczegółowy opis renderowania cieni w grze.

Jak renderowane są cienie

Rysowanie i renderowanie cieni jest trudnym zadaniem dla twórców gier, ponieważ obejmuje wiele różnych czynników. Na przykład większość współczesnych gier korzysta z innej kamery umieszczonej przy źródle światła, aby renderować obraz z punktu widzenia źródła światła.

Ten obraz nie jest typowy. Zamiast tego jest zwykle nazywany „mapą cienia”, ponieważ oblicza odległość między źródłem światła a osobą, miejscem lub obiektem, który tworzy cień.

Gdy pojawi się „mapa cienia”, rysowana jest rzeczywista scena, którą gracze zobaczą. Podczas tej zwykłej sceny wszystkie cienie należy obliczyć na podstawie „mapy cienia” i źródła światła.

Pamiętaj, że komputer musi obliczyć wszystko, na co pada cień, a także intensywność cieni / światła. W obliczeniach i renderowaniu cieni uczestniczą także załamania, odbicia itp.

Jak widać, właściwie renderowanie cieni jest koszmarem komputerowym.

  • Dlaczego cienie tak bardzo wpływają na FPS

    Podczas renderowania cieni komputer musi renderować kolejną scenę (mapę cieni) dla każdego źródła światła w momencie gry. To oczywiście znacznie zmniejszy twój FPS.

    Teoretycznie gra z jednym źródłem światła będzie o połowę mniejsza niż FPS. Jeśli w scenie znajdują się dwa źródła światła, twój FPS w grze zostanie zmniejszony do jednej trzeciej.

    Jest to oczywiście teoretyczne, ponieważ istnieją inne czynniki, które pomogą ci utrzymać przyzwoity FPS.

    Nowe gry prawdopodobnie będą zawierać skróty AI i inne narzędzia, skróty, które pomogą zredukować cienie obciążenia na twoim GPU. Oznacza to, że Twój FPS nie zostanie zmniejszony o połowę za każdym razem, gdy do sceny zostanie wprowadzone inne źródło światła. Jednak próbuję przejść przez to, że cienie znacząco wpływają na FPS.

    Jak rozwiązać ten problem?

    Cóż, najbardziej oczywistym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest ustawienie ustawień grafiki w grze na „niskie cienie” lub na najniższe możliwe ustawienie. Możesz także spróbować zmniejszyć rozdzielczość swojej gry.

    Zmniejszenie rozdzielczości pomaga poprawić FPS, ponieważ sprawia, że ​​cienie są bardziej pikselowane. Im większe piksele, tym mniej informacji musi obliczyć komputer.

    Oczywiście Twoja gra będzie wyglądać o wiele brzydiej, jeśli nadmiernie zmniejszysz rozdzielczość. Musisz więc przeprowadzić testy i eksperymenty, aby sprawdzić, które ustawienia najlepiej sprawdzają się w danej konfiguracji.

    Radzimy najpierw zmienić ustawienie cienia na najniższe z możliwych. Nie wpłynie to w dużej mierze na estetykę gry, ale da ci duże przyspieszenie FPS. Jeśli jednak liczba klatek na sekundę jest nadal zbyt niska, aby można ją było odtwarzać, należy dostosować ustawienia rozdzielczości.

    Jeśli zmiana rozdzielczości lub słabych cieni w grach nadal nie zapewnia dostatecznie dużego wzrostu FPS, możesz chcieć spojrzeć na inne sposoby dostosowania ustawień. Poniżej znajduje się opis każdego ustawienia wideo zwykle występującego w grach oraz sposób ich zmiany, aby poprawić wrażenia z gry.

Link do głównej publikacji