Poprawka: przeglądarki internetowe nie działają w rocznicowej aktualizacji systemu Windows 10

Aktualizacja rocznicowa została wydana w 2016 roku i pomimo faktu, że większość problemów została zgłoszona wcześniej, wciąż pojawiają się skargi na problemy spowodowane drugą dużą aktualizacją dla systemu Windows 10.

W dzisiejszym artykule porozmawiamy o problemach z przeglądarkami internetowymi po aktualizacji rocznicowej, o których ostatnio poinformowało kilku użytkowników.

Według nich nie mogą połączyć się z Internetem za pomocą żadnej przeglądarki w systemie Windows 10 w wersji 1607.

„Po zainstalowaniu systemu Windows 10 Anniversary napotkałem problemy z przeglądarkami internetowymi: Edge, IE 11 i tak Chrome. Początkowo problemy zaczęły się od Edge. Zauważyłem, że trzeba było odzyskać wiele stron internetowych. Ponadto powiadomienia spowodowałyby zawieszenie całego pulpitu. Witryny, z którymi miałem problemy, to: MSN, Amazon i Yahoo ”- powiedział jeden z użytkowników forów Microsoft.

Jeśli masz również ten problem, czytaj dalej ten artykuł, ponieważ postaramy się go rozwiązać

Przeglądarki internetowe nie działają w rocznicowej aktualizacji systemu Windows 10

  1. Wyczyść dane przeglądania
  2. Wypróbuj inną przeglądarkę [SZYBKIE ROZWIĄZANIE]
  3. Wyłącz odtwarzacz Adobe Flash
  4. Wyłącz zaporę ogniową
  5. Wyłącz program antywirusowy
  6. Upewnij się, że masz połączenie z Internetem
  7. Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią

Rozwiązanie 1 — Wyczyść dane przeglądania

Pierwszym rozwiązaniem każdego problemu z przeglądaniem, który ktoś Ci poleci, jest wyczyszczenie danych przeglądania. To rozwiązanie nie rozwiązuje problemu w większości przypadków, ale może być czasem przydatne i nie zaszkodzi, jeśli spróbujesz.

Chociaż dokładna metoda czyszczenia danych przeglądania różni się w zależności od przeglądarki, jest zasadniczo taka sama lub bardzo podobna. Jeśli więc wiesz, jak to zrobić w jednej przeglądarce, będziesz wiedział, jak to zrobić w drugiej.

Pokażemy Ci, jak wyczyścić dane przeglądarki w Microsoft Edge, więc na wszelki wypadek nie masz pewności, jak to zrobić. Oto dokładnie, co musisz zrobić:

  1. Otwórz Microsoft Edge
  2. Otwórz menu z trzema kropkami i przejdź do Ustawienia
  3. W obszarze Wyczyść dane przeglądania kliknij Wybierz, co chcesz wyczyścić
  4. Teraz sprawdź wszystkie dane przeglądania, które chcesz usunąć, i kliknij Wyczyśćwyczyść dane przeglądania krawędzi
  5. Uruchom ponownie przeglądarkę i spróbuj ponownie połączyć się z Internetem

Ten proces jest prawie taki sam w przypadku innych przeglądarek, więc niezależnie od używanej przeglądarki, wiesz już, jak usunąć dane przeglądarki. Jeśli wyczyszczenie danych przeglądania nie zakończyło się sukcesem, wypróbuj niektóre z poniższych rozwiązań.

Rozwiązanie 2 — Wypróbuj inną przeglądarkę (zalecana przeglądarka UR)

Większość zgłoszonych przypadków przeglądarek niedziałających w rocznicowej aktualizacji systemu Windows 10 dotyczy przeglądarek głównego nurtu.

Co się stanie, jeśli na razie przerzucisz się na alternatywę, która może przekraczać Twoje oczekiwania? W WindowsReport gorąco zalecamy przeglądarkę UR.

Ta lekka i przypominająca fortecę przeglądarka zorientowana na prywatność powinna działać bez żadnych problemów w dowolnej wersji Windows 10. Opiera się na Chromium, ale ma mnóstwo funkcji, dzięki którym przeglądanie jest tak bezpieczne i szybkie, jak to możliwe.

Ponadto, w porównaniu do niektórych innych przeglądarek, ma wiele wbudowanych funkcji, więc nie musisz sięgać po szkicowe rozszerzenia.

Wypróbuj teraz za darmo i sprawdź, czy problem z aktualizacją rocznicową nadal występuje.

  • Pobierz przeglądarkę UR

Rozwiązanie 3 — Wyłącz odtwarzacz Adobe Flash

Użytkownicy, którzy napotkali problemy z przeglądarką po zainstalowaniu Anniversary Update, faktycznie potwierdzili wyłączenie programu Adobe Flash Player jako rozwiązania ich problemu.

Jeśli więc zauważysz, że Twoja przeglądarka nie łączy się z Internetem zaraz po zainstalowaniu Anniversary Update, istnieje duża szansa, że ​​spowodowało to oprogramowanie Adobe.

