Błędy niebieskiego ekranu śmierci nie są tak częste, ale są bez wątpienia jednym z najpoważniejszych błędów, jakie można napotkać w systemie Windows 10. Ponieważ błędy BSoD mogą powodować tak wiele problemów, dziś pokażemy, jak to zrobić napraw błąd KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M.
Jak naprawić błąd KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
Spis treści:
- Zaktualizuj system Windows i zainstaluj najnowsze sterowniki
- Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów BSOD
- Uruchom skanowanie SFC
- Uruchom DISM
- Sprawdź dysk twardy
- Usuń swój program antywirusowy
- Usuń problematyczne oprogramowanie
- Zresetuj system Windows 10 i sprawdź, czy nie ma wadliwego sprzętu
Poprawka — wyjątek trybu jądra nieobsługiwany M Błąd Windows 10
Rozwiązanie 1 — Zaktualizuj system Windows i zainstaluj najnowsze sterowniki
Instalowanie najnowszych aktualizacji jest ważne dla stabilności i bezpieczeństwa systemu, a wszystkie niezbędne aktualizacje można pobrać za pomocą usługi Windows Update. Windows 10, podobnie jak każdy inny system operacyjny, ma swoje wady, a czasami niektóre problemy ze sprzętem lub oprogramowaniem mogą powodować KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M lub inny błąd niebieskiego ekranu śmierci.
Aby rozwiązać ten i wiele innych problemów, zdecydowanie zalecamy pobranie najnowszych aktualizacji. Wiele z tych aktualizacji wprowadza ulepszenia bezpieczeństwa i różne poprawki błędów związanych zarówno ze sprzętem, jak i oprogramowaniem, dlatego w celu zapewnienia bezpieczeństwa i bezbłędności komputera zalecamy regularne pobieranie najnowszych aktualizacji.
Oprócz aktualizacji systemu Windows 10 równie ważne jest pobranie najnowszych sterowników. Sterowniki są głównym składnikiem systemu operacyjnego, ponieważ umożliwiają systemowi operacyjnemu pracę ze sprzętem. Jeśli Twoje sterowniki są przestarzałe lub niezgodne z systemem Windows 10, nie będziesz mógł korzystać ze swojego sprzętu i najprawdopodobniej napotkasz błąd niebieskiego ekranu śmierci.
Aby rozwiązać ten problem, ważne jest, aby zaktualizować sterowniki. Możesz to zrobić po prostu odwiedzając witrynę producenta sprzętu i pobierając najnowsze sterowniki dla swojego urządzenia. Pamiętaj, że zazwyczaj przyczyną problemu jest jeden sterownik, więc musisz go znaleźć i zaktualizować. Jeśli nie możesz znaleźć problematycznego sterownika, musisz zaktualizować wszystkie sterowniki, aby rozwiązać ten problem.
Aktualizuj sterowniki automatycznie
Samodzielne wyszukiwanie sterowników może być czasochłonne. Dlatego zalecamy skorzystanie z narzędzia, które zrobi to za Ciebie automatycznie. Korzystanie z automatycznego narzędzia do aktualizacji sterowników z pewnością uratuje cię od kłopotów z ręcznym wyszukiwaniem sterowników i zawsze będzie na bieżąco aktualizować system o najnowsze sterowniki.
Tweakbit Driver Updater (zatwierdzony przez Microsoft i Norton Antivirus) pomoże Ci automatycznie zaktualizować sterowniki i zapobiegnie uszkodzeniom komputera spowodowanym instalacją niewłaściwych wersji sterowników. Po kilku testach nasz zespół stwierdził, że jest to najlepiej zautomatyzowane rozwiązanie.
Oto krótki przewodnik, jak go używać:
- Ściągnij i zainstaluj TweakBit Driver Updater
- Po zainstalowaniu program automatycznie rozpocznie skanowanie komputera w poszukiwaniu nieaktualnych sterowników. Driver Updater sprawdzi zainstalowane wersje sterowników w bazie danych najnowszych wersji w chmurze i zaleci odpowiednie aktualizacje. Wszystko, co musisz zrobić, to czekać na zakończenie skanowania.
- Po zakończeniu skanowania otrzymasz raport o wszystkich problemowych sterownikach znalezionych na twoim komputerze. Przejrzyj listę i sprawdź, czy chcesz zaktualizować każdy sterownik osobno, czy wszystkie naraz. Aby zaktualizować jeden sterownik na raz, kliknij link „Aktualizuj sterownik” obok nazwy sterownika. Lub po prostu kliknij przycisk „Aktualizuj wszystko” u dołu, aby automatycznie zainstalować wszystkie zalecane aktualizacje.
Uwaga: Niektóre sterowniki muszą być instalowane w kilku krokach, więc będziesz musiał nacisnąć przycisk „Aktualizuj” kilka razy, aż wszystkie jego składniki zostaną zainstalowane.
