Blizzard jest dobrze znany ze swoich wczesnych wersji Warcraft: Orcs Ludzie w 1994 r., Seria Diablo, seria StarCraft, aw 2004 r. Firma wydała jedną z najpopularniejszych gier wieloosobowych w historii — World of Warcraft.
Firma jest jednym z najbardziej znanych i lubianych twórców gier komputerowych, aktualizując listę wydań gier w 2018 roku, wydając zwiastuny i krótkie filmy prezentacyjne do gier takich jak Heroes of the Storm i Overwatch.
Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak Blizzard tworzy te niesamowite filmy, masz szczęście, ponieważ w tym artykule zajmiemy się dokładnie tym pomysłem.
Nasz zespół przeprowadził badania i znalazł oprogramowanie, którego używa Blizzard w celu stworzenia fascynujących filmów, do których wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni. Oto, co znaleźliśmy.
Sprawdź te 3 narzędzia używane przez Blizzarda do tworzenia niesamowitych filmowych klipów
1
Autodesk Maya (zalecane)
Maya to potężne narzędzie do renderowania, które jest używane przez zespół Blizzarda, aby pomóc im tworzyć niezwykle żywe animacje i filmy z gier.
Możesz stworzyć model 3D od zera, animować go, zastosować różne symulacje, a następnie renderować w wysokiej jakości.
Tym, co wyróżnia Mayę spośród tłumu animacji 3D oprócz jej niesamowitej mocy, jest wbudowany język programowania o nazwie MEL (Maya Embedded Language).
Ta funkcja oferuje niespotykaną dotąd moc dostosowywania, umożliwiając importowanie już utworzonych skryptów lub tworzenie własnych od podstaw.
Oto niektóre z najlepszych funkcji dostępnych w Mayi:
- Modelowanie wielokątów — większe prędkości przetwarzania operacji boolowskich w przypadku geometrii wielokątów
- Może łatwo symulować i renderować ciecze podobne do rzeczywistych
- Może tworzyć realistyczne symulacje miękkiego lub sztywnego ciała w zależności od modelu 3D lub potrzeb filmowych
- Szybko renderuj niezwykle złożone sceny
- Może generować szablony do łatwego ponownego użycia renderów, ustawień itp.
- Możliwość integracji z innymi opcjami oprogramowania, umożliwiającymi tworzenie i dostosowywanie wszystkich elementów projektu
- Może tworzyć niestandardowe skrypty i stosować zewnętrzne skrypty przy użyciu języków programowania MEL lub Python
- Potężny silnik, który pozwala zarządzać dużymi zestawami danych i łatwo stosować je w złożonych sceneriach
- Pobierz teraz Mayę z oficjalnej strony internetowej
Szukasz prostego oprogramowania do animacji? Sprawdź te świetne narzędzia do animacji dla początkujących!
2)
Source Filmmaker
Source Filmmaker (SFM) to bardzo potężne narzędzie do tworzenia filmów, które jest używane przez zespół Blizzarda do tworzenia wciągających i pięknie teksturowanych filmów do ich gier i scenek przerywnikowych.
To oprogramowanie korzysta z tych samych zasobów, które można znaleźć w grach, co pozwala na użycie dowolnego z nich w projekcie. Każdy przedmiot lub scenę, które można znaleźć w grze, można również wykorzystać do tworzenia niesamowitych filmów.
SFM to bardzo elastyczny silnik, który umożliwia tworzenie nagrań 3D, które można później edytować i eksportować jako film lub zdjęcie.
Liczba elementów, które mogą być zawarte w filmie, jest nieograniczona i obejmuje takie elementy, jak — światła, kamery, obiekty, animacje, efekty itp.
SFM oferuje dostęp do niewiarygodnie szerokiej gamy użytecznych elementów (ponad 6000 przedmiotów) — map, modeli, obiektów, dźwięków, efektów, animacji itp., Ale możesz także importować własne.
Ze względu na sposób budowania tego oprogramowania i ponieważ wszystko, co tworzysz, jest przechowywane w bazie danych ruchu 3D, możesz dowolnie edytować dowolny element w dowolnym momencie tworzenia filmu.
Jeśli nie jesteś profesjonalistą i nie możesz tworzyć modeli 3D od dołu do góry, zawsze możesz tworzyć animowane krótkie filmy za pomocą edytora wykresów i ruchu lub możesz pobierać zasoby z biblioteki.
Mimo że Source Filmmaker może wydawać się początkowo łatwy w użyciu ze względu na przyjazny i łatwy do zrozumienia interfejs użytkownika, jest to niezwykle złożone i potężne narzędzie, więc wypróbuj go.
Pobierz Source Filmmaker ze Sklepu Steam
3)
Przesunięcie ku czerwieni
RedShift to kolejne potężne narzędzie wykorzystywane przez zespół Blizzarda do tworzenia niezwykle żywych i szczegółowych filmów dla ich gier.
To oprogramowanie zostało zaprojektowane z myślą o szybkiej pracy, jest w pełni akcelerowane przez procesor graficzny i oferuje dostęp do szerokiej gamy funkcji w pełni zintegrowanych ze standardowymi aplikacjami grafiki komputerowej.
Oto niektóre z najlepszych funkcji dostępnych w RedShift:
- Wydajne zarządzanie pamięcią — świetna moc renderowania, która jest w stanie animować setki milionów wielokątów lub tekstur
- Możliwość tworzenia niezwykle realistycznych efektów świetlnych
- Pełna obsługa renderowania OpenVDB w prawie wszystkich aplikacjach 3D — Houdini, Maya, 3DS Max, Cinema4D itp.
- Potężna teselacja z obsługą bigowania krawędzi i wierzchołków
- Anizotropowe zwierciadło wielopłatkowe za pomocą wbudowanego BRDF Marschener
Pobierz RedShift
Wniosek
W tym artykule przeanalizowaliśmy część oprogramowania używanego przez Blizzarda, aby stworzyć niezwykle realistyczne i złożone klipy filmowe, do których wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni od dłuższego czasu.
Czy potrafisz tworzyć takie filmy? W tym artykule znajdziesz wszystkie potrzebne narzędzia, więc wypróbuj dowolną aplikację wymienioną w tym artykule.
Daj nam znać, co sądzisz o tych opcjach oprogramowania i o tym, jak Blizzard je wykorzystał w sekcji komentarzy poniżej.