Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) to termin używany do opisania całości strategii i technik stosowanych przez firmy w celu zarządzania wszystkimi aspektami relacji biznesowych.
Firmy wybierają oprogramowanie CRM, ponieważ upraszcza proces zarządzania wszystkimi potrzebami firmy. Jest o wiele bardziej intuicyjny i przejrzysty niż opcja korzystania z arkuszy kalkulacyjnych.
W zależności od potrzeb Twojej firmy CRM może być używany na wiele sposobów. Możesz przechowywać dane kontaktowe klienta, nowe możliwości sprzedaży, dane preferencji klienta itp., A nawet zautomatyzować niektóre procesy — marketing, siły sprzedaży i centrum kontaktowe.
Niektóre opcje oprogramowania w tym przewodniku obsługują funkcje geolokalizacji, które mogą tworzyć kampanie marketingowe w oparciu o lokalizację klienta i mogą być użyte, aby dać menedżerom moc śledzenia wydajności i produktywności pracowników. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej.
5 najlepszych zautomatyzowanych narzędzi CRM
1
Quinata CRM
QuinataCRM jest jednym z najlepszych narzędzi CRM na rynku, oferującym intuicyjny sposób bezpiecznego przechowywania danych klientów, połączeń telefonicznych i wiadomości e-mail.
Możesz śledzić ważne dane, takie jak dostawcy, kontakty, klienci, wiadomości e-mail i dokumenty, zarządzać klientami, zapasami, rezerwacjami lub dowolnym innym aspektem działalności.
Chociaż jest to bardzo potężne oprogramowanie, pamiętaj, że Quinata została zaprojektowana do użytku przez małe firmy.
Kluczowe funkcje obejmują:
- Nieograniczone miejsce na dane biznesowe — nazwiska, adresy, dane kontaktowe itp.
- Możesz powiązać relacje między kontaktami, używając różnych kategorii — typ klienta, detalista, dostawca itp.
- Automatyczne sortowanie i przechowywanie wiadomości e-mail wysyłanych do i od klientów
- Może przechowywać wszystkie informacje o klientach w jednym pliku dla łatwego dostępu
- Uwagi na temat konkretnego klienta — spotkania, rozmowy telefoniczne itp.
- Możliwość planowania działań związanych z klientem — przypomnień, aktualizacji, godzin kontaktu itp.
- Możesz przechowywać szczegóły dotyczące spotkań z klientami i udostępniać je w kalendarzach online
To oprogramowanie jest dostępne w czterech wersjach, które zostały zaprojektowane w celu zaspokojenia określonych różnych potrzeb, w zależności od wielkości firmy i liczby pracowników.
QuinataCRM Free pozwala jednemu użytkownikowi i masz możliwość dodania 100 kontaktów oraz dodania notatek i szczegółów.
QuinataCRM Express jest także licencją dla jednego użytkownika i dodaje pewne funkcje do bezpłatnej wersji
- Zaplanuj przypomnienia, aktualizacje itp.
- Możliwość umawiania się i organizowania spotkań
- Przechowywanie dokumentów dotyczących różnych klientów
- E-maile
QuinataCRM Standard może być używany jako pojedynczy użytkownik lub od pięciu do dziesięciu użytkowników. Ta wersja oferuje wszystkie funkcje poprzednich wersji i dodaje nieograniczoną liczbę kontaktów.
QuinataCRM Professional oferuje wszystkie funkcje przedstawione powyżej i dodaje możliwość korzystania z faktur, zakupów, sprzedaży i projektów.
- Pobierz teraz Quinata CRM
— POWIĄZANE: Użyj tych 5 najlepszych programów do planowania biznesowego, aby wprowadzić swoje pomysły biznesowe
2)
Zoho CRM
Zoho CRM to kolejne świetne oprogramowanie, które pozwala zarządzać relacjami z klientami firmy, pracownikami i danymi klientów, które pozyskałeś na czas. To oprogramowanie zostało zaprojektowane do użytku przez małe zespoły.
