E-mail blokujący program antywirusowy: jak to naprawić w mniej niż 5 minut

Większość programów antywirusowych dostępnych dla systemu Windows 10 ma wbudowaną obsługę poczty. Krótko mówiąc, te programy bezpieczeństwa mogą skanować przychodzące / wychodzące wiadomości e-mail na istniejących kontach, niezależnie od używanego klienta poczty e-mail.

Chociaż ta funkcja bezpieczeństwa jest niezwykle ważna, czasem może powodować dalsze problemy. Na przykład bez widocznych przyczyn program antywirusowy może blokować wiadomości e-mail. Dlatego zamiast skanować w poszukiwaniu potencjalnych zagrożeń program bezpieczeństwa może domyślnie blokować wszystkie przychodzące i wychodzące wiadomości e-mail. W takiej sytuacji musisz znaleźć sposób, aby ponownie włączyć funkcję klienta poczty e-mail i ustawić nową regułę w zaporze antywirusowej lub dodać wykluczenie dla aplikacji poczty e-mail używanej w systemie Windows 10.

Operacje te można wykonać różnie w zależności od używanego oprogramowania antywirusowego. Aby pokazać Ci, jak rozwiązać ten problem bezpieczeństwa, szczegółowo opiszemy kroki, które należy wykonać w przypadku najpopularniejszych programów antywirusowych dostępnych dla systemu operacyjnego Windows 10.

Jak rozwiązać problem z blokowaniem poczty e-mail antywirusowej

1. Bitdefender

  1. Otwórz interfejs użytkownika Bitdefender.
  2. Z lewego panelu kliknij Ochrona Ikona.
  3. Następnie uzyskaj dostęp do Zobacz funkcje połączyć.
  4. Od Zapora ogniowa kliknij sekcję Ustawienia Ikona.dodaj wykluczenia bitdefender
  5. Iść do Zasady kartę i kliknij Dodaj za utworzenie nowego wyjątku zapory.
  6. Załaduj plik wykonywalny dla klienta poczty e-mail i zezwól na dostęp do niego.
  7. Wypełnij inne pole za pomocą monitów wyświetlanych na ekranie.
  8. Zapisz zmiany, a następnie uruchom ponownie system Windows 10.

Pamiętaj: na Bitdefender możesz również dodać stronę internetową lub inne podobne źródło (jeśli na przykład używasz internetowego klienta poczty e-mail) do białej listy, wykonując następujące czynności:

  1. W Bitdefender przejdź do Ochrona.
  2. Kliknij ochrona sieci i w oknie Ustawienia kliknij Biała lista połączyć.
  3. Wystarczy wpisać adres zablokowanej witryny lub strony internetowej i kliknij Dodaj.
  4. Zapisz zmiany na końcu i uruchom ponownie komputer.

2. Norton

  1. Uruchom aplikację Norton — kliknij dwukrotnie ikonę Norton na pulpicie.
  2. W głównym interfejsie użytkownika kliknij Opcje przycisk.
  3. Następnie uzyskaj dostęp do E-mail połączyć.
  4. Możesz teraz wyłączyć funkcję skanowania wiadomości e-mail, odznaczając pola „Skanuj pocztę przychodzącą” i „Skanuj pocztę wychodzącą”.
  5. Zapisz swoje zmiany.

Te ustawienia wyłączają skanowanie wiadomości e-mail, gdy wiadomości e-mail są blokowane przez program Norton bez wyraźnych przyczyn. Możesz jednak spróbować dodać nową regułę w Zaporze, jak wyjaśniono:

  1. Otwórz Norton.
  2. Stamtąd kliknij zaawansowane.
  3. Wybierz Zapora ogniowa z lewego panelu.
  4. Kliknij na Ustawienia ikona z Blokowanie aplikacji rząd.
  5. Wybierz Dodaj aplikację i dodaj plik wykonywalny dla swojego klienta e-mail.
  6. Zapisz wszystko i ciesz się.

Przeczytaj także: Jak naprawić błędy antywirusowe Norton w systemie Windows 10

3. Kaspersky

  1. Otwórz Kaspersky i kliknij w prawym górnym rogu Ustawienia.
  2. Pod Ochrona możesz wybrać Ochrona poczty opcja.
  3. Teraz w głównym oknie kliknij Ustawienia przycisk (znajduje się poniżej poziomu bezpieczeństwa).
  4. Przełącz na Dodatkowy zakładkę i wybierz sposób, w jaki chcesz ustawić, aby Kaspersky skanował wiadomości e-mail i klientów e-mail.
  5. Zapisz te zmiany i ciesz się.

