Brak połączenia z Internetem w aktualizacji Windows 10 Mobile Creators Update [Poprawka]

Zgodnie z dobrze ugruntowaną praktyką, po wprowadzeniu wersji PC, Microsoft wydał wersję mobilną aktualizacji Windows 10 Creators Update. Najnowsza aktualizacja w rzeczywistości wprowadziła tylko kilka ulepszeń w urządzeniach mobilnych, ale niestety również kilka problemów.

Oczekiwanie perfekcji jest nierealistyczne, ale pewna ogólna stabilność i płynne korzystanie z podstawowych funkcji nie są nieuzasadnionymi aspiracjami. Podobno najnowsza aktualizacja systemu Windows 10 dla telefonów z systemem Windows spowodowała pewne problemy z funkcjami łączności. Mianowicie użytkownicy na całym świecie zgłaszali różne problemy, które wpływają zarówno na Wi-Fi, jak i mobilne połączenie danych. I po prostu nie są w stanie połączyć się z Internetem bez żadnego z nich.

W tym celu zebraliśmy jedne z najbardziej znanych obejść tego problemu. Jeśli masz dokładne lub podobne problemy, weź pod uwagę poniższą listę.

Jak rozwiązać problemy z połączeniem w Windows 10 Mobile Creators Update

Uruchom ponownie urządzenie

Choć może to wydawać się zbyt oczywiste, aby cię pocieszyć, jest to pierwszy krok w rozwiązywaniu problemów, który powinieneś podjąć z danym problemem. Od czasu do czasu sporadyczne ponowne uruchomienie może zapewnić całkowitą stabilność i rozwiązać drobne niedogodności. Wyłącz więc urządzenie i włącz je ponownie.

Jeśli problem nadal występuje i nie możesz połączyć się z preferowaną siecią, przejdź do innych rozwiązań.

Sprawdź router

W niektórych przypadkach aktualizacja może spowodować zmiany w relacji router / telefon, a nawet je uszkodzić. Po ponownym uruchomieniu urządzenia możesz bezpiecznie przejść do rozwiązywania problemów z routerem bezprzewodowym. Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby usunąć router z równania, a my przedstawiamy je poniżej.

  • Uruchom ponownie router. Wyłącz to. Poczekaj około minuty, a następnie włącz go.
  • Sprawdź łączność z innymi urządzeniami, takimi jak komputer PC lub inny telefon.
  • Sprawdź kable i upewnij się, że wszystko jest prawidłowo podłączone.
  • Uważaj na przegrzanie i naruszenie sygnału. Upewnij się, że router nie znajduje się w pobliżu źródeł ciepła i innych urządzeń cyfrowych.
  • Przywróć router do ustawień fabrycznych.
  • Wymień router.

Jeśli router nie jest katalizatorem problemów z rozbudzoną łącznością, sprawdź następujące obejścia.

Wyłącz Bluetooth

W więcej niż kilku przypadkach problemy z połączeniem zostały rozwiązane przez wyłączenie usługi Bluetooth. Wi-Fi i Bluetooth nie są dokładnie na najlepszych warunkach, więc używaj ich osobno. Jeśli Bluetooth jest włączony, możesz go łatwo wyłączyć w panelu powiadomień. Lub w przypadku braku ikony skrótu możesz przejść do Ustawienia > Bluetooth i dotknij Poza aby to wyłączyć.

Z drugiej strony, jeśli nadal nie możesz połączyć się przez Wi-Fi, przeglądaj listę.

Usuń sieć i podłącz ponownie

Wyżej wspomniane uszkodzenia dostępnego połączenia można również rozwiązać, usuwając i ponownie ustanawiając SSID. W ten sposób możesz wyeliminować zamieszanie powstałe po aktualizacji Creators Update i, mam nadzieję, korzystać z podstawowej funkcji Wi-Fi zgodnie z przeznaczeniem. Jeśli nie masz pewności, jak to zrobić, postępuj zgodnie z instrukcjami poniżej:

  1. Stuknij Ustawienia w panelu powiadomień.
  2. Otwarta sieć bezprzewodowy.
  3. Dotknij Wi-Fi.
  4. Stuknij Zarządzaj.
  5. Naciśnij i przytrzymaj nazwę sieci, aż zobaczysz opcję Usuń.
  6. Stuknij Usuń.
  7. Zresetuj urządzenie.
  8. Wyszukaj dostępne sieci i wprowadź hasło, aby się połączyć.
  9. Jeśli sieć jest ukryta, przejdź do Ustawienia> Sieć sieć bezprzewodowa> Wi-Fi> Zarządzaj> Dodaj.
  10. Dodaj swój identyfikator SSID (nazwę sieci) za pomocą hasła i spróbuj się połączyć.

