Poprawka: błąd 0x80240017 podczas próby zainstalowania / aktualizacji programów w systemie Windows 10, 8.1

Wygląda na to, że coraz więcej użytkowników ma problemy z aktualizacją, instalacją lub odinstalowaniem wbudowanych aplikacji i programów systemu Windows 10.

Jednym z najczęstszych problemów, które mogą wystąpić, jest kod błędu 0x80240017. Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, jak naprawić kod błędu 0x80240017 w systemie Windows 10 lub Windows 8.1 i uruchomić aktualizacje.
Napraw błąd 0x80240017 podczas próby instalowania programów w systemie Windows 8, 8.1
Kod błędu 0x80240017 w systemie Windows 10 lub Windows 8.1 zwykle pojawia się z powodu faktu, że system zmienił się po zainstalowaniu aplikacji innej firmy. Może się również zdarzyć, ponieważ coś się zmieniło w rejestrze po ponownym uruchomieniu i nie masz wymaganych uprawnień systemowych. Ten przewodnik rozwiązywania problemów pokaże, jakich rozwiązań można użyć, aby naprawić ten błąd raz na zawsze.

Napraw błąd 0x80240017 w systemie Windows 10

  1. Wyczyść i zresetuj pamięć podręczną Sklepu Windows
  2. Uruchom wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów z systemem Windows 10
  3. Przejmij pełną kontrolę nad Eksploratorem plików i folderem WindowsApps
  4. Uruchom skanowanie SFC
  5. Ponownie zainstaluj aplikację Windows Store
  6. Przeskanuj komputer
  7. Zresetuj komputer
  8. Ponownie zainstaluj system operacyjny

1. Wyczyść i zresetuj pamięć podręczną Sklepu Windows

  1. Uruchom ponownie system operacyjny
  2. Aby uruchomić system Windows 10, zaloguj się na swoje konto administratora, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś
  3. Przejdź do kafelka Pulpit i przytrzymaj jednocześnie przyciski Windows i R.
  4. Teraz masz przed sobą okno Uruchom
  5. W oknie dialogowym Uruchom wpisz WSReset.exe KomendaKomenda WSReset
  6. Naciśnij klawisz Enter na klawiaturze
  7. Uruchom ponownie system operacyjny i zaloguj się ponownie za pomocą konta administratora
  8. Sprawdź, czy błąd nadal występuje.

2. Uruchom wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów w systemie Windows 10

  1. Przejdź do wyszukiwania> wpisz „ustawienia”> kliknij dwukrotnie pierwszy wynik
  2. Przejdź do aktualizacji Bezpieczeństwo> wybierz Rozwiązywanie problemów
  3. Teraz w oknie Rozwiązywanie problemów zlokalizuj narzędzie do rozwiązywania problemów z Windows Update
  4. Wybierz narzędzie do rozwiązywania problemów z Windows Update i uruchom jenarzędzie do rozwiązywania problemów z aktualizacją systemu Windows
  5. Teraz rozpocznie się proces skanowania, który pokaże, czy zostały znalezione i naprawione jakiekolwiek problemy
  6. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby zakończyć procedurę rozwiązywania problemów
  7. Przewiń w dół i uruchom również narzędzie do rozwiązywania problemów z aplikacjami ze Sklepu Windows (wykonaj te same czynności, co wymienione powyżej)narzędzie do rozwiązywania problemów z aplikacjami sklepu Windows
  8. Uruchom ponownie urządzenie z systemem Windows 10.
  9. Po uruchomieniu urządzenia sprawdź, czy nadal pojawia się kod błędu 0x80240017 podczas próby aktualizacji aplikacji i programów.

3. Przejmij pełną kontrolę nad Eksploratorem plików i folderem WindowsApps

  1. Uruchom ponownie urządzenie z systemem Windows 10 i zaloguj się przy użyciu konta administratora.
  2. Otwórz partycję „C: /” lub dowolną partycję, na której zainstalowałeś system operacyjny Windows 10.
  3. Kliknij dwukrotnie, aby otworzyć folder „Program Files”.
  4. Wybierz kartę „Widok” znajdującą się w górnej części Eksploratora plików.
  5. Z wyświetlonej listy zaznacz pole „Ukryte elementy” w temacie „Pokaż / ukryj”.
  6. Teraz w folderze „Program files” zlokalizuj folder „WindowsApps”
  7. Wybierz folder WindowsAppsfolder windowsapps
  8. Wybierz funkcję „Właściwości” z wyświetlonego menu
  9. Przejdź do zakładki „Bezpieczeństwo” znajdującej się w górnej części okna Właściwości
  10. Wybierz przycisk „Zaawansowane”
  11. Kliknij dwukrotnie nazwę użytkownika, której używasz
  12. Upewnij się, że pole „Typ” jest ustawione na „Zezwalaj” i „Ten folder, podfoldery i pliki”
  13. Zaznacz pole obok „Pełna kontrola”
  14. Kliknij lewym przyciskiem lub naciśnij przycisk „OK”
  15. Otwórz partycję „C:” jeszcze raz.
  16. Kliknij dwukrotnie folder „Użytkownicy”, aby go otworzyć
  17. Kliknij dwukrotnie swoją nazwę użytkownika, aby otworzyć folder
  18. Kliknij dwukrotnie, aby otworzyć folder „AppData”
  19. Kliknij dwukrotnie, aby otworzyć folder „Lokalny”
  20. Teraz w folderze „Lokalnym” wyszukaj folder „WindowsApps”
  21. Kliknij prawym przyciskiem myszy folder „WindowsApps”
  22. Kliknij lewym przyciskiem lub dotknij funkcji „Właściwości”
  23. Kliknij lewym przyciskiem lub dotknij ponownie na zakładce „Bezpieczeństwo”
  24. Kliknij lewym przyciskiem myszy lub naciśnij przycisk „Zaawansowane”
  25. Teraz musisz ustawić uprawnienia dla tego folderu, tak jak w przypadku powyższego
  26. Kliknij lewym przyciskiem myszy lub ponownie dotknij przycisku „Zastosuj”
  27. Kliknij lewym przyciskiem myszy lub naciśnij przycisk „OK”> zamknij wszystkie dotychczas otwarte okna
  28. Uruchom ponownie swoją 10 maszynę
  29. Po uruchomieniu urządzenia sprawdź ponownie, czy nadal występuje błąd 0x80240017.4.

