aJeśli konsola Xbox One X nie łączy się z usługą Xbox Live, nawet jeśli wcześniej można było nawiązać połączenie, spróbuj sprawdzić powiadomienia serwisowe na stronie Stan usługi Xbox Live, a jeśli tak, poczekaj, aż usługa zostanie ponownie uruchomiona następnie spróbuj połączyć się ponownie.
Przetestuj połączenie z usługą Xbox Live, sprawdzając Ustawienia> Ustawienia systemu> Ustawienia sieci> Wybierz sieć bezprzewodową / przewodową> Wybierz Testuj połączenie z Xbox Live. Jest to kolejny krok rozwiązywania problemów po sprawdzeniu strony stanu usługi Xbox Live.
Zwykle powyższe dwa kroki rozwiązywania problemów działają, a Xbox One łączy się z Xbox Live. Pamiętaj, aby zaktualizować konsolę, jeśli pojawi się monit o wybranie opcji Tak.
Jeśli nadal występują problemy, gdy konsola Xbox One nie łączy się z usługą Xbox Live, zapoznaj się z poniższymi rozwiązaniami dotyczącymi połączeń bezprzewodowych i sprawdź, czy którekolwiek z nich rozwiązuje problem.
POPRAWKA: Xbox One nie łączy się z Xbox Live
- Przywróć ustawienia sieciowe do fabrycznych ustawień domyślnych
- Odłącz zestawy słuchawkowe innych firm
- Sprawdź inne zakłócenia bezprzewodowe
- Wykonaj wydłużony cykl zasilania
- Zmień kanał bezprzewodowy
- Zmień tryb bezprzewodowy
- Sprawdź niski poziom sygnału bezprzewodowego
- Zmień ustawienia zapory
- Włącz UPnP, aby odświeżyć tabelę NAT
- Włącz funkcję sieci obwodowej (DMZ) na trasie
- Sprawdź kabel sieciowy
- Wypróbuj połączenie bezpośrednie z modemem
Rozwiązanie 1: Przywróć ustawienia sieciowe do fabrycznych ustawień domyślnych
Przed wykonaniem poniższych kroków zapisz bieżące ustawienia na wypadek, gdyby były później potrzebne do przywrócenia. W sieci bezprzewodowej zapisz również hasło, a następnie wykonaj następujące czynności:
- wciśnij Przewodnik przycisk na konsoli
- Wybierz Ustawienia
- Wybierz Ustawienia systemowe.
- Wybierz Ustawienia sieci.
- Wybierz Sieci przewodowej lub nazwa twojego Sieć bezprzewodowa gdy wyświetlana jest lista sieci.
- Wybierz Skonfiguruj sieć.
- Na Dodatkowe ustawienia wybierz kartę Przywróć ustawienia fabryczne. Po wyświetleniu monitu wybierz Tak, przywróć ustawienia fabryczne. Spowoduje to zresetowanie tylko ustawień sieciowych konsoli.
- Wyłącz konsolę i włącz ją ponownie. W przypadku sieci bezprzewodowej otrzymasz komunikat o konfiguracji ustawień sieci bezprzewodowej, więc postępuj zgodnie z instrukcjami, aby się połączyć.
- Przetestuj ponownie swoje połączenie Xbox Live: Ustawienia>Ustawienia systemowe>Ustawienia sieci>Wybierz sieć bezprzewodową / przewodową >Wybierz Testuj połączenie z Xbox Live
Jeśli to rozwiązanie zadziałało, konsola połączy się z Xbox Live. Zaktualizuj oprogramowanie konsoli, jeśli pojawi się monit, wybierając opcję Tak.
Rozwiązanie 2: Odłącz zestawy słuchawkowe innych firm
Bezprzewodowe zestawy słuchawkowe innych firm mogą powodować aktywne zakłócenia, ponieważ nadają na tej samej częstotliwości co routery bezprzewodowe. Jeśli są przyczyną, odłącz zasilanie od stacji bazowej bezprzewodowego zestawu słuchawkowego, a następnie sprawdź połączenie.