Zoho CRM oferuje szeroką gamę samouczków krok po kroku, które przeprowadzą Cię przez proces konfiguracji bez potrzeby doświadczenia. Kliknij tutaj, aby to sprawdzić.
Interfejs użytkownika Zoho CRM jest bardzo intuicyjny, a fakt, że to oprogramowanie jest oferowane jako rozwiązanie SaaS (oprogramowanie jako usługa), czyni go lekką opcją zawierającą szeroką gamę zaawansowanych funkcji i opcji dostosowywania.
Ponieważ Zoho CRM jest częścią rodziny Zoho Saas, to oprogramowanie jest w pełni kompatybilne ze wszystkimi aplikacjami Zoho. Oznacza to, że możesz z łatwością rozszerzyć możliwości podstawowego Zoho CRM, możesz używać pamięci masowej w chmurze, aby chronić swoje dane, a także oferuje możliwość zarządzania każdym aspektem działalności z jednego ekranu.
Produkty Zoho można kupić jako pojedynczy produkt lub pakiet, który oferuje szerszy zakres funkcji na Zoho Marketplace. Wszystkie produkty, które można znaleźć w Marketplace, mogą integrować lub rozszerzać możliwości podstawowego oprogramowania Zoho CRM.
Pobieranie i korzystanie z funkcji ze sklepu Zoho pozwala na dostosowanie doświadczenia do własnych potrzeb bez korzystania z oprogramowania innych firm.
Niektóre z najbardziej znanych produktów znalezionych w Zoho Marketplace to:
- Miejsce pracy — zamiennik pakietu Office Suite
- Finance Plus — śledzenie wydatków, oprogramowanie magazynowe, zarządzanie subskrypcjami, księgowość itp.
- Pakiet do zarządzania IT — przeznaczony do pomocy technicznej dla małych i średnich firm
- Produkty do tworzenia aplikacji
- Produkty HR
Kluczowe cechy Zoho CRM obejmują:
- Może tworzyć raporty i pulpity nawigacyjne
- Biblioteka dokumentów
- Role i profile mogą być definiowane przez administratora
- Reguły punktacji
- Narzędzia do prognozowania sprzedaży
- Złącza call center
- Możliwość wysyłania masowych wiadomości e-mail — w przypadku kampanii e-mail
- Pojemność 100 000 rekordów
Możesz także dostosować oprogramowanie Zoho CRM na różnych poziomach, w zależności od rodzaju nabytej licencji. W przypadku darmowej wersji Zoho masz ograniczone możliwości dostosowywania.
Dzięki licencji Enterprise możesz dostosowywać zaawansowane funkcje tego oprogramowania — zmieniać układ strony, widoki, dodawać przyciski i pola warunkowe itp. Dzięki licencji Ultimate możesz uzyskać dostęp do funkcji piaskownicy, które umożliwiają przeprowadzanie testów programistycznych i lepsze wsparcie klienta.
Opcje licencji Zoho CRM mają również różne funkcje w zależności od tego, jak chcesz korzystać z oprogramowania.