CZYTAJ TAKŻE: Jak naprawić ostrzeżenie „Błąd, zobacz szczegóły” w Sklepie Windows

4. Uruchom skanowanie SFC

Jeśli niektóre pliki systemowe zostaną uszkodzone lub usunięte, może to powodować problemy i błędy aktualizacji. Na szczęście możesz szybko rozwiązać ten problem, uruchamiając skanowanie System File Checker.

To narzędzie szybko przeskanuje system i zidentyfikuje brakujące lub uszkodzone pliki, które następnie zostaną zastąpione. Oto kroki, które należy wykonać:

  1. Przejdź do Start> wpisz „cmd”> kliknij prawym przyciskiem myszy pierwszy wynik> Uruchom wiersz polecenia jako administrator
  2. Wpisz sfc / scannow polecenie i naciśnij EnterAwaria białego ekranu systemu Windows 10
  3. Poczekaj na zakończenie procesu, a następnie uruchom ponownie komputer> sprawdź, czy to obejście rozwiązało problem

5. Zainstaluj ponownie aplikację Windows Store

Czasami sam Microsoft Store jest przyczyną wszystkich napotkanych problemów i błędów. W takim przypadku najszybszym rozwiązaniem jest po prostu odinstalowanie aplikacji Microsoft Store.

  1. Przede wszystkim wyloguj się z aplikacji
  2. Następnie przejdź do Początek > przejdź do aplikacji funkcje> wpisz „sklep” w polu wyszukiwania
  3. Wybierz aplikację Sklep Windows> kliknij Odinstalujodinstaluj sklep z aplikacjami Microsoft
  4. Uruchom ponownie komputer
  5. Ponownie zainstaluj Aplikacja Windows Store> zaloguj się i spróbuj zainstalować najnowsze aktualizacje aplikacji, aby sprawdzić, czy problem nadal występuje.

6. Przeskanuj komputer

Jeśli błąd będzie się powtarzał, spróbuj uruchomić pełne skanowanie systemu. Wirusy, złośliwe oprogramowanie i inne rodzaje cyberzagrożeń mogą również powodować błąd 0x80240017 podczas próby aktualizacji aplikacji.

Jeśli jeszcze nie zainstalowałeś na swoim komputerze niezawodnego rozwiązania antywirusowego, sprawdź listę najlepszych narzędzi antywirusowych, z których możesz korzystać na komputerze z systemem Windows 10. Zainstaluj ten, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom, i uruchom pełne skanowanie systemu.

Oczywiście możesz również przeskanować komputer za pomocą Windows Defender, ale zalecamy spokojne korzystanie z wielokrotnie nagradzanego programu antywirusowego, takiego jak Bitdefender.

  • CZYTAJ TAKŻE: 4 najlepsze programy antywirusowe z funkcją blokowania / filtrowania stron internetowych

7. Zresetuj komputer

Uwaga: Zaleca się wykonanie kopii zapasowej plików i folderów przed wykonaniem poniższych kroków

  1. Przejdź do Ustawienia> Aktualizacja Bezpieczeństwo
  2. Wybierz funkcję odzyskiwania
  3. Będzie tam dostępna opcja o nazwie „Odśwież komputer bez wpływu na pliki”, A pod nim wybierz przycisk„ Rozpocznij ”.komputer do odzyskiwania
  4. Teraz postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, zakończ proces resetowania
  5. Uruchom ponownie urządzenie z systemem Windows 10
  6. Sprawdź ponownie, czy błąd 0x80240017 został naprawiony.

8. Zainstaluj ponownie system operacyjny

Jeśli powyższe metody nie zadziałały, sugeruję wykonanie kopii zapasowej ważnych plików i folderów znajdujących się w katalogu systemu Windows 10 i przeprowadzenie pełnej ponownej instalacji systemu operacyjnego.

To wszystko, mamy nadzieję, że te metody naprawiły błąd 0x80240017 w systemie Windows 10, gdy próbujesz użyć funkcji aktualizacji. Jeśli masz dodatkowe pytania związane z tym tematem, możesz je wymienić w sekcji komentarzy poniżej. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.

Link do głównej publikacji