POPRAWKA: Inna instalacja już trwa błąd

Czy jest coś gorszego niż niemożność zainstalowania aplikacji innej firmy, ponieważ pozornie coś innego instaluje się obecnie w tle?

To wszystko dotyczy błędu „Kolejna instalacja już trwa” w systemie Windows 10. Jakieś rozwiązania? Właściwie więcej niż kilka.

Aby w pełni wykorzystać możliwości komputera, musisz zainstalować aplikacje innych firm. Instalowanie aplikacji jest zwykle prostym i bezpośrednim procesem, ale czasami mogą wystąpić pewne błędy.

Użytkownicy zgłosili Błąd podczas kolejnej instalacji podczas próby zainstalowania określonej aplikacji, dlatego dzisiaj pokażemy, jak naprawić ten błąd w systemie Windows 10.

Jak naprawić Kolejna instalacja jest już w toku w systemie Windows 10?

  1. Uruchom ponownie usługę Instalatora Windows
  2. Zakończ proces Instalatora Windows
  3. Wyłącz usługę Instalatora Windows i uruchom ponownie komputer
  4. Wykonaj czyszczenie dysku
  5. Wykonaj czysty rozruch
  6. Sprawdź swój rejestr
  7. Odinstaluj i ponownie zainstaluj pakiet Office
  8. Odinstaluj Javę i pobierz instalator offline
  9. Usuń problematyczne aplikacje za pomocą Revo Uninstaller
  10. Ponownie zarejestruj Instalatora Windows
  11. Utwórz nowego użytkownika systemu Windows
  12. Napraw błąd „Trwa kolejna instalacja” dla programu Visual Studio 2015

Pisaliśmy już obszernie o tym problemie. Dodaj tę stronę do zakładek, jeśli będziesz jej potrzebować później.

1. Uruchom ponownie usługę Instalatora Windows

System Windows polega na swoich usługach w celu poprawnego działania, a za instalację nowego oprogramowania odpowiada usługa Windows Installer.

Za każdym razem, gdy spróbujesz zainstalować nową aplikację, ta usługa zostanie uruchomiona i pomoże ci ją zainstalować.

Czasami niektóre procesy naprawcze lub odinstalowujące mogą uruchamiać się automatycznie w tle i mogą wymagać usługi Instalatora Windows w celu uruchomienia.

Jeśli spróbujesz zainstalować inne oprogramowanie podczas działania Instalatora Windows, napotkasz ten błąd. Jednym z najprostszych sposobów rozwiązania tego problemu jest otwarcie okna usług i ponowne uruchomienie usługi Instalatora Windows.

Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

  1. naciśnij Klawisz Windows + R. aby otworzyć okno dialogowe Uruchom. Wchodzić services.msc i naciśnij Wchodzić lub kliknij dobrze przycisk.
    uruchom services.msc Inna instalacja już trwa
  2. Pojawi się lista wszystkich dostępnych usług. Znajdź instalator Windows na liście i kliknij go dwukrotnie, aby otworzyć jego właściwości.
    zresetuj usługę instalatora systemu Windows Kolejna instalacja już trwa
  3. Jeśli usługa jest uruchomiona, kliknij Zatrzymać przycisk, aby go zatrzymać. Poczekaj kilka sekund, a następnie kliknij przycisk Początek przycisk, aby rozpocząć od nowa.
    uruchom instalację usługi instalatora Windows już trwa
  4. Zamknij okno Usługi i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

Nie masz dostępu do Instalatora Windows? Rzeczy nie są tak przerażające, jak się wydają! Przeczytaj nasz przewodnik, aby rozwiązać problem!

2. Zakończ proces Instalatora Windows

Jak wspomniano wcześniej, usługa Instalatora Windows odpowiada za instalowanie nowych aplikacji na komputerze.

Proces Instalatora Windows jest powiązany z tą usługą i według niektórych użytkowników możesz rozwiązać ten problem, po prostu kończąc proces Msiexec za pomocą Menedżera zadań.

Jest to dość proste i możesz to zrobić, wykonując następujące kroki:

  1. naciśnij Ctrl + Shift + Esc na klawiaturze, aby otworzyć Menedżera zadań.
  2. Przejdź do Procesy tab i zlokalizuj instalator Windows.
  3. Kliknij go prawym przyciskiem myszy i wybierz Zakończ zadanie z menu. Często wyświetlana jest 32-bitowa i 64-bitowa wersja Instalatora Windows. Jeśli masz uruchomionych wiele procesów Instalatora Windows, zatrzymaj je oba.
    zabij proces Instalatora Windows w Menedżerze zadań Kolejna instalacja jest już w toku
  4. Zamknij Menedżera zadań i spróbuj ponownie zainstalować aplikację.

