Microsoft chce zrobić wszystko, aby lepiej promować nadchodzącą konsolę Xbox One. W tym celu firma Redmond ogłosiła, że pozwoli niezależnym (niezależnym) programistom na samodzielne publikowanie na Xbox One. A teraz Microsoft oficjalnie zaprezentował swój program ID @ Xbox, który oznacza niezależnych programistów.
Od dziś niezależni programiści mogą przesyłać swoje aplikacje, aby uzyskać oficjalny status programisty Xbox One. Jednak, zgodnie z niektórymi ostatnimi raportami, program będzie początkowo dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych, więc jeśli będziesz mieć dostęp do ID @ Xbox witryna z innego kraju, możesz nie widzieć, że program jest aktywny w twoim regionie.
ID @ Xbox szczegółowy
Niezależny deweloper Xbox One otrzyma dwa zestawy deweloperskie Xbox One za darmo, co jest naprawdę fajne. W ten sposób będą mogli wykorzystać całą moc Xbox One, a także usługi chmurowe Microsoft, Kinect i zestaw narzędzi Xbox Live składający się z Xbox SmartGlass, Xbox multiplayer, Xbox Achievements i Xbox Gamerscore.
Uzyskiwanie statusu programisty Xbox One może trochę potrwać, ale jeśli „masz udokumentowane osiągnięcia w wysyłaniu gier na konsolę, komputer, telefon lub tablet”, powinieneś otrzymać go szybciej, aby przygotować się na premierę Xbox One. Niezależnie od tego, że niezależni programiści otrzymają dwa zestawy deweloperów Xbox One całkowicie za darmo, nie będą też płacić żadnych opłat aplikacyjnych ani certyfikacyjnych. Zaakceptowani niezależni programiści Xbox One otrzymają również bezpłatne wsparcie.
Marc Whitten, dyrektor ds. Produktu Xbox:
Wiemy, że fani Xbox pokochają jakość i różnorodność gier na naszej platformie. Jesteśmy zaangażowani w ID @ Xbox i jesteśmy w pełni zainwestowani w pomoc niezależnym programistom w sukcesie na Xbox One.
Dodał szef Microsoft EMEA, Phil Harrison
Naprawdę nie mogę się doczekać różnorodności i kreatywności gier, które pojawią się na Xbox One dzięki programowi ID @ Xbox. Współpracowaliśmy ze społecznością programistów, aby stworzyć platformę, która pomaga twórcom w samodzielnym publikowaniu na Xbox One — niezależnie od ich wielkości i lokalizacji.
Program ID @ Xbox będzie idealny dla twórców niezależnych gier, którzy nie należą do żadnego dużego wydawnictwa; dzięki temu programowi uzyskają wczesny dostęp do Xbox One. W końcu widzieliśmy tak wiele niesamowitych gier niezależnych, które zostały opracowane przez małe zespoły. Należy docenić ruch Microsoftu w tym kierunku.
Chris Hecker, twórca SpyParty, niezależny programista, jest przekonany o potencjale programu ID @ Xbox:
Bardzo się cieszę, że Microsoft wysłuchał opinii programistów i stworzył ten program. Jako niezależny programista chcę, aby SpyParty był dostępny dla jak największej liczby graczy, i wydaje się, że Microsoft jest zainteresowany nie tylko usuwaniem blokad dla indii, aby mogli pobrać swoje gry na Xbox One, ale są też naprawdę zainteresowani znalezieniem sposobów wprowadzić na platformę nowe i innowacyjne gry niezależne, aby pomóc im osiągnąć ich potencjał jako formy sztuki i rozrywki.
Niedawno Microsoft ogłosił, że zmniejszy liczbę rynków zbytu dla Xbox One, co oczywiście spowodowało wiele frustracji wśród potencjalnych nabywców. Teraz Redmond chce zyskać trochę miłości od społeczności programistów dzięki wprowadzeniu programu do samodzielnego publikowania ID @ Xbox.
Ostatnio widzieliśmy, że Microsoft zatrudnił byłego szefa Steam, Jasona Holtmana, aby ulepszyć strategię gier i rozrywki w systemie Windows. Redmond zamknie także rynek PC Xbox.com już 22 sierpnia tego roku. Teraz, wraz z wprowadzeniem ID @ Xbox, Microsoft pokazuje, że zmienia podejście do gier. Ale czy to wystarczy, aby zwabić długoletnich użytkowników PlayStation i utrzymać zainteresowanie graczy PC?