Waze to popularna aplikacja do wskazywania kierunku jazdy i ruchu, która oferuje dojeżdżającym najlepszą trasę w czasie rzeczywistym z pomocą innych kierowców. Waze jest kompatybilny zarówno z Android Auto, jak i Apple CarPlay. To powiedziawszy, czasami możesz napotkać problem z działaniem Waze Bluetooth z aplikacją.
Problem z działaniem Waze Bluetooth został zgłoszony przez wielu użytkowników Waze na forach technicznych, takich jak społeczność Reddit.
Niedawno przestawiłem się na Waze i zauważyłem, że funkcja synchronizacji mojego Forda Fusion wydaje się wcale nie odbierać dźwięku Waze. Mogę nawet odtwarzać muzykę jednocześnie przez Sync, ale mój dźwięk nawigacji jest odtwarzany tylko przez telefon. Czy to znany problem? Czy w ogóle jest jakieś obejście? Używam telefonu Pixel XL.
Wykonaj czynności opisane w tym artykule, aby rozwiązać problem z niedziałającym Waze Bluetooth w Android Auto i CarPlay.
Co mogę zrobić, jeśli Waze nie łączy się z moim samochodem?
1. Ustaw Bluetooth jako wyjście
- Podczas gdy Waze powinien automatycznie ustawić wyjście jako Bluetooth po połączeniu z CarPlay lub Android Auto, sprawdź dwukrotnie, aby upewnić się, że wyjście jest ustawione na Bluetooth.
- Uruchom Waze app.
- Stuknij w Ustawienia> Dźwięk i głos.
- Iść do Zaawansowane.
- Upewnij się, że wyjście jest ustawione na Bluetooth.
- Zamknij i otwórz aplikację Waze. Sprawdź, czy aplikacja łączy się z samochodem.
Dodaj przystanek w Waze w zaledwie kilku prostych krokach
2. Sprawdź dostępność aktualizacji
- Deweloperzy zwykle publikują okresowe aktualizacje, aby naprawić błędy i usterki w aplikacji. Upewnij się, że masz najnowszą wersję, aby rozwiązać problem.
- otwarty Sklep Play lub Sklep z aplikacjami.
- Szukaj Waze i otwórz to.
- Powinieneś zobaczyć przycisk Aktualizuj, jeśli dostępna jest nowsza wersja aplikacji.
- Pobierz i zainstaluj aplikację. Spróbuj podłączyć aplikację do samochodu i sprawdź, czy są jakieś ulepszenia.
3. Wyczyść pamięć podręczną i wymuś zamknięcie Waze
- Wyczyszczenie starej pamięci podręcznej może pomóc rozwiązać problem z działającym Waze Bluetooth.
- Od Pulpit, dotknij Ustawienia
- Przewiń w dół do Aplikacje> Zarządzaj aplikacjami.
- Poczekaj, aż urządzenie załaduje wszystkie zainstalowane aplikacje.
- Zlokalizuj i dotknij Waze, aby otworzyć jego właściwości.
- Stuknij w Wyczyść dane przycisk na dole.
- Wybierz Wyczyść pamięć podręczną a następnie dotknij Tak.
- Następnie dotknij Wymuś zamknięcie przycisk u dołu strony.
- Zamknij Oprawa i uruchom ponownie aplikację Waze.
4. Wyłącz oszczędzanie energii / baterii
- Smartfony oferują funkcję oszczędzania energii, aby zwiększyć podtrzymanie bateryjne. Może jednak powodować problemy z aplikacjami, które konsekwentnie polegają na wysyłaniu i odbieraniu informacji, takich jak Waze.
- Upewnij się, że Twój telefon nie ma włączonej funkcji oszczędzania energii.
- Aby to sprawdzić, wyciągnij szufladę aplikacji i sprawdź, czy opcja Oszczędzanie baterii lub Oszczędzanie energii jest włączona.
- Wyłącz dowolną funkcję oszczędzania energii, a następnie spróbuj podłączyć urządzenie do samochodu.
5. Ponownie zainstaluj Waze
- Jeśli problem będzie się powtarzał, konieczna może być ponowna instalacja aplikacji Waze. Odinstalowanie Waze nie usuwa żadnych danych oprócz historii najnowszej.
- Na ekranie głównym dotknij i przytrzymaj ikonę Waze.
- Wybierz Odinstaluj, a następnie dotknij Tak, aby potwierdzić działanie.
- Ponownie zainstaluj Waze ze sklepu z aplikacjami.