Adobe Flash Player jest zintegrowany z większością przeglądarek, więc wszystko, co musisz zrobić, to otworzyć ustawienia przeglądarki i wyłączyć Flash Player. Ponownie pokażemy Ci, jak to zrobić w Edge, ale jeśli potrzebujesz więcej instrukcji na temat wyłączania Adobe Flash Playera w innych przeglądarkach, daj nam znać w komentarzach.

Oto jak wyłączyć Adobe Flash Player w Microsoft Edge:

  1. Otwórz Microsoft Edge
  2. Otwórz menu z trzema kropkami i przejdź do Ustawienia
  3. Teraz kliknij Ustawienia zaawansowane
  4. Odznacz opcję Użyj Adobe Flash Playerwyłączanie krawędzi Flash Player
  5. Uruchom ponownie Microsoft Edge

Według większości użytkowników, którzy napotkali problemy z przeglądarkami w rocznicowej aktualizacji rozwiązuje problem. Jednak nawet jeśli to obejście nie przyniosło rezultatu, przygotowaliśmy dla Ciebie jeszcze kilka rozwiązań, więc sprawdź je poniżej.

Rozwiązanie 4 — Wyłącz zaporę

Zapora niektórych programów antywirusowych może czasami powodować problemy z przeglądarkami internetowymi. Jeśli więc używasz oprogramowania antywirusowego innej firmy, spróbuj wyłączyć jego zaporę ogniową i spróbuj ponownie połączyć się z Internetem.

Skoro mówimy o wyłączaniu zapór, możesz spróbować tego samego z wbudowaną zaporą systemu Windows 10.

Jeśli nie wiesz, jak wyłączyć Zaporę systemu Windows 10, wykonaj następujące czynności: tu

  1. Przejdź do wyszukiwania, wpisz zaporę i otwórz zaporę systemu Windows
  2. Teraz kliknij Włącz lub wyłącz Zaporę systemu Windows
  3. Przejdź do Wyłącz zaporę systemu Windows

wyłącz zaporę systemu Windows

Wyłączenie Zapory ogniowej w niektórych przypadkach rozwiązuje problem, ale po raz kolejny może nie działać dla wszystkich. Jeśli więc wyłączenie programu antywirusowego lub zapory systemu Windows 10 nie było pomocne, wypróbuj niektóre z poniższych rozwiązań.

Rozwiązanie 5 — Wyłącz program antywirusowy

Podobnie jak w poprzednim przypadku, istnieje prawdopodobieństwo, że Twój program antywirusowy faktycznie uniemożliwia działanie przeglądarki, zwłaszcza jeśli działa razem z Windows Defender.

Niekompatybilne programy antywirusowe już spowodowały problemy z aktualizacją systemu Windows 10 po rocznicy, więc łatwo mogą również powodować problemy z przeglądaniem.

Spróbuj wyłączyć lub odinstalować program antywirusowy i sprawdź, czy problem został rozwiązany. Jeśli nie, przejdź do innego rozwiązania.

Rozwiązanie 6 — Upewnij się, że masz połączenie z Internetem

Być może Twoja przeglądarka nie stanowi problemu, a może po prostu nie możesz połączyć się z Internetem. Możesz łatwo ustalić, że po prostu spróbuj połączyć się z Internetem za pomocą czegoś innego niż przeglądarki, np. Skype lub aplikacja UWP dla systemu Windows 10.

Jeśli nie możesz się połączyć, na pewno masz więcej problemów niż tylko problemy z przeglądaniem.

Jeśli po aktualizacji rocznicowej nie możesz w ogóle połączyć się z Internetem, zapoznaj się z tym artykułem i możesz znaleźć rozwiązanie.

Rozwiązanie 7 — Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią

I wreszcie, jeśli żadnemu z powyższych rozwiązań nie udało się rozwiązać problemu z przeglądaniem Internetu w systemie Windows 10 w wersji 1607, możesz spróbować uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią.

To narzędzie jest własnym, wbudowanym zestawem diagnostycznym dla systemu Windows 10, który rozwiązuje różne problemy związane z systemem.

Aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią w systemie Windows 10, wykonaj następujące czynności:

  1. Przejdź do wyszukiwania, wpisz narzędzie do rozwiązywania problemów i otwórz Rozwiązywanie problemów
  2. Teraz w obszarze Sieć i Internet kliknij Połącz z Internetem problem z przeglądarką sieciową na temat rocznicy aktualizacji
  3. Kreator uruchomi się automatycznie i przeskanuje komputer w poszukiwaniu potencjalnych problemów z siecią.
  4. Jeśli zostaną znalezione jakiekolwiek problemy, kreator spróbuje je rozwiązać
  5. Gdy kreator zakończy rozwiązywanie potencjalnych problemów, uruchom ponownie komputer

To wszystko, po wykonaniu niektórych z tych rozwiązań powinieneś ponownie móc normalnie przeglądać Internet. Jeśli jednak masz jakieś uwagi, pytania lub sugestie, daj nam znać w komentarzach poniżej.

Link do głównej publikacji