Rozwiązanie 3 — Wyłącz usługę Instalatora Windows i uruchom ponownie komputer

Usługa Instalatora Windows jest częstym winowajcą. Inna instalacja już trwa błąd. Jeśli ponowne uruchomienie usługi nie pomoże, możesz tymczasowo ją wyłączyć.

Jest to prosty proces, który można wykonać, wykonując następujące kroki:

  1. Otworzyć Usługi okno. Aby uzyskać szczegółowe instrukcje, jak to zrobić, sprawdź Rozwiązanie 1.
  2. Po otwarciu okna Usługi zlokalizuj instalator Windows usługi i kliknij dwukrotnie, aby otworzyć jego właściwości.
  3. Ustaw Typ uruchomienia na Niepełnosprawny i kliknij Zastosować i dobrze aby zapisać zmiany.
  4. Po wykonaniu tej czynności uruchom ponownie komputer.
  5. Po ponownym uruchomieniu komputera ponownie otwórz okno Usługi.
  6. Znajdź instalator Windows serwis i otwórz jego właściwości.
  7. Ustaw Typ uruchomienia na podręcznik i kliknij dobrze i Zastosować aby zapisać zmiany.
  8. Zamknij okno Usługi i spróbuj ponownie przeprowadzić instalację.

Niewielu użytkowników zgłosiło również, że naprawili problem, zmieniając typ uruchamiania usługi Instalatora Windows na Automatyczny. Jest to prosta procedura, którą można wykonać, wykonując powyższe kroki.

4. Wykonaj czyszczenie dysku

Niewielu użytkowników zgłosiło, że wykonanie Oczyszczania dysku rozwiązało dla nich problem. Wygląda na to, że kolejna instalacja już trwa. Błąd jest spowodowany plikami tymczasowymi pozostawionymi przez poprzednie instalacje.

Po uruchomieniu funkcji Oczyszczanie dysku z łatwością usuniesz pliki tymczasowe pozostawione przez starsze instalacje. Uruchamianie czyszczenia dysku jest dość proste i możesz to zrobić, wykonując następujące kroki:

  1. naciśnij Klawisz Windows + S. i przejdź do czyszczenia dysku. Wybierać Czyszczenie dysku z menu.
    wyniki wyszukiwania czyszczenia dysku Kolejna instalacja jest już w toku
  2. Wybierz dysk systemowy, domyślnie powinien to być C i kliknij dobrze. Poczekaj, aż funkcja Oczyszczanie dysku skanuje komputer.
    instalacja czyszczenia dysku systemowego już trwa
  3. Po otwarciu Oczyszczania dysku wybierz wszystkie opcje i kliknij dobrze przycisk, aby wyczyścić dysk.
    wyczyść czyszczenie dysku systemowego Kolejna instalacja już trwa
  4. Poczekaj na zakończenie procesu i spróbuj ponownie zainstalować oprogramowanie.

W celu bardziej zaawansowanego czyszczenia radzimy sprawdzić jedne z najlepszych narzędzi do usuwania wybranych przez nas niepotrzebnych plików. Możesz pobrać darmowe wersje najpopularniejszych z poniższych linków:

  • Pobierz CCleaner
  • Pobierz Wise Registry Cleaner 

5. Wykonaj czysty rozruch

Według użytkowników czasami inna instalacja jest już w toku Może pojawić się błąd z powodu aplikacji lub usług startowych. Aby rozwiązać ten problem, musisz wykonać czysty rozruch i możesz to zrobić, wykonując następujące kroki:

  1. naciśnij Klawisz Windows + R. i wejdź msconfig. naciśnij Wchodzić lub kliknij dobrze.
    uruchom okno msconfig Inna instalacja już trwa
  2. Pojawi się okno konfiguracji systemu. Iść do Usługi patka.
  3. Czek Ukryj wszystkie usługi Microsoft opcję, a następnie kliknij Wyłącz wszystkie.
    ukryj wszystkie instalacje okna konfiguracji systemu usług Microsoft już trwa
  4. Teraz idź do Uruchomienie kartę i kliknij Otwórz Menedżera zadań.
    wyłącz uruchamianie programów z menedżerem zadań systemowych
  5. Pojawi się lista wszystkich dostępnych elementów startowych. Kliknij prawym przyciskiem myszy każdy element na liście i wybierz Wyłączyć z menu.
    wyłącz menedżera zadań programów startowych inna instalacja już trwa
  6. Po wyłączeniu wszystkich elementów startowych zamknij Menedżera zadań.
  7. Wróć do okna konfiguracji systemu i kliknij Zastosować i dobrze aby zapisać zmiany.
  8. Uruchom ponownie komputer.

Po ponownym uruchomieniu komputera sprawdź, czy problem nadal występuje. Jeśli problem zostanie rozwiązany, oznacza to, że przyczyną problemu był aplikacja lub usługa innej firmy.