1. Zoho CRM Free Edition
- Dostęp ma 3 użytkowników
- Podstawowe wsparcie
- Wskazówki
- Łączność
- Konta
- Możliwości
- Zadania, zdarzenia, rejestr połączeń i notatki
- Widoki CRM
2. Zoho CRM Standard zawiera wszystkie funkcje znalezione w Free Edition i dodaje:
- Prognozowanie sprzedaży
- Reguły punktacji
- Wykresy i KPI
- Biblioteka dokumentów
- Role i profile
- Pola niestandardowe
- Złącza call center
- Formularze internetowe
- Bezpieczna, szyfrowana transmisja
- Reguły przepływu pracy
- CRM społecznościowy
3. Zoho CRM Professional posiada wszystkie funkcje zarówno wersji Standardowej, jak i Bezpłatnej, a także dodaje:
- Integracja e-mail
- Sygnały sprzedaży
- Makra
- Blueprint — Zarządzanie procesami
- Zarządzanie zapasami
- Nielimitowane rekordy
- Integracja z Google Ads
4. Zoho CRM Enterprise zawiera wszystkie funkcje poprzednich wymienionych wersji i dodaje kilka innych:
- Zia Voice — konwersacyjna sztuczna inteligencja
- Portale dla wielu użytkowników
- Mierniki docelowe, komparator, lejek, detektory anomalii, predykcyjna sztuczna inteligencja
- Niestandardowe moduły i przyciski
- Mobilny pakiet SDK i dystrybucja aplikacji
- Pola warunkowe
- Podformularze
- Szyfrowanie w spoczynku
5. Zoho CRM Ultimate to pełny pakiet CRM, zawierający wszystkie funkcje wymienione powyżej i dodaje:
- Dedykowany klaster bazy danych
- Bezpłatne wsparcie Premium
- Sugestie dotyczące automatyzacji
- Wzbogacanie danych
- Ulepszone miejsce do przechowywania
- Poczucie e-mail
Pobierz Zoho CRM
— POKREWNE: 5 najlepszych programów bezpieczeństwa dla małych firm [Lista 2019]
3)
Freshsales CRM
Freshsales CRM to świetna i lekka opcja oprogramowania CRM, która pozwala małym firmom zarządzać wszystkimi aspektami obsługi klienta w Twojej firmie. Freshsales został zaprojektowany tak, aby był bardzo łatwy w użyciu. Pozwala to korzystać z tego oprogramowania bez stromej krzywej uczenia się.
Mimo że to oprogramowanie CRM jest lekkie, nadal ma szeroki zakres funkcji, które mogą pomóc w bardziej wydajnym prowadzeniu firmy. To oprogramowanie automatyzuje wiele ręcznych zadań, takich jak rejestrowanie połączeń telefonicznych, śledzenie wiadomości e-mail i badania klientów.
W porównaniu z innymi opcjami oprogramowania przedstawionymi w tym artykule Freshsales nie ma takiej samej mocy integracji innych firm jak Zoho CRM, ale nadal jest bardzo przydatnym narzędziem.
Freshsales CRM został wydany w 5 wersjach.
1. Plan kiełkowania Freshsales:
- Wolny
- Wbudowany telefon
- Integracja e-mail
- Podstawowe raportowanie
- Aplikacje mobilne
- Integracja z FreshdeskFree, Google Suite
2. Plan kwitnienia Freshsales ma wszystkie funkcje Planu Sprout i dodaje:
- Zarządzanie rurociągami
- Przepływy pracy
- Synchronizacja poczty e-mail
- Szablony
- Integracja z MailChimp
3. Plan Ogrodu Freshsales zawiera wszystkie funkcje z poprzednich wersji i dodaje:
- Zaawansowane raportowanie
- Zaawansowane prognozowanie
- Terytoria
4. Plan nieruchomości Freshsales zawiera wszystkie funkcje przedstawione w planach Sprout, Blossom i Garden, a także dodaje:
- Pulpit nawigacyjny raportów
- Wiele rurociągów
- Ołów punktacji
5. Plan lasu Freshsales wzmacnia wszystkie funkcje z poprzednich przedstawionych wersji i dodaje:
- Centrum danych dla użytkowników końcowych (EUC)
- Biała lista IP
Wszystkie plany oferowane z Freshsales CRM obejmują całodobową pomoc e-mail, a także całodobową pomoc telefoniczną w dni powszednie.
