Z jakiego oprogramowania animacyjnego korzysta Disney? Dowiedz się tutaj

Z biegiem lat bajki Disneya zyskały status kultu. Bajki są klasykami, które są nadal kochane i lubiane przez wszystkie grupy wiekowe, aż do daty. Podziękowania należą się w całości zespołowi twórców kreskówek i oczywiście używanym przez nich programom. Jakiego oprogramowania do animacji używa Disney?

Seria Disney jest znana z używania różnych programów z pewnymi zmianami zastrzeżonymi i niektórymi z ich własnych zastrzeżonych aplikacji.

W rzeczywistości zaprojektowali również własne rozszerzenia i wtyczki o otwartym kodzie źródłowym. Był czas, kiedy rysunki rysowano ręcznie, układano w kolejności i migotały podczas nagrywania.

Choć technologia rzeczywiście uprościła cały proces, ciężka praca wciąż trwa.

Oto lista programów dla tych, którzy zastanawiają się, jakiego rodzaju oprogramowania animacyjnego używa Disney.

4 oprogramowanie animacyjne, którego Disney używa do tworzenia niezapomnianych postaci

1

Autodesk Maya

Autodesk Maya - oprogramowanie animacyjne Disney wykorzystuje

Autodesk Maya jest jednym z najpopularniejszych programów wykorzystywanych przez Disney do tworzenia modeli animacji i niższej rozdzielczości w oparciu o modele Zbrush.

Od modelowania lub symulacji animacji 3D po oprogramowanie do renderowania — zawiera zestaw wbudowanych, dynamicznych narzędzi. Dzięki innowacyjnym funkcjom, takim jak Time Editor, tworzenie animacji jest dziecinnie proste.

Użytkownicy mogą również wyświetlać modyfikacje scen w czasie rzeczywistym, w tym kamerę, oświetlenie i materiały, za pomocą Arnolda RenderView. Oprogramowanie pomaga tworzyć złożone systematyczne animacje i efekty z określonymi obiektami.

Poza tym użytkownicy mogą również wspólnie tworzyć i edytować UV za pomocą zestawu narzędzi UV. To oferuje taki sam proces modelowania Mayi.

Co więcej? Szybsze odtwarzanie animacji pomaga projektantom ocenić animację bezpośrednio w rzutni. Oprogramowanie jest coraz bardziej intuicyjne, a nowe funkcje, takie jak Butterworth i Key Reducer, pomagają poprawić krzywe animacji.

Cena: dostępna bezpłatna wersja próbna, aktualizacja zaczyna się od 50 USD / miesiąc

Pobierz teraz Mayę z oficjalnej strony internetowej

2)

ZBrush

Oprogramowanie animacyjne ZBrush Disney wykorzystuje do tworzenia postaci

Disney używa ZBrush do modelowania i rzeźbienia postaci z kreskówek. Jest to unikalne i kreatywne oprogramowanie, które oferuje kilka naprawdę dynamicznych nowych funkcji, które pomagają użytkownikom tworzyć nowe wymiary. Program pomaga użytkownikom dostosowywać pędzle do kształtowania, tekstury i malowania wirtualnej gliny w czasie rzeczywistym.

Nowa funkcja o nazwie system NPR pomaga użytkownikom tworzyć projekty 3D w zupełnie nowy sposób. Korzystając z tej funkcji, użytkownicy mogą nadać ostateczny styl ręcznie zaprojektowanemu stylowi 2D, jednocześnie przenosząc projekty do komiksu.

Ucz się animacji za pomocą tych niesamowitych narzędzi do animacji dla początkujących

Możliwość wstawienia nakładających się tekstur, dodania dekoracyjnej formy drukowanej lub narysowania ciemnego konturu wokół modelu 3D to tylko niektóre z jego innych istotnych cech.

Ponadto oferuje także opcję wdrażania różnych rodzajów zintegrowanych ustawień wstępnych dla artystów. Za pomocą funkcji Spotlights artyści mają możliwość zaaranżowania kolorowych szczegółów dowolnej tekstury na rzeźbionej powierzchni zewnętrznej w postaci PolyPaint.

Za pomocą Snapshot3D użytkownicy mogą przekształcić dowolny obraz w skali szarości w prototyp 3D. Utworzony prototyp można wykorzystać jako podstawę do rzeźbienia postaci.

ZRemesher to automatyczny zestaw narzędzi do ponownej patologii, który pomaga zachować zmarszczone krawędzie, jednocześnie automatycznie śledząc ostre kąty powierzchni.

Z drugiej strony nowy system folderów przyspiesza produktywność dzięki funkcjom takim jak przenoszenie, obracanie, usuwanie, skalowanie, duplikowanie i inne.

Aparat uniwersalny, maskowanie skrzyżowań lub ZColor to tylko niektóre z jego innych zaawansowanych funkcji.

Cena: zaczyna się od 39,95 $ / miesiąc

Pobierz ZBrush

3)

Houdini

Oprogramowanie do animacji Houdini Disney wykorzystuje do tworzenia postaci

Houdini to całkowicie proceduralne oprogramowanie, które jest używane przez Disneya, szczególnie do efektów. Został zaprojektowany od podstaw jako system proceduralny, który umożliwia projektantom pełną swobodę.

Co więcej, buduje również różne iteracje i szybko udostępnia procesy współpracownikom.

Oferuje elastyczność dzięki procesowi opartemu na węzłach, który pomaga użytkownikom zapisać każdą akcję w węźle. Węzły są następnie łączone w sieci, tworząc metodę, którą można dostosować w celu poprawy wyników. Wyniki te są ponownie powtarzane, aby uzyskać podobne, ale wyłączne wyniki.

To responsywne oprogramowanie, które jest wyposażone w kilka rzutni i wbudowane narzędzia umożliwiające artystom komunikację z nimi.

Poza tym oferuje idealną konfigurację do projektowania wyrafinowanych cząstek i potężnych symulacji prowadzących do niesamowitych efektów wizualnych. Pozwala także budować narzędzia, z których można korzystać wielokrotnie podczas trwania projektu.

Potężne narzędzia do budowania zasobów oraz opcja tworzenia ujęć i wielokrotnych iteracji to tylko niektóre z jego innych głównych cech.

Cena: dostępna wersja bezpłatna, zaczyna się od 269 USD rocznie

Pobierz Houdini

4

Presto autorstwa Pixar

Presto by Pixar Animation Software Disney używa do tworzenia postaci

Disney jest również znany z używania Presto, które jest zastrzeżonym oprogramowaniem zaprojektowanym i używanym wewnętrznie przez Pixar. Presto to oprogramowanie do animacji opracowane we współpracy z Mayą, wraz z biblioteką narzędzi do renderowania w czasie rzeczywistym i narzędziami do modelowania.

Presto jest w zasadzie odpowiedzialny za wszystko, co obejmuje animację, układ sceny, montaż i wiele innych.

Cena: niedostępne do użytku publicznego

Przeczytaj więcej o Presto

Ostatnie słowo

Hyperion jest jednym z innych zastrzeżonych programów Disneya, których używają do ostatecznego renderowania, a do ostatecznego komponowania używają Foundry Nuke.

Chociaż to odpowiada na twoje pytanie: jakiego rodzaju oprogramowania animacyjnego używa Disney, wciąż nie wiadomo wiele o gigamencie animacji.

W przypadku biggies, takich jak Disney, naturalne jest, że wiele rzeczy nie jest upublicznionych. Do czasu, gdy wiemy więcej, nadal bawimy się klasycznymi postaciami.

Link do głównej publikacji