Najlepsze oprogramowanie 3, którego Blizzard używa do tworzenia niesamowitych filmów

Blizzard jest dobrze znany ze swoich wczesnych wersji Warcraft: Orcs Ludzie w 1994 r., Seria Diablo, seria StarCraft, aw 2004 r. Firma wydała jedną z najpopularniejszych gier wieloosobowych w historii — World of Warcraft.

Firma jest jednym z najbardziej znanych i lubianych twórców gier komputerowych, aktualizując listę wydań gier w 2018 roku, wydając zwiastuny i krótkie filmy prezentacyjne do gier takich jak Heroes of the Storm i Overwatch.

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak Blizzard tworzy te niesamowite filmy, masz szczęście, ponieważ w tym artykule zajmiemy się dokładnie tym pomysłem.

Nasz zespół przeprowadził badania i znalazł oprogramowanie, którego używa Blizzard w celu stworzenia fascynujących filmów, do których wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni. Oto, co znaleźliśmy.

Sprawdź te 3 narzędzia używane przez Blizzarda do tworzenia niesamowitych filmowych klipów

1

Autodesk Maya (zalecane)

Autodesk Maya - oprogramowanie Blizzard do obsługi filmów

Maya to potężne narzędzie do renderowania, które jest używane przez zespół Blizzarda, aby pomóc im tworzyć niezwykle żywe animacje i filmy z gier.

Możesz stworzyć model 3D od zera, animować go, zastosować różne symulacje, a następnie renderować w wysokiej jakości.

Tym, co wyróżnia Mayę spośród tłumu animacji 3D oprócz jej niesamowitej mocy, jest wbudowany język programowania o nazwie MEL (Maya Embedded Language).

Ta funkcja oferuje niespotykaną dotąd moc dostosowywania, umożliwiając importowanie już utworzonych skryptów lub tworzenie własnych od podstaw.

Oto niektóre z najlepszych funkcji dostępnych w Mayi:

  • Modelowanie wielokątów — większe prędkości przetwarzania operacji boolowskich w przypadku geometrii wielokątów
  • Może łatwo symulować i renderować ciecze podobne do rzeczywistych
  • Może tworzyć realistyczne symulacje miękkiego lub sztywnego ciała w zależności od modelu 3D lub potrzeb filmowych
  • Szybko renderuj niezwykle złożone sceny
  • Może generować szablony do łatwego ponownego użycia renderów, ustawień itp.
  • Możliwość integracji z innymi opcjami oprogramowania, umożliwiającymi tworzenie i dostosowywanie wszystkich elementów projektu
  • Może tworzyć niestandardowe skrypty i stosować zewnętrzne skrypty przy użyciu języków programowania MEL lub Python
  • Potężny silnik, który pozwala zarządzać dużymi zestawami danych i łatwo stosować je w złożonych sceneriach
  • Pobierz teraz Mayę z oficjalnej strony internetowej

Szukasz prostego oprogramowania do animacji? Sprawdź te świetne narzędzia do animacji dla początkujących!

2)

Source Filmmaker

Source Filmmaker - oprogramowanie wykorzystywane przez Blizzard do tworzenia filmów

Source Filmmaker (SFM) to bardzo potężne narzędzie do tworzenia filmów, które jest używane przez zespół Blizzarda do tworzenia wciągających i pięknie teksturowanych filmów do ich gier i scenek przerywnikowych.

To oprogramowanie korzysta z tych samych zasobów, które można znaleźć w grach, co pozwala na użycie dowolnego z nich w projekcie. Każdy przedmiot lub scenę, które można znaleźć w grze, można również wykorzystać do tworzenia niesamowitych filmów.

SFM to bardzo elastyczny silnik, który umożliwia tworzenie nagrań 3D, które można później edytować i eksportować jako film lub zdjęcie.

Liczba elementów, które mogą być zawarte w filmie, jest nieograniczona i obejmuje takie elementy, jak — światła, kamery, obiekty, animacje, efekty itp.

SFM oferuje dostęp do niewiarygodnie szerokiej gamy użytecznych elementów (ponad 6000 przedmiotów) — map, modeli, obiektów, dźwięków, efektów, animacji itp., Ale możesz także importować własne.

Ze względu na sposób budowania tego oprogramowania i ponieważ wszystko, co tworzysz, jest przechowywane w bazie danych ruchu 3D, możesz dowolnie edytować dowolny element w dowolnym momencie tworzenia filmu.

Jeśli nie jesteś profesjonalistą i nie możesz tworzyć modeli 3D od dołu do góry, zawsze możesz tworzyć animowane krótkie filmy za pomocą edytora wykresów i ruchu lub możesz pobierać zasoby z biblioteki.

Mimo że Source Filmmaker może wydawać się początkowo łatwy w użyciu ze względu na przyjazny i łatwy do zrozumienia interfejs użytkownika, jest to niezwykle złożone i potężne narzędzie, więc wypróbuj go.

Pobierz Source Filmmaker ze Sklepu Steam

3)

Przesunięcie ku czerwieni

RedShift - oprogramowanie Blizzard do obsługi filmów

RedShift to kolejne potężne narzędzie wykorzystywane przez zespół Blizzarda do tworzenia niezwykle żywych i szczegółowych filmów dla ich gier.

To oprogramowanie zostało zaprojektowane z myślą o szybkiej pracy, jest w pełni akcelerowane przez procesor graficzny i oferuje dostęp do szerokiej gamy funkcji w pełni zintegrowanych ze standardowymi aplikacjami grafiki komputerowej.

Oto niektóre z najlepszych funkcji dostępnych w RedShift:

  • Wydajne zarządzanie pamięcią — świetna moc renderowania, która jest w stanie animować setki milionów wielokątów lub tekstur
  • Możliwość tworzenia niezwykle realistycznych efektów świetlnych
  • Pełna obsługa renderowania OpenVDB w prawie wszystkich aplikacjach 3D — Houdini, Maya, 3DS Max, Cinema4D itp.
  • Potężna teselacja z obsługą bigowania krawędzi i wierzchołków
  • Anizotropowe zwierciadło wielopłatkowe za pomocą wbudowanego BRDF Marschener

Pobierz RedShift

Wniosek

W tym artykule przeanalizowaliśmy część oprogramowania używanego przez Blizzarda, aby stworzyć niezwykle realistyczne i złożone klipy filmowe, do których wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni od dłuższego czasu.

Czy potrafisz tworzyć takie filmy? W tym artykule znajdziesz wszystkie potrzebne narzędzia, więc wypróbuj dowolną aplikację wymienioną w tym artykule.

Daj nam znać, co sądzisz o tych opcjach oprogramowania i o tym, jak Blizzard je wykorzystał w sekcji komentarzy poniżej.

Link do głównej publikacji