Jeśli szukasz naprawdę dobrego oprogramowanie do pisania akademickiego aby zwiększyć produktywność, trafiłeś we właściwe miejsce. W tym artykule wymienimy najlepsze narzędzia do pisania akademickiego, których możesz użyć do szybszego pisania i lepszego uporządkowania notatek i pomysłów.
Oprogramowanie do pisania akademickiego
Scrivener
Scrivener jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do pisania akademickiego i nie bez powodu. Jeśli regularnie pracujesz z długimi i złożonymi dokumentami, jest to idealny wybór dla Ciebie.
Niezależnie od tego, czy piszesz powieść, artykuł badawczy, skrypt lub inny rodzaj tekstu, Scrivener pomaga zbierać informacje o badaniach, robić notatki, przeglądać badania obok pisania i zamawiać rozdrobnione pomysły, dzięki czemu możesz stworzyć spójny papier. Zasadniczo oprogramowanie łączy wszystkie potrzebne narzędzia w jednym miejscu.
Nie musisz już przełączać się między wieloma programami w celu wyszukiwania plików: możesz przechowywać wszystkie swoje materiały, pliki PDF, filmy i strony internetowe w Scrivener. Po prostu podziel edytor, aby wyświetlić materiały badawcze w jednym okienku, a tekst w drugim. Jest to bardzo przydatna funkcja, szczególnie jeśli musisz zapisać wywiad lub rozmowę: po prostu odtwarzaj plik audio w jednym okienku i transkrybuj wywiad w drugim, pozostawiając dokument, nad którym pracujesz.
Nie przejmuj się popełnianiem błędów. Zawsze możesz zrobić „migawkę” dokumentu, nad którym pracujesz, i przywrócić wcześniejszą wersję w dowolnym momencie, jeśli nie jesteś zadowolony z efektu końcowego.
Scrivener jest dostępny do 30-dniowego bezpłatnego okresu próbnego. Możesz kupić oprogramowanie za 40,00 USD w Literature and Latte.
Lateks
LaTeX to wysokiej jakości narzędzie do pisania przeznaczone do pisania dokumentów technicznych i naukowych. Chociaż początkowo został stworzony do tworzenia średnich i dużych dokumentów technicznych i naukowych, można go używać do praktycznie dowolnych zadań publikacyjnych.
Warto wspomnieć od samego początku, że LaTeX nie jest edytorem tekstu. Wygląd twojego dokumentu nie jest ważny, najważniejsza jest treść. To jest właściwie interesujące podejście. Często autorzy tracą cenny czas na doskonalenie projektu swoich dokumentów, zamiast skupiać się na zbieraniu najlepszych pomysłów. Oczywiście zawsze możesz sformatować dokument za pomocą procesora tekstu po zakończeniu pisania.
Niektórzy mogą twierdzić, że używanie LaTex do pisania prac naukowych jest zbyt skomplikowane. Rzeczywiście, musisz użyć szeregu kodów, aby faktycznie ustalić układ swojej strony. Ale jesteśmy pewni, że jeśli jesteś programistą lub pracujesz w branży związanej z IT, na pewno spodoba ci się to narzędzie.
Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź wideo poniżej:
Możesz pobrać LaTex za darmo z LaTex Project.
Citavi
Citavi to wszechstronne narzędzie, którego można używać do celów akademickich (dla studentów i naukowców), a także do celów biznesowych. Ponieważ ten artykuł koncentruje się na oprogramowaniu do pisania dla nauczycieli akademickich, podkreślimy jego zastosowanie w świecie akademickim.
Jeśli jesteś studentem, możesz używać Citavi do zarządzania źródłami, w tym źródłami z katalogu bibliotecznego Twojej uczelni. Jeśli można również zapisać ciekawe fragmenty tekstu wraz z numerami źródłowymi i stron.
Jeśli masz problemy ze sformułowaniem swoich pomysłów, możesz podzielić je na kategorie, aby przedstawić je w zarysie. Gdy już zdecydujesz się na strukturę swojego papieru, możesz po prostu wstawić zapisane cytaty. Ponadto po wstawieniu cytatu narzędzie automatycznie dodaje go do bibliografii.
Jeśli jesteś badaczem, na pewno spodoba ci się to narzędzie. Możesz go używać do wyszukiwania zasobów z całego świata, tworzenia zadań, analizowania tekstów, zapisywania cytatów i pomysłów, tworzenia szkiców i pisania raportów, artykułów, książek itp. Oprogramowanie obsługuje również pracę zespołową, umożliwiając współpracę z rówieśnikami.
Możesz kupić Citavi z oficjalnej strony narzędzia. Aby uzyskać więcej informacji, możesz sprawdzić kanał YouTube Citavi.
Ref-N-Write
Ref-N-Write to złożone narzędzie do pisania akademickiego, które pomoże Ci szybko ukończyć zadania lub badania. Możesz użyć tego oprogramowania do wyszukiwania pełnotekstowego i poruszania się po wszystkich dokumentach, upewnij się, że używasz odpowiedniego tonu dla pola, poszukaj określonego słownictwa i więcej.
Ref-N-Write jest idealny dla obcokrajowców mówiących po angielsku. Narzędzie oferuje imponujący bank wyrażeń akademickich obejmujący 20 000 często używanych zwrotów w piśmie akademickim. Pomoże to obcokrajowcom posługującym się językiem angielskim sparafrazować tekst i poprawić umiejętności pisania w nauce.
Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź wideo poniżej:
Możesz kupić Ref-N-Write za 38,00 $.
TypeSet
TypeSet to niesamowite narzędzie, które upraszcza sposób pisania prac naukowych i badawczych. To oprogramowanie pozwala efektywnie skoncentrować się na znalezieniu właściwych informacji na papierze, a następnie zanotować swoje pomysły.
Dzięki TypeSet możesz teraz uzyskać zawartość w tysiącach formatów. W ten sposób nie będziesz już tracić cennego czasu na formowanie papieru.
Cytowanie referencji jest łatwiejsze dzięki TypeSet. Wszystko, co musisz zrobić, to kliknąć opcję „Cytuj” na pasku narzędzi, wybierz swoje odniesienie i gotowe. To samo dotyczy bibliografii.
Oprogramowanie sprawdza również format twojego papieru, upewniając się, że nie przegapiłeś żadnych obowiązkowych sekcji. Funkcja kontroli wersji zestawu tekstów pozwala śledzić postęp w dokumencie, przywracać starszą wersję, a nawet porównywać różne wersje papieru. W ten sposób łatwiej jest cofnąć zmiany.
Co najważniejsze, edytor matematyczny tego narzędzia oferuje szeroką bibliotekę wyrażeń z matematyki, statystyki, fizyki, biologii itp. Przyda się to, jeśli prowadzisz badania w tych dziedzinach.
Możesz pobrać TypeSet za darmo. Zestaw premium płatnej funkcji powinien wkrótce być dostępny.
Wnioski
Pisząc artykuł akademicki, bardzo ważne jest korzystanie z niezawodnego narzędzia do pisania akademickiego. Sam proces badawczy jest bardzo złożony, a posiadanie narzędzia, które pomaga uporządkować pomysły, jest bardzo przydatne.
5 wymienionych powyżej narzędzi z pewnością pomoże ci szybciej i łatwiej wykonać zadanie. Wybierz ten, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.
Jeśli korzystałeś z podobnych narzędzi akademickich, które Twoim zdaniem powinniśmy uwzględnić w naszym artykule, daj nam znać w komentarzach poniżej.