Rozwiązanie 2 — Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów BSOD
Jeśli aktualizacja sterowników nie zakończyła się sukcesem, wypróbujmy wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów w systemie Windows 10. To narzędzie jest przeznaczone do rozwiązywania różnych problemów systemowych, w tym problemów BSOD. Dlatego może być również pomocny przy usuwaniu błędu IO1_INITIALIZATION_FAILED.
Oto jak uruchomić wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów w systemie Windows 10:
- Otworzyć Aplikacja ustawień i idź do Aktualizacja Bezpieczeństwo Sekcja.
- Wybierz Rozwiązywanie problemów z menu po lewej stronie.
- Wybierz BSOD w prawym okienku i kliknij Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów.
- Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby ukończyć narzędzie do rozwiązywania problemów.
Rozwiązanie 3 — Uruchom skanowanie SFC
Kolejnym narzędziem do rozwiązywania problemów, które możemy wypróbować, jest skanowanie SFC. Kontroler plików systemowych to narzędzie wiersza polecenia, które skanuje system w poszukiwaniu potencjalnych uszkodzonych plików systemowych, więc jeśli plik systemowy jest przyczyną błędu KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M, to narzędzie prawdopodobnie sobie z tym poradzi.
Oto jak uruchomić skanowanie SFC w systemie Windows 10:
- Kliknij prawym przyciskiem myszy przycisk Menu Start i otwórz Wiersz polecenia (Administrator).
- Wpisz następujący wiersz i naciśnij Enter: sfc / scannow
- Poczekaj na zakończenie procesu (może to chwilę potrwać).
- Jeśli rozwiązanie zostanie znalezione, zostanie ono automatycznie zastosowane.
- Teraz zamknij wiersz polecenia i uruchom ponownie komputer.
Rozwiązanie 4 — Uruchom DISM
Trzecie narzędzie do rozwiązywania problemów, którego będziemy tutaj używać, to DISM. Obsługa i zarządzanie obrazem wdrażania (DISM), jak sama nazwa wskazuje, ponownie wdraża obraz systemu i rozwiązuje potencjalne problemy po drodze. Możliwe jest również, że rozwiąże błąd KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M.
Przeprowadzimy Cię zarówno przez procedurę standardową, jak i procedurę, która wykorzystuje poniższe nośniki instalacyjne:
- Standardowy sposób
- Kliknij prawym przyciskiem myszy przycisk Start i otwórz wiersz polecenia (administrator).
- Wklej następujące polecenie i naciśnij klawisz Enter:
- DISM / Online / Cleanup-Image / RestoreHealth
- Poczekaj na zakończenie skanowania.
- Uruchom ponownie komputer i spróbuj zaktualizować ponownie.
- Z nośnikiem instalacyjnym Windows
- Włóż nośnik instalacyjny systemu Windows.
- Kliknij menu Start prawym przyciskiem myszy iz menu wybierz polecenie Wiersz polecenia (administrator).
- W wierszu polecenia wpisz następujące polecenia i naciśnij klawisz Enter po każdym:
- dism / online / cleanup-image / scanhealth
- dism / online / cleanup-image / restorehealth
- Teraz wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz Enter:
- DISM / Online / Cleanup-Image / RestoreHealth /source:WIM:X:SourcesInstall.wim:1 / LimitAccess
- Pamiętaj, aby zmienić wartość X literą zamontowanego dysku z instalacją systemu Windows 10.
- Po zakończeniu procedury uruchom ponownie komputer.
Rozwiązanie 5 — Sprawdź dysk twardy
- Wejdz do Zaawansowane uruchomienie (Uruchom ponownie komputer, przytrzymując klawisz Shift).
- Wybierać Rozwiązywanie problemów> Opcje zaawansowane.
- Wybierz Wiersz polecenia z listy opcji.
- Gdy pojawi się wiersz polecenia, wprowadź następujące wiersze i naciśnij klawisz Enter po każdym wierszu, aby go uruchomić:
- bootrec.exe / rebuildbcd
- bootrec.exe / fixmbr
- bootrec.exe / fixboot
- Niektórzy użytkownicy sugerują również, że musisz uruchomić dodatkowe czkdsk także polecenia. Aby wykonać te polecenia, musisz znać litery dysków dla wszystkich partycji dysku twardego. W wierszu polecenia wpisz następujące dane (pamiętaj jednak, aby używać liter pasujących do partycji dysku twardego na komputerze):
- chkdsk / r c:
- dohkdsk / r d:
To tylko nasz przykład, więc pamiętaj, że musisz wykonać polecenie chkdsk dla każdej posiadanej partycji dysku twardego.
- Uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy problem został rozwiązany.