Rozwiązanie 3: Sprawdź inne zakłócenia bezprzewodowe
Takie urządzenia obejmują kuchenki mikrofalowe, klimatyzatory, piekarniki, telewizory CRT, elektroniczne nianie, inne sieci bezprzewodowe, telefony bezprzewodowe i głośniki bezprzewodowe. Możesz zminimalizować takie zakłócenia, usuwając urządzenia między konsolą a routerem bezprzewodowym.
Inne obiekty mogą również przeszkadzać, powodując osłabienie i wycofanie sygnału. Takie przedmioty mogą obejmować szkło, ołów, rury miedziane, beton, izolację, lustra, sejfy na broń, szafki na dokumenty, płytki i gips. Sygnał bezprzewodowy ulega również pogorszeniu wraz z odległością.
- Przeczytaj także: Gracze Xbox One X są źli, że PUBG działa lepiej na Xbox One S.
Rozwiązanie 4: Wykonaj wydłużony cykl zasilania
Oto jak to zrobić:
- Wyłącz konsolę i sprzęt sieciowy (taki jak modem i router).
- Odłącz kabel zasilający z tyłu routera, modemu lub bramy na 5 minut. Jeśli masz router i modem, odłącz kabel zasilający od obu urządzeń.
- Po 5 minutach najpierw podłącz modem lub bramę i poczekaj, aż wszystkie lampki powrócą do normalnego stanu.
- Jeśli używasz routera, podłącz router i poczekaj, aż wszystkie lampki powrócą do normalnego stanu.
- Ponownie włącz Xbox i przetestuj połączenie z Xbox Live.
Rozwiązanie 5: Zmień kanał bezprzewodowy
Router bezprzewodowy może nadawać na różnych kanałach. Jeśli jakakolwiek sieć bezprzewodowa w pobliżu nadaje na tym samym kanale lub występują zakłócenia bezprzewodowe z innych urządzeń, może wystąpić słaba siła sygnału z sieci bezprzewodowej.
Aby rozwiązać ten problem, spróbuj zmienić kanał, w którym router nadaje. Możesz sprawdzić dokumentację routera lub witrynę producenta, aby dowiedzieć się, jak zmienić kanał bezprzewodowy.
Po zmianie kanału bezprzewodowego przetestuj połączenie z usługą Xbox Live.
Rozwiązanie 6: Zmień tryb bezprzewodowy
Router bezprzewodowy może nadawać w różnych trybach i przy różnych prędkościach. Podobnie routery mogą nadawać z mniejszymi prędkościami. Jeśli router jest skonfigurowany do przesyłania w trybie „mieszany”, Zawsze będzie wyszukiwał urządzenia bezprzewodowe, a następnie emitował sygnał zgodny z najwolniejszym urządzeniem w sieci.
W gęsto zaludnionych obszarach z wieloma urządzeniami bezprzewodowymi router może stale zmieniać swój sygnał bezprzewodowy, aby zachować zgodność z każdym wykrytym urządzeniem, co powoduje problemy z połączeniem lub wydajnością, jeśli często się konfiguruje.
Skonfiguruj router do emisji w określonym trybie. W szczególności zmień tryb bezprzewodowy na „Tylko G” tryb, ponieważ zapewnia najlepszą wydajność wszystkich producentów routerów.
Uwaga: Ustawienie routera na emisję tylko w określonym trybie może uniemożliwić niektórym urządzeniom z wolniejszymi kartami sieciowymi podłączenie się do sieci.
Po zmianie trybu bezprzewodowego przetestuj połączenie z usługą Xbox Live.
- Przeczytaj także: Pełna poprawka: Nie można zalogować się do konta Xbox w systemie Windows 10
Rozwiązanie 7: Sprawdź niski poziom sygnału bezprzewodowego
Jeśli Twój sygnał bezprzewodowy ma dwa słupki lub mniej, spróbuj poprawić siłę sygnału, przesuwając router z podłogi i od ścian i metalowych przedmiotów, zmniejsz odległość między konsolą a routerem / bramą, zmień pozycję anteny w sieci bezprzewodowej adapter (zewnętrzny), dodaj repeater bezprzewodowy, dodaj zewnętrzny adapter bezprzewodowy Xbox i ponownie przetestuj połączenie.