Funkcje znalezione w FreshSales CRM obejmują szeroki zakres tematów. Oto najważniejsze:
Wskazówki
- Widok klienta 360 °
- Automatyczne wzbogacanie profilu — automatyczny transfer danych z profili społecznościowych
- Ołów punktacji
- Może grupować zespół sprzedaży według terytoriów
- Automatyczne przypisywanie odprowadzeń
- Automatycznie przypisuj potencjalnych klientów
- Terminy, zadania, notatki i pliki
- Smartforms (web-to-lead) — automatycznie dodaje nowy lead do Freshsales
Obroty
- Wizualne rurociągi sprzedaży
- Szybki wgląd w wszystkie wartości ofert
- Przeciągnij i upuść nawigację
- Może wykonywać połączenia i wysyłać e-maile do klientów bezpośrednio z pulpitu nawigacyjnego
- Ma aplikację Freshsales, która pozwala śledzić swoje oferty w podróży
- Możliwość tworzenia szerokiej gamy raportów
- Wiele rurociągów sprzedażowych
- Śledzenie wiadomości e-mail
- Możliwość tworzenia e-mailowych kampanii sprzedażowych
- Szeroka gama szablonów ułatwiających efektywne wysyłanie wiadomości e-mail
- Dane e-mail
- Skrzynka odbiorcza zespołu
Raporty
- Dostosuj raporty
- Analiza przychodów
- Wizualne raporty sprzedaży
- Pulpit nawigacyjny raportów
- Raporty trendów
- Raporty sprzedaży
Pobierz FreshSales CRM
— POKREWNE: 5 najlepszych programów do sprzedaży online i przyciągania uwagi klientów
4
Salesforce CRM
Siły sprzedaży to kolejne niezwykle potężne oprogramowanie CRM, które można łatwo dostosować do potrzeb Twojej firmy. Salesforce oferuje zewnętrzny rynek aplikacji, który ułatwia dodawanie i usuwanie funkcji.
To oprogramowanie ma stromą krzywą uczenia się w porównaniu do Freshsales CRM, ale oferuje również szerszy zakres funkcji.
Nowa wersja Salesforce CRM ma piękny nowy interfejs użytkownika (UI), obsługuje potoki sprzedaży, natychmiastowe powiadomienia, wyskakujące okienka rekomendacji, możliwości przeciągania i upuszczania, a dzięki dodatku SalesforceIQ możesz łatwo analizować dane sprzedażowe. Możesz także dodać Salesforce Eistein Analytics, która daje programowi sztuczną inteligencję (AI), której można użyć do zautomatyzowania większości procesów oprogramowania.
Najlepsze funkcje Salesforce CRM obejmują:
- Błyskawiczna konsola serwisowa — makra, skróty klawiaturowe, szablony, widok 360 stopni każdego klienta
- Zarządzanie sprawami — łączy procesy w celu łatwego dostępu do pełnych danych klienta, kontekstu, historii itp.
- Baza wiedzy — artykuły polecające
- Błyskawiczny przepływ — możliwość dostosowywania i automatyzacji procesów za pomocą funkcji przeciągania i upuszczania
- Trasowanie wielokanałowe — automatycznie dopasowuje przypadki do agentów / klientów
- Analityka usług
- Integracja telefonii
- Automatyzacja makr — automatyzacja powtarzalnych lub wieloetapowych zadań w celu usprawnienia obsługi klienta
- Zarządzanie zasobami i zamówieniami — śledzenie zamówień, historii wsparcia, zasobów klientów itp.