4. AVG

  1. Otwórz AVG.śr. blokowanie wiadomości e-mail
  2. Z systemu AVG uzyskaj dostęp do ochrona Internetu Sekcja.
  3. W prawym górnym rogu kliknij Menu przycisk.
  4. Iść do Ustawienia i wybierz składniki.
  5. Następnie przejdź do Zapora ogniowa wybierz opcję Dostosuj.
  6. Pod Profile sieciowe wybierz zmianę sieci z publicznej na prywatną lub odwrotnie, w zależności od tego, co jest aktualnie ustawione w twoim programie antywirusowym.
  7. W końcu powinieneś mieć dostęp do swoich e-maili jeszcze raz.

5. Avira

W przypadku Avira należy dostosować ustawienia e-mail w swoim kliencie e-mail. Ustawienia te mogą zależeć od każdego programu pocztowego, ale głównym pomysłem jest: dezaktywacja opcji korzystającej z szyfrowanych połączeń SSL / TSL / STARTTLS w ramach protokołu serwera przychodzącego i wychodzącego; dodatkowo nie należy używać następujących portów: 25 (SMTP), 143 (IMAP) i 110 (POP3). Są to ustawienia, które należy zastosować w swoim kliencie e-mail, ponieważ Avira nie może skanować wiadomości e-mail za pomocą szyfrowanego połączenia.

Innym rozwiązaniem będzie dezaktywacja funkcji ochrony poczty Avira:

  1. Na komputerze uruchom pole wyszukiwania — kliknij ikonę Cortana.
  2. W polu wyszukiwania wpisz aplikacje cechy i kliknij wynik o tej samej nazwie.aplikacje i funkcje systemu Windows 10
  3. Od Aplikacje cechy okno znajdzie wpis Avira.
  4. Kliknij prawym przyciskiem myszy Avira i wybierz Modyfikuj, a następnie Dalej.
  5. Odznacz pole Ochrona poczty i zapisz zmiany.
  6. Gotowy.

Przeczytaj także: 6 najlepszych programów antywirusowych z antyspamem, aby pozbyć się wszystkich niechcianych wiadomości e-mail

6. Avast

Avast działa na tarczach, a funkcja skanowania poczty jest zintegrowana z taką tarczą. Jeśli więc program antywirusowy blokuje wiadomości e-mail, musisz dostosować osłonę poczty e-mail Avast:

  1. Uruchom Avast na swoim komputerze.
  2. Kliknij Ustawienia i dostęp składniki.
  3. Znaleźć Tarcza poczty wejdź i wejdź do niego (kliknij Dostosuj).
  4. Następnie możesz wybrać sposób konfiguracji tego silnika skanowania.
  5. Możesz wyłączyć tę tarczę lub spróbować wyłączyć jej części — takie jak skanowanie SSL lub czułość.
  6. Mamy nadzieję, że po zastosowaniu nowych ustawień będziesz mógł ponownie uzyskać dostęp do wiadomości e-mail.

W Avast możesz dodać nową regułę zapory dla swojego klienta poczty e-mail w następujący sposób:

  1. Uruchom Avast i przejdź do Ochrona.
  2. Kliknij na Zapora ogniowa wejście.
  3. Kliknij na dole ekranu Podanie ustawienia.
  4. Następnie kliknij Nowa reguła aplikacji.
  5. Wystarczy dodać aplikację, którą chcesz dołączyć do listy wyjątków zapory.
  6. To powinno być wszystko.

Końcowe przemyślenia

W większości sytuacji powyższe kroki powinny pomóc odblokować wiadomości e-mail po zablokowaniu aplikacji Email przez program antywirusowy. Jeśli używasz innego programu bezpieczeństwa, nie panikuj; powinieneś mieć możliwość korzystania z podobnych ustawień, aby dodać swojego klienta poczty e-mail do białej listy AV lub dodać nowe wyłączenie oprogramowania pocztowego.

W każdym razie nie zapomnij podzielić się swoimi doświadczeniami i własnymi spostrzeżeniami z nami i innymi użytkownikami — możesz to łatwo zrobić, korzystając z pola komentarzy poniżej.

Link do głównej publikacji