Nowa linia Sony Bravia jest wyposażona w złącze HDMI do podłączenia dekodera, konsoli do gier i innych urządzeń HDMI. Czasami użytkownicy mogą napotkać problemy z działaniem telewizora Sony Smart TV HDMI podczas korzystania z urządzenia zewnętrznego podłączonego do portu HDMI.
Problemy z HDMI mogą wystąpić z wielu powodów, w tym z uszkodzonego portu HDMI lub nieprawidłowej konfiguracji.
Jeśli ten problem również Cię niepokoi, oto kilka wskazówek dotyczących rozwiązywania problemów, które pomogą z łatwością rozwiązać problem z inteligentnym telewizorem Sony Smart TV HDMI.
Co mogę zrobić, jeśli HDMI mojego telewizora Sony Smart TV nie działa?
1. Sprawdź wejście wideo
- Aby odbierać sygnał HDMI, upewnij się, że telewizor jest ustawiony na prawidłowe wejście wideo. Dostęp do opcji wprowadzania danych można uzyskać za pomocą przycisku Input na pilocie zdalnego sterowania.
- Naciskaj przycisk Input tyle razy, aż na ekranie telewizora pojawi się prawidłowe wejście HDMI. Upewnij się również, że podłączasz odpowiednie wejście TV.
- Następnie upewnij się, że urządzenie wejściowe jest włączone i działa poprawnie.
Brak sygnału w telewizorze Sony Smart? Oto, co możesz zrobić
2. Odłącz i ponownie podłącz kabel HDMI
- Problem z działaniem HDMI Smart TV HDMI może również wystąpić z powodu złego połączenia.
- Wyłącz wszystkie urządzenia, w tym telewizor Sony, konsolę do gier, odtwarzacz Blu-ray itp.
- Odłącz kabel HDMI od złącza wejściowego HDMI w telewizorze.
- Odłącz kabel HDMI od złącza wyjściowego HDMI w urządzeniu źródłowym, którym jest konsola do gier itp.
- Pozostaw wszystkie urządzenia bezczynne przez kilka minut.
- Ponownie podłącz kabel HDMI z powrotem do telewizora i urządzeń wyjściowych.
- Włącz telewizor wraz z urządzeniami wyjściowymi. Wyłącz wszystkie urządzenia i włącz ponownie.
- Teraz sprawdź, czy połączenie HDMI działa poprawnie.
3. Zaktualizuj oprogramowanie telewizora
- Nieaktualne oprogramowanie układowe może powodować problemy z nowymi urządzeniami i technologiami HDMI. Upewnij się, że w telewizorze jest zainstalowane najnowsze oprogramowanie układowe.
- wciśnij Dom przycisk i wybierz Wsparcie.
- Wybierz «Aktualizacja oprogramowania systemowego”.
- Jeśli automatyczna aktualizacja jest wyłączona, wybierz „Sprawdź dostępność aktualizacji oprogramowania systemowego”, Aby ręcznie sprawdzić aktualizację.
- Jeśli telewizor ma nową aktualizację, zainstaluj ją, klikając przycisk Aktualizacja przycisk.
- Proces ten może potrwać od kilku minut do godzin, w zależności od połączenia internetowego.
- Po zainstalowaniu aktualizacji uruchom ponownie telewizor. Pamiętaj, aby odłączyć i ponownie podłączyć wszystkie urządzenia źródłowe do telewizora.
4. Sprawdź, czy nie występuje problem z portem HDMI
- Jeśli żadna ze wskazówek rozwiązywania problemów w tym artykule nie pomogła, problem może dotyczyć portu HDMI.
- Skontaktuj się z pomocą techniczną Sony i opisz problem.
- Personel pomocy technicznej ponownie przedstawi kilka wskazówek dotyczących rozwiązywania problemów.
- Jeśli to nie zadziała, Sony naprawi kartę HDMI w zależności od dostępności gwarancji.
Wniosek
Ważne jest, aby mieć działające złącze HDMI, ponieważ wymagane jest podłączenie telewizora, konsoli do gier, a nawet projektorów. Mam nadzieję, że postępując zgodnie ze wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania problemów w tym artykule, możesz samodzielnie rozwiązać problemy z inteligentnym telewizorem Sony Smart HDMI HDMI.