Aby zidentyfikować problem, otwórz okno konfiguracji systemu i włącz kolejno wyłączone usługi. Pamiętaj, że po włączeniu usługi musisz ponownie uruchomić komputer, aby zastosować zmiany.

Powtórz ten sam proces w Menedżerze zadań dla aplikacji startowych.

Windows się nie uruchamia? Nie panikuj! Oto najlepsze wskazówki, jak rozwiązać problem!

6. Sprawdź swój rejestr

Czasami ten problem może być spowodowany pewnymi wartościami w rejestrze, więc musisz ręcznie je edytować.

Edycja rejestru może być niebezpiecznym procesem, dlatego zalecamy wyeksportowanie rejestru i użycie go jako kopii zapasowej na wypadek, gdyby coś poszło nie tak. Aby rozwiązać ten problem, wykonaj następujące czynności:

  1. naciśnij Klawisz Windows + R. i wpisz regedit. Kliknij dobrze lub naciśnij Wchodzić.
    uruchom instalację systemu Windows regedit w toku
  2. W lewym okienku przejdź do
    • HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ Installer \ InProgress
  3. Jeśli nie możesz znaleźć tego klucza, przejdź do
    • HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Installer
  4. W prawym okienku zlokalizuj Domyślna wartość i kliknij dwukrotnie. Usuń wartości z pola Wartość danych i kliknij dobrze aby zapisać zmiany.
  5. Zamknij Edytor rejestru.

Po wprowadzeniu zmian w rejestrze należy ustawić typ uruchamiania instalator Windows obsługa do Niepełnosprawny. Następnie uruchom ponownie komputer i ustaw Typ uruchamiania Instalatora Windows na podręcznik.

Aby uzyskać szczegółowe instrukcje, jak to zrobić, sprawdź Rozwiązanie 3.

Nie zatrać się we wszystkich tych szczegółach technicznych i zainstaluj edytor rejestru, aby ułatwić Ci życie!

7. Odinstaluj i ponownie zainstaluj pakiet Office

Użytkownicy zgłosili Komunikat o błędzie podczas instalacji pakietu Microsoft Office jest już w toku. Może się to zdarzyć, ponieważ podczas uruchamiania innej instalacji lub aktualizacji pakietu Office działała w tle.

Aby rozwiązać ten problem, sprawdź ikonę pakietu Office na pasku zadań, aby sprawdzić, czy instalacja jest uruchomiona. Jeśli pakiet Office jest instalowany lub aktualizowany, musisz poczekać na zakończenie procesu.

Jeśli w zasobniku systemowym nie ma ikony pakietu Office, musisz odinstalować i ponownie zainstalować pakiet Office. Aby odinstalować pakiet Office, wykonaj następujące kroki:

  1. Pobierz to narzędzie.
  2. Po zakończeniu pobierania uruchom narzędzie.
  3. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby usunąć pakiet Office z komputera.
  4. Po zakończeniu procesu odinstalowywania uruchom ponownie komputer.
  5. Następnie spróbuj ponownie zainstalować pakiet Office i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

8. Odinstaluj Javę i pobierz instalator offline

Użytkownicy zgłosili ten komunikat o błędzie podczas instalowania oprogramowania Java na komputerze. Aby rozwiązać ten problem, musisz odinstalować bieżącą wersję Java. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

  1. naciśnij Klawisz Windows + I aby otworzyć aplikację Ustawienia.
  2. Wybierać Aplikacje.
  3. Znajdź Jawa na liście i kliknij Odinstaluj przycisk, aby go usunąć.
    aplikacje i funkcje Kolejna instalacja już trwa

Po odinstalowaniu oprogramowania Java z komputera należy pobrać instalację Java w trybie offline. Po pobraniu uruchom go i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

9 Usuń problematyczne aplikacje za pomocą Revo Uninstaller

revo deinstalator Kolejna instalacja jest już w toku

Inna instalacja jest już w toku Błąd może być spowodowany przez prawie każdą zainstalowaną aplikację na twoim komputerze. Aby rozwiązać ten problem, musisz przeprowadzić trochę badań i samodzielnie znaleźć problematyczną aplikację.

Po znalezieniu aplikacji musisz użyć Revo Uninstaller lub innego podobnego narzędzia. Oczywiście możesz także usunąć aplikację, przechodząc do aplikacji Ustawienia.

Wielu użytkowników sugeruje użycie dezinstalatora innej firmy, ponieważ odinstalują one szczegółowo.

Zwykła dezinstalacja może nie usuwać wpisów rejestru lub resztek plików, dlatego zwykle lepiej jest użyć dezinstalatora innej firmy, takiego jak Revo. Po całkowitym usunięciu problematycznej aplikacji sprawdź, czy problem został rozwiązany.

