Jeden z użytkowników forum Microsoftu narzekał na to, że nie może zalogować się na swoje konto Microsoft po tym, jak wycofał się z Windows 10 Technical Preview do Windows 8.1. Jeśli masz ten sam problem, mamy dla Ciebie kilka rozwiązań i mamy nadzieję, że przynajmniej jedno z nich zadziała.
Rozwiązanie 1 — Upewnij się, że usługa asystenta logowania na konto Microsoft jest uruchomiona
Ten problem może wystąpić, jeśli usługa asystenta logowania na koncie Microsoft nie jest ustawiona poprawnie. Aby sprawdzić, czy ta usługa działa, wykonaj następujące czynności:
- Naciśnij jednocześnie klawisz Windows i klawisz R.
- Wpisz services.msc i naciśnij enter, aby otworzyć okno usług
- Znajdź i kliknij prawym przyciskiem myszy Asystenta logowania na konto Microsoft i wybierz Właściwości
- W typie uruchamiania wybierz opcję Automatyczny lub Ręczny, a następnie kliknij przycisk OK.
- Uruchom ponownie komputer i sprawdź.
Rozwiązanie 2 — Wyłącz oprogramowanie antywirusowe innych firm
Być może twoje oprogramowanie antywirusowe uniemożliwia systemowi Windows zalogowanie się na twoje konto. Możesz więc spróbować go wyłączyć i sprawdzić, czy problem nadal występuje. Nie martw się o swoje bezpieczeństwo, gdy Twój program antywirusowy jest wyłączony, ponieważ Windows Defender firmy Microsoft zapewni bezpieczeństwo przed różnego rodzaju złośliwym oprogramowaniem i zawartością, nawet gdy Twój inny program antywirusowy jest wyłączony.
Rozwiązanie 3 — Wyłącz połączenia proxy
- Otwórz Internet Explorera
- Kliknij przycisk Narzędzia, a następnie Opcje internetowe
- Kliknij kartę Połączenia, a następnie kliknij Ustawienia sieci LAN
- Odznacz opcję Użyj serwera proxy
- Kliknij Zastosuj i Ok, aby zapisać zmiany
- Zrestartuj swój komputer
Rozwiązanie 4 — Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z połączeniami internetowymi
- Naciśnij jednocześnie klawisz Windows i W, aby wyszukać Ustawienia
- Wpisz rozwiązywanie problemów i kliknij Rozwiązywanie problemów
- W nowych oknach kliknij Wyświetl wszystko w lewym okienku
- Na liście opcji kliknij Połączenia internetowe
- Kliknij przycisk Dalej i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie
To wszystko, jeśli nadal masz do czynienia z tym samym problemem i żadne z wyżej wymienionych rozwiązań nie działało dla Ciebie lub masz inne uwagi lub sugestie, zapisz je w komentarzach, chętnie Ci pomożemy dalej.