Salesforce CRM występuje w 4 wersjach, z których każda została zaprojektowana w celu dopasowania do różnych potrzeb użytkowników:
1. Salesforce Lightning Essentials
- CRM na poziomie podstawowym
- Dla małych firm
- Jednocześnie do 5 użytkowników
2. Salesforce Lightning Professional zawiera większość funkcji Lightning Essentials i dodaje:
- Nieograniczona liczba użytkowników
- Aktywność Eistein — sztuczna inteligencja
- Aplikacja mobilna skrzynki odbiorczej
- Narzędzia do zarządzania i marketingu ołowiu
- Masowe możliwości e-mail
- Może zarządzać kampaniami
3. Salesforce Lightning Enterprise
- Nieograniczone role i uprawnienia
- Nieograniczone typy rekordów
- Nieograniczone procesy
- Nieograniczone profile i układy stron
- Częściowa piaskownica do testowania lekkich urządzeń
- Aktywność Eistein
4. Salesforce Lightning Unlimited obejmuje wszystkie funkcje poprzednich wersji i dodaje:
- Dostęp do pełnej piaskownicy programisty i piaskownicy programisty pro
- Dostęp do zasobów sukcesu Premium
- Wsparcie 24/7
- Wsparcie dla programistów
- Nieograniczone szkolenie online
- Usługi konfiguracyjne
- Akceleratory
Wypróbuj Salesforce CRM
— POWIĄZANE: 6 najlepszych programów do składania podatków biznesowych
5
Apptivo
Apptivo to świetna aplikacja, która pozwala zarządzać działem obsługi klienta. To oprogramowanie jest idealne dla małych i średnich firm. Dostosowywanie oprogramowania w zależności od procesów firmy i potrzeb związanych z brandingiem jest niezwykle łatwe, dzięki szerokiej gamie narzędzi oferowanych w sklepie internetowym Apptivo.
Kluczowe cechy Apptivo to:
- Wsparcie 24 godziny
- Integracje OneDrive i RingCentral
- Glanularne kontrole bezpieczeństwa
- Narzędzia do zarządzania kampanią
- Optymalizacja aplikacji
Ze względu na dużą liczbę funkcji zawartych w tym oprogramowaniu omówimy je według tematów.
Wskazówki
- Możesz łatwo osadzać formularze na swojej stronie, aby automatycznie generować potencjalnych klientów
- Możliwość masowego importu potencjalnych klientów za pomocą importu CSV
- Może ręcznie tworzyć potencjalnych klientów — wprowadzanie informacji podczas rozmowy, kampanii marketingowej itp.
Dostosowywanie
- Możliwość dostosowania głównego układu aplikacji — może tworzyć lub usuwać pola
- Może chronić niestandardowe pola hasłem
- Wysoce spersonalizowane wyszukiwania w bazie danych CRM
- Można utworzyć własny widok i usunąć wszystkie niepotrzebne informacje z pulpitu nawigacyjnego
Konwersja
- Możesz przekształcić potencjalnych klientów w kontakty, klientów lub możliwości bezpośrednio
- Z łatwością przekształca „kontakt” w „klienta”
- Umożliwia przekształcenie potencjalnego klienta w zamówienie, kosztorys, fakturę, projekt
- W pełni zintegrowany z Google Suite
Obroty
- Możesz monitorować i analizować swój zespół oraz sprzedaż indywidualną
- Działalność sprzedażowa z wykorzystaniem raportu analizy Win / Loss
- Zwycięscy pracownicy
- Powód utraty
- Może tworzyć przydział organizacji, indywidualnego pracownika lub zespołu
Wypróbuj Apptivo
Wniosek
W tym artykule zbadaliśmy jedne z najlepszych opcji oprogramowania do zarządzania obsługą klienta, które musisz wypróbować w 2019 roku. Ta lista obejmuje potrzeby zarówno małych, jak i średnich firm i zawiera szeroki zakres funkcji, które z pewnością usprawnią przepływ pracy twojej firmy.
Możesz użyć tych opcji oprogramowania do automatyzacji większości procesów, których potrzebujesz, aby zaoferować wzorowy poziom obsługi klienta, zarządzać danymi o klientach, uruchamiać i zarządzać kampaniami itp.
Chcielibyśmy wiedzieć, jakie oprogramowanie wybrałeś z tej listy. Daj nam znać, jakie oprogramowanie było przydatne i dlaczego w sekcji komentarzy poniżej.