Możesz bezpłatnie pobrać jeden z zalecanych deinstalatorów z następujących łączy:

  • Revo Uninstaller
  • Deinstalator IoBit (bezpłatny)

10. Ponownie zarejestruj Instalatora Windows

W większości przypadków ten błąd jest powodowany przez Instalatora Windows, a jednym potencjalnym rozwiązaniem jest ponowna rejestracja Instalatora Windows. Jest to stosunkowo proste i wymaga wprowadzenia dwóch poleceń w wierszu polecenia.

Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

  1. naciśnij Klawisz Windows + X aby otworzyć menu Win + X. Wybierz Wiersz polecenia (administrator) z listy.
    otwórz wiersz polecenia jako administrator
  2. Po uruchomieniu wiersza polecenia musisz wprowadzić następujące wiersze:
    • msiexec.exe / wyrejestruj
    • msiexec / regserver
  3. Po wykonaniu obu poleceń zamknij wiersz polecenia i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

Przeczytaj nasz przewodnik, aby stać się ekspertem w dziedzinie wiersza poleceń!

11. Utwórz nowego użytkownika Windows

Jeśli żadne z poprzednich rozwiązań nie działa, profil użytkownika systemu Windows może być uszkodzony. W takim przypadku musisz utworzyć nowy profil użytkownika i użyć go zamiast tego.

Utworzenie nowego konta użytkownika Windows jest raczej proste i możesz to zrobić, wykonując następujące kroki:

  1. naciśnij Klawisz Windows + I aby otworzyć Aplikacja ustawień.
  2. Wybierz Konta> Rodzina inni ludzie.
  3. W sekcji Inne osoby wybierz Dodaj kogoś innego do tego komputera.
    ustawienia rodziny i innych osób instalacja systemu Windows 10 w toku
  4. Wybierz Nie mam danych logowania tej osoby.
    wprowadź informacje dotyczące logowania Kolejna instalacja już trwa
  5. Wybierz Dodaj użytkownika bez konta Microsoft.
  6. Ustaw nazwę użytkownika dla nowego konta użytkownika i kliknij Kolejny. Jeśli chcesz, możesz także zabezpieczyć nowe konto hasłem.
    utwórz konto dla trwającej instalacji tego komputera

Po utworzeniu nowego konta użytkownika wyloguj się z naszego obecnego konta i przejdź na nowe. Sprawdź, czy komunikat o błędzie pojawia się na nowym koncie użytkownika.

Jeśli wszystko jest w porządku, możesz przenieść swoje pliki osobiste na nowe konto i zacząć używać go jako konta głównego.

12. Napraw błąd „Inna instalacja jest w toku” dla programu Visual Studio 2015

Rozwiązanie — Edytuj rejestr

Inna instalacja jest już w toku Błąd może pojawić się podczas instalowania dowolnej aplikacji, a użytkownicy zgłosili, że pojawia się podczas instalowania programu Visual Studio 2015.

Aby rozwiązać ten problem, musisz usunąć jedną wartość z rejestru. Jest to stosunkowo proste, ale przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian w rejestrze zdecydowanie zalecamy utworzenie kopii zapasowej.

W ten sposób możesz rozwiązać wszelkie potencjalne problemy, które mogą wystąpić po zmodyfikowaniu rejestru. Aby rozwiązać ten problem, wykonaj następujące kroki:

  1. otwarty Edytor rejestru. Możesz to zrobić, naciskając Klawisz Windows + R. i wchodząc regedit.
  2. Po uruchomieniu Edytora rejestru przejdź do
    • HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Session Manager
  3. W prawym okienku zlokalizuj PendingFileRenameOperations wartość. Kliknij go prawym przyciskiem myszy i wybierz Usunąć z menu. Musimy wspomnieć, że usunięcie wartości z rejestru może prowadzić do pewnych problemów, dlatego na wszelki wypadek zalecamy utworzenie kopii zapasowej rejestru.
    zmodyfikuj PendingFileRenameOperations dword w trakcie instalacji regedit
  4. Po usunięciu tej wartości zamknij Edytor rejestru.
  5. Spróbuj ponownie zainstalować program Visual Studio 2015.

Nie możesz uzyskać dostępu do Edytora rejestru? Rzeczy nie są tak przerażające, jak się wydają. Sprawdź ten przewodnik i szybko rozwiąż problem.

Inna instalacja jest już w toku. Błąd uniemożliwi zainstalowanie nowego oprogramowania. Może to być nużący problem, ale mamy nadzieję, że rozwiązałeś go, korzystając z jednego z naszych rozwiązań.

Uwaga redaktora: Ten post został pierwotnie opublikowany w lutym 2017 r. I od tego czasu został całkowicie odnowiony i zaktualizowany pod kątem świeżości, dokładności i kompleksowości.

Link do głównej publikacji