Ponadto możesz dodać adres MAC telefonu do listy dostępu do routera, aby pokonać potencjalne nieoczekiwane granice.

Dodaj adres MAC telefonu do listy dostępu routera

Jeśli standardowe podejście „usuń / połącz ponownie” nie było wystarczające, aby rozpocząć, możesz ręcznie dodać swój adres MAC do listy dostępu do routera. Może to być nieco mylące, więc postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, a zrobisz to w mgnieniu oka:

  1. Stuknij Ustawienia.
  2. Otwarty system.
  3. Wybierz Informacje.
  4. Otwórz Więcej informacji i przewiń do adresu MAC.
  5. Zapisz adres MAC urządzenia.
  6. Teraz podłącz router do komputera za pomocą kabla LAN.
  7. W pasku adresu przeglądarki wpisz adres IP routera. W większości przypadków tak jest 192.168.1.1 ale może się różnić.
  8. Wprowadź swoje dane logowania, aby zalogować się do ustawień routera.
  9. Przejdź do Filtr adresów MAC lub Lista dostępu MAC.
  10. Dodaj wcześniej zapisany adres MAC na liście i zapisz zmiany.

To powinno pomóc Ci rozwiązać problemy z Wi-Fi. Przynajmniej działał dla większości zmartwionych użytkowników.

Sprawdź kartę SIM i ręcznie włóż APN operatora

Teraz, jeśli chodzi o mobilną transmisję danych, potrzebujemy nieco innego podejścia, aby rozwiązać problemy z połączeniem. Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to sprawdzić kartę SIM i pakiet danych. Jeśli karta SIM jest prawidłowo umieszczona i masz dostępne dane, przejdź do resetowania APN swojego operatora.

Aby ręcznie wstawić poświadczenia APN, postępuj zgodnie z instrukcjami poniżej:

  1. Stuknij Ustawienia.
  2. Otwarta sieć bezprzewodowy.
  3. Dotknij opcji Komórkowy SIM.
  4. Wybierz ustawienia karty SIM.
  5. Stuknij Dodaj internetową APN.
  6. Wstaw wartości podane przez operatora i zapisz jako nową APN.
  7. W ustawieniach karty SIM ustaw utworzoną APN jako aktywną.
  8. Teraz przetestuj połączenie i sprawdź zmiany.

Przywrócić ustawienia fabryczne

I wreszcie, jeśli nie możesz połączyć się przez Wi-Fi lub komórkową transmisję danych (lub w obu przypadkach w najgorszym przypadku), przywrócenie ustawień fabrycznych jest jedynym realnym rozwiązaniem dla wszystkich celów i celów. Nie zapominaj jednak, że ta procedura uwolni Cię od wszystkich danych, aplikacji i ustawień niestandardowych, więc pamiętaj, aby wykonać ich kopię zapasową w odpowiednim czasie. Oto jak możesz przywrócić ustawienia fabryczne:

  1. Otwórz ustawienia.
  2. Wybierz System.
  3. Otwórz Informacje.
  4. Stuknij Zresetuj telefon.
  5. Stuknij Tak po wyświetleniu monitu i powinno to zrobić.
  6. Telefon uruchomi się ponownie i może upłynąć trochę czasu, zanim procedura zostanie zakończona.

Po resecie powinieneś zobaczyć radykalną poprawę w dziale łączności.

Że należy to zrobić. Nie zapomnij podzielić się swoimi doświadczeniami lub alternatywnym obejściem w sekcji komentarzy poniżej.

Link do głównej publikacji