Rozwiązanie 8: Zmień ustawienia zapory
Zapory zabezpieczają sieć, ograniczając informacje przesyłane między urządzeniami a Internetem. Jeśli jednak zapora ogranicza niezbędny ruch, być może blokuje połączenie konsoli Xbox z usługą Xbox Live. Niektóre ustawienia zapory, takie jak wykrywanie powodzi IP, mogą powodować problemy z połączeniem.
Jeśli się powiedzie, dostosuj ustawienia stopniowo, aż znajdziesz poziom, który pozwoli ci połączyć się z Xbox Live i nadal zabezpieczyć sieć.
Rozwiązanie 9: Włącz UPnP, aby odświeżyć tabelę NAT
UPnP to standard, który pomaga routerom skutecznie komunikować się. Jeśli router lub brama obsługuje protokół UPnP, prawdopodobnie jest on domyślnie włączony.
Uwaga: Nie łącz ustawień przekierowania portów, UPnP i sieci obwodowej (znanej również jako DMZ). Jeśli wcześniej włączyłeś funkcję sieci obwodowej na routerze, wyłącz sieć obwodową przed wykonaniem poniższych kroków:
- Zaloguj się do internetowej strony konfiguracji routera i upewnij się, że UPnP jest włączony.
Uwaga:Sprawdź dokumentację routera lub witrynę pomocy technicznej, aby uzyskać pomoc w pierwszym włączeniu UPnP lub wyłączeniu i ponownym włączeniu. Upewnij się, że router jest restartowany przy każdej aktualizacji ustawień routera. Jeśli nie uruchomi się ponownie automatycznie, ręcznie zrestartuj router. - Włącz Ustawienie UPnP wyłącz, a następnie zapisz zmiany.
- Uruchom ponownie konsolę i cały sprzęt sieciowy (modem i router).
- Zaloguj się do internetowej strony konfiguracji routera i upewnij się, że UPnP jest wyłączony.
- Ponownie włącz ustawienie UPnP i ponownie zapisz zmiany.
- Uruchom ponownie konsolę i cały sprzęt sieciowy (modem i router).
- Teraz przetestuj połączenie z Xbox Live.
Rozwiązanie 10: Włącz funkcję routera w sieci obwodowej (DMZ)
Sieć obwodowa (lub DMZ) funkcja usuwa ograniczenia w Internecie, przenosząc urządzenie do obszaru poza zaporą sieciową. Powinieneś być w stanie połączyć się z Xbox Live, jeśli włączysz sieć obwodową funkcjonalność routera.
Uwaga: Użyj statycznego adresu IP na konsoli podczas konfigurowania sieci obwodowej. Aby ustawić statyczny adres IP, użyj funkcji rezerwacji DHCP routera, jeśli jest dostępna. Jeśli nie jest to możliwe, skonfiguruj ręczne ustawienia IP na konsoli Xbox. Będziesz mógł umieścić tylko jedną konsolę Xbox w sieci obwodowej, ponieważ to rozwiązanie rozwiąże problem tylko dla jednej konsoli Xbox.
Uwaga: Nie łącz ustawień przekierowania portów, UPnP i sieci obwodowej (znanej również jako DMZ). Jeśli wcześniej włączyłeś funkcję routera w sieci obwodowej, najpierw wyłącz sieć obwodową. Przetestuj połączenie z usługą Xbox Live.
- Przeczytaj także: Xbox One X wybuchł w płomieniach po 3 godzinach użytkowania
Rozwiązanie 11: Sprawdź kabel sieciowy
Upewnij się, że kabel sieciowy jest prawidłowo podłączony, uważnie sprawdzając każdy kabel sieciowy podłączony do modemu, bramy lub routera pod kątem załamań, odizolowanej plastikowej osłony oraz odsłoniętych lub wystrzępionych przewodów i wad. Jeśli tak, wymień kabel, ponieważ może to być przyczyną problemu.
Rozwiązanie 12: Wypróbuj połączenie bezpośrednie z modemem
Podłącz konsolę bezpośrednio do modemu zamiast podłączać go do routera, jako tymczasowe rozwiązanie w celu ustalenia przyczyny problemu. Jeśli możesz połączyć się z usługą Xbox Live za pomocą połączenia bezpośrednio do modemu, konsola i modem działają zgodnie z oczekiwaniami. Może być konieczna zmiana ustawienia routera.
Czy któreś z tych rozwiązań pomogło? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.