Błąd uwierzytelnienia Power Bi? Napraw za pomocą tych kroków

Microsoft Power Bi to potężne rozwiązanie do wizualizacji danych z usługami stacjonarnymi i sieciowymi. Czasami podczas pracy z kanałami API możesz napotkać błąd uwierzytelnienia API.

Błąd uwierzytelnienia Power Bi może wystąpić z wielu powodów, w tym z niepoprawnej konfiguracji interfejsu API.

Więcej takich błędów można znaleźć w społeczności Microsoft Power Bi.

Mam kilka źródeł danych API, które podłączyłem przez złącze sieciowe. Wymagają one klucza API do uwierzytelnienia, dodałem to w nagłówku, korzystając z sekcji zaawansowanej.
Odświeżanie danych działa dobrze w wersji na komputery, ale próbowałem skonfigurować zaplanowane odświeżanie i pojawia się błąd uwierzytelnienia. Wygląda na to, że nie przeciąga klucza API w nagłówku:

Jeśli ten błąd również Cię niepokoi, oto kilka wskazówek dotyczących rozwiązywania problemów, które pomogą Ci rozwiązać błąd uwierzytelniania Power Bi w systemie Windows 10.

Jak naprawić błąd uwierzytelniania Power Bi

1. Sprawdź swój kanał API

  1. Jeśli odświeżanie danych za pomocą interfejsu API działa poprawnie w kliencie Power Bi Dekstop, a błąd występuje tylko podczas uzyskiwania dostępu do klienta sieci Web Power Bi, problem może być związany z kanałem API.
  2. Sprawdź krzyżowo interfejs API pod kątem błędów. Lub opublikuj go na forach społeczności Power Bi, aby uzyskać bardziej szczegółowe odpowiedzi.

Wyłącz tryb ustawiania ostrości w Power BI w 3 prostych krokach

2. Biała lista domen Power Bi

Błąd uwierzytelnienia Power Bi

  1. Jeśli błąd związany jest z uwierzytelnianiem proxy, najbardziej prawdopodobną przyczyną błędu jest to, że serwer uwierzytelniania proxy w sieci blokuje żądania sieciowe z pulpitu Power Bi.
  2. Jeśli nie jesteś administratorem sieci, sprawdź, czy Twoja sieć korzysta z serwera uwierzytelniania proxy. Jeśli tak, poproś administratora sieci o dodanie następujących domen na białej liście serwera uwierzytelniania proxy.
    app.powerbi.com
    api.powerbi.com
    domeny w przestrzeni nazw * .analysis.windows.net
  3. Następnie uruchom ponownie komputer i uruchom klienta Power Bi Dekstop i sprawdź, czy błąd został rozwiązany.

3. Zbierz ślad w Power Bi Dekstop

  1. Jeśli problem występuje tylko na komputerze, możesz pomóc administratorowi sieci w znalezieniu przyczyn błędu, analizując dziennik błędów. W tym celu należy włączyć śledzenie w Power Bi Desktop.
  2. W Power Bi Dekstop kliknij Plik i wybierz Opcje i ustawienia.
  3. Kliknij Opcje i wybierz Diagnostyka.
  4. W bieżącym okienku zaznacz „Włącz śledzenie” pole pod „Opcje diagnostyczne ”.
    Błąd uwierzytelnienia Power Bi
  5. Po zakończeniu musisz teraz wykonać kroki, aby błąd mógł zostać odtworzony.
  6. Po ponownym napotkaniu błędu przejdź do folderu śledzenia na komputerze lokalnym, który domyślnie znajduje się w następującej lokalizacji:
    C: \ Users // AppData / Local / Microsoft / Power BI Desktop / Traces
  7. Znajdź najnowszy plik śledzenia i prześlij go do administratora, aby ułatwić szybką identyfikację błędu.

Link do głównej publikacji