W ten sposób można naprawić błąd 0X80240020 w systemie Windows 10

5 rozwiązań, aby naprawić błąd 0X80240020

  1. Usuń folder SoftwareDistribution
  2. Sprawdź, czy usługa BITS jest włączona
  3. Sprawdź rozpoznawanie nazw swojego komputera
  4. Użyj danych logowania, aby ukończyć aktualizację
  5. Włącz OSUpgrade w rejestrze

Istnieją różne kody błędów, które mogą wystąpić w systemie Windows 10, a każdy z nich jest równie denerwujący. Pokazaliśmy już, jak rozwiązać niektóre błędy w systemie Windows 10.

W tym przewodniku pokażemy, jak rozwiązać błąd 0X80240020 w systemie Windows 10.
błąd 0x80240020 wind8apps
Podczas próby pobrania określonej aktualizacji systemu Windows, takiej jak najnowsze aktualizacje zbiorcze systemu Windows 10, a może nowej wersji samego systemu, jeśli nadal nie dokonano aktualizacji, czasami może wystąpić błąd 0X80240020.

Ten problem występuje, jeśli proces aktualizacji automatycznych nie może zrealizować żądania i pobrać niektórych aktualizacji. Na szczęście istnieje kilka obejść, które mogą rozwiązać ten problem.

Kroki, aby naprawić błąd aktualizacji systemu Windows 10 0X80240020

Rozwiązanie 1 — Usuń folder SoftwareDistribution

To rozwiązanie nie dotyczy tylko błędu 0X80240020, ponieważ może również rozwiązać inne błędy aktualizacji. Oto, co musisz zrobić, aby usunąć folder SoftwareDisribution i spróbować ponownie pobrać aktualizacje:

  1. Przejdź do następującego folderu i usuń wszystko z tego folderu: C: WindowsSoftwareDistributionDownloadDystrybucja oprogramowania
  2. Teraz kliknij prawym przyciskiem myszy przycisk Menu Start i otwórz Wiersz polecenia (Administrator)
  3. Wprowadź następujący wiersz i naciśnij Enter: wuauclt.exe / updatenow
  4. Poczekaj na zakończenie procesu i zamknij wiersz polecenia
  5. Teraz przejdź do menu Start, otwórz aplikację Ustawienia, przejdź do Aktualizuj i spróbuj ponownie pobrać aktualizacje (lub Przejdź do Panelu sterowania, Aktualizuj, jeśli nie pobrałeś jeszcze systemu Windows 10)
  • Rozwiązanie 2 — Sprawdź, czy usługa BITS jest włączona

    BITS (Usługa inteligentnego transferu w tle) to główna usługa komunikacji między komputerem a serwerami Microsoft, więc jeśli coś jest nie tak z tą usługą, prawdopodobnie nie będziesz w stanie otrzymywać żadnych aktualizacji. Aby upewnić się, że ta usługa działa poprawnie, wykonaj następujące czynności:

    1. Przejdź do wyszukiwania, wpisz services.msc i otwórz Usługi
    2. Kliknij dwukrotnie usługę inteligentnego transferu w tle
    3. W sekcji Status usługi upewnij się, że usługa jest wymieniona jako Uruchomiona
    4. Jeśli status jest wymieniony jako Zatrzymany, kliknij przycisk Start, a następnie kliknij przycisk OK
    5. Spróbuj ponownie zainstalować aktualizacje

    Rozwiązanie 3 — Sprawdź rozwiązywanie nazw

    Inną rzeczą, którą możesz wypróbować, jest weryfikacja rozpoznawania nazw. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

    1. Zamknij wszystkie okna przeglądarki Windows Update lub Microsoft Update
    2. Kliknij prawym przyciskiem myszy przycisk Menu Start i otwórz Wiersz polecenia (Administrator)
    3. Wprowadź następujące polecenia i naciśnij klawisz Enter po wprowadzeniu każdego polecenia w wierszu polecenia:
      • nslookup
      • ns
      • nazwa komputera (możesz sprawdzić nazwę komputera, klikając prawym przyciskiem myszy ikonę Właściwości na tym komputerze na pulpicie, w obszarze Nazwa komputera, domena i ustawienia grupy roboczej)
    4. Po zakończeniu procesu spróbuj ponownie uruchomić aktualizacje

    Rozwiązanie 4 — Użyj informacji logowania, aby dokończyć aktualizację

    Czwarte rozwiązanie polega na zaznaczeniu opcji „Użyj moich danych logowania, aby automatycznie zakończyć konfigurację urządzenia i ponownie otworzyć moje aplikacje po aktualizacji lub ponownym uruchomieniu”.

    Aby włączyć tę funkcję, przejdź do Ustawienia> następnie przejdź do Konta> Opcje logowania> i zaznacz odpowiednie pole wyboru.

    zaloguj informacje zakończ system Windows 10

    Rozwiązanie 5 — Włącz OSUpgrade w rejestrze

    Jeśli jesteś zaawansowanym użytkownikiem, możesz również dostosować rejestr, aby naprawić kod błędu systemu Windows 10 0X80240020. Należy pamiętać, że nieprawidłowe zmiany w rejestrze mogą prowadzić do poważnych problemów technicznych. Nie zapomnij wykonać kopii zapasowej komputera przed kontynuowaniem. Oto kroki, które należy wykonać:

    1. Przejdź do Start> wpisz „regedit”> Otwórz narzędzie rejestru systemu Windows
    2. Znajdź ten klucz: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ WindowsUpdate \ OSUpgradeedytor rejestru aktualizacji systemu Windows
    3. Jeśli OSUpgrade nie istnieje, utwórz go, klikając prawym przyciskiem myszy WindowUpdate> wybierz Nowy> KluczAllowOSUpgrade regedit Windows 10
    4. Utwórz nową wartość DWORD (32-bit) i nazwij ją AllowOSUpgrade > ustaw wartość = 0x00000001.

    To wszystko, mam nadzieję, że przynajmniej jedno z wymienionych rozwiązań pomogło ci rozwiązać problem z błędem 0X80240020 w systemie Windows 10 lub podczas pobierania systemu Windows 10.

    Jeśli masz jakieś uwagi, sugestie lub może jakieś inne rozwiązania tego problemu, nie wahaj się zapisać ich w sekcji komentarzy poniżej.

    Ponadto, jeśli masz jakiekolwiek inne problemy związane z systemem Windows 10, możesz sprawdzić rozwiązanie w sekcji Poprawka systemu Windows 10.

Link do głównej publikacji