Poprawka: aplikacje systemu Windows pokazują X w prawym dolnym rogu

Kompilacja 10042 Windows 10 Preview techniczny jest już dostępna i wszyscy rozwiązują problemy, które przyniosła nowa kompilacja, ale nie możemy zapominać o problemach ze „starym” Windowsem 8. Jednym z najczęstszych problemów w systemie Windows 8 jest pojawienie się „X” w prawym dolnym rogu aplikacji Metro. Ale na szczęście istnieje rozwiązanie tego problemu.
Nowoczesne aplikacje Windows 8.1 pokazują X w prawym rogu

Rozwiązanie 1: Ponownie zarejestruj aplikacje ze Sklepu Windows

Być może nie można uruchomić aplikacji z powodu problemów z kontem użytkownika w systemie. Problem ten można rozwiązać, tworząc nowe konto administratora, ponieważ system Windows automatycznie ustawia domyślne opcje dla nowych kont. Aby ponownie zarejestrować swoje aplikacje, nie potrzebujesz nawet połączenia internetowego, ponieważ można to zrobić za pomocą PowerShell. Aby ponownie zarejestrować nowoczesne aplikacje za pomocą programu PowerShell, wykonaj następujące czynności:

  1. Naciśnij jednocześnie klawisz Windows i klawisz Q, wpisz PowerShell i wybierz Windows PowerShell z wyników
  2. Kliknij go prawym przyciskiem myszy i wybierz Uruchom jako administrator
  3. W administracyjnym oknie Windows PowerShell wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz Enter:
    • Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register „$ ($ _. InstallLocation) \ AppXManifest.xml”}

Rozwiązanie 2: Synchronizuj licencje w App Store

Jeśli ponowna rejestracja aplikacji nie pomogła, być może masz problemy z synchronizacją. „X” w prawym dolnym rogu kafelków na żywo może oznaczać problem z licencją, a może z Windows App Store. Aby rozwiązać ten problem, wystarczy przejść do Windows App Store i wykonać następujące czynności:

  1. Uruchom sklep Windows
  2. Otwórz Ustawienia, wybierz Aktualizacje aplikacji
  3. Kliknij Synchronizuj licencje w sekcji Licencje na aplikacje

Jeśli żadne z tych rozwiązań nie zadziałało, możesz także spróbować ponownie zainstalować wszystkie aplikacje, które w prawym dolnym rogu pokazują „X”, i mam nadzieję, że zniknie po ponownej instalacji aplikacji. Jeśli masz dodatkowe uwagi lub sugestie, zapisz je w komentarzach poniżej.

Link do głównej publikacji