Rozwiązanie 6 — Usuń program antywirusowy
Narzędzia antywirusowe i zapory są ważne, zwłaszcza jeśli chcesz chronić swój komputer przed złośliwym oprogramowaniem. Niestety czasami programy antywirusowe mogą powodować pojawienie się błędów niebieskiego ekranu śmierci, takich jak KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M. Aby rozwiązać ten problem, zalecamy tymczasowe usunięcie wszystkich programów antywirusowych. Pamiętaj, że system Windows 10 jest wyposażony w program Windows Defender, który działa jako domyślny program antywirusowy, więc nawet jeśli usuniesz wszystkie rozwiązania antywirusowe innych firm, Twój komputer będzie nadal bezpieczny.
Musimy wspomnieć, że odinstalowanie oprogramowania antywirusowego nie wystarczy, ponieważ wiele z tych narzędzi ma tendencję do pozostawiania niektórych plików nawet po ich odinstalowaniu. Aby całkowicie usunąć wszystkie pliki związane z programem antywirusowym, zdecydowanie zalecamy skorzystanie z dedykowanego narzędzia do usuwania. Prawie wszystkie duże firmy antywirusowe mają te narzędzia na swojej stronie internetowej, więc pobierz jedno z tych narzędzi do swojego antywirusa. Według użytkowników ten błąd został spowodowany przez program antywirusowy Norton, a po usunięciu i aktualizacji oprogramowania antywirusowego problem został całkowicie rozwiązany. Nawet jeśli nie korzystasz z programu antywirusowego Norton, zdecydowanie zalecamy usunięcie wszystkich programów antywirusowych innych firm i sprawdzenie, czy to naprawi błąd.
Rozwiązanie 7 — Usuń problematyczne oprogramowanie
Czasami niektóre programy mogą powodować pojawienie się tych błędów, dlatego zalecamy usunięcie wszystkich ostatnio zaktualizowanych lub zainstalowanych aplikacji. Musimy wspomnieć, że niektóre sterowniki mogą również powodować pojawienie się tego błędu, dlatego może być konieczne ich odinstalowanie. Aby odinstalować określony sterownik, wykonaj następujące czynności:
- naciśnij Klawisz Windows + X na klawiaturze, aby otworzyć Menu zaawansowanego użytkownika i wybierz Menadżer urządzeń z listy.
- Po otwarciu Menedżera urządzeń zlokalizuj sterownik, który chcesz odinstalować, kliknij go prawym przyciskiem myszy i wybierz Odinstaluj.
- Jeśli dostępne, sprawdź Usuń oprogramowanie sterownika dla tego urządzenia i kliknij dobrze.
- Po usunięciu sterownika uruchom ponownie Twój komputer.
Po ponownym uruchomieniu komputera system Windows 10 automatycznie zainstaluje domyślny sterownik. Jeśli domyślny sterownik działa dobrze, a komputer jest stabilny, możesz go dalej używać lub spróbować go zaktualizować.
Rozwiązanie 8 — Zresetuj system Windows 10 i sprawdź, czy nie ma wadliwego sprzętu
Jeśli błąd KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M jest spowodowany przez oprogramowanie, możesz to łatwo naprawić, wykonując reset systemu Windows 10. Musimy ostrzec, że ten proces spowoduje usunięcie wszystkich plików z partycji C, dlatego zaleca się ich wykonanie kopii zapasowej. Aby dokończyć resetowanie, może być potrzebny rozruchowy dysk flash USB i można go łatwo utworzyć za pomocą narzędzia Media Creation Tool. Aby zresetować system Windows 10, wykonaj następujące czynności:
- Uruchom ponownie komputer kilka razy podczas sekwencji rozruchowej, aby rozpocząć automatyczną naprawę.
- Wybierać Rozwiązywanie problemów> Zresetuj ten komputer> Usuń wszystko. Podczas tego kroku może być konieczne włożenie nośnika instalacyjnego systemu Windows 10, więc przygotuj go.
- Teraz wybierz Tylko dysk, na którym jest zainstalowany system Windows> Po prostu usuń moje pliki i kliknij Resetowanie przycisk, aby rozpocząć proces.
- Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby zakończyć resetowanie.
Po zakończeniu resetowania nie instaluj żadnych nowych aplikacji, sterowników ani aktualizacji. Zamiast tego po prostu przetestuj komputer przez chwilę i sprawdź, czy błąd nie pojawi się ponownie. Jeśli pojawi się błąd, prawdopodobnie jest on spowodowany przez Twój sprzęt, dlatego zalecamy sprawdzenie, czy wszystkie jego elementy działają poprawnie.
Błąd KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M może być problematyczny, ale mamy nadzieję, że udało Ci się go naprawić za pomocą jednego z naszych rozwiązań.
- naciśnij Klawisz Windows + X na klawiaturze, aby otworzyć Menu zaawansowanego użytkownika i wybierz Menadżer urządzeń z listy.