Wielu użytkowników ma problemy z uruchamianiem po zainstalowaniu comiesięcznych i tylko dla bezpieczeństwa aktualizacji systemu Windows 7 / Windows 8.1 wprowadzonych we wtorek łaty kwietnia.
Jednak Microsoft postanowił zablokować te aktualizacje po rozpowszechnieniu doniesień o poważnym błędzie dotykającym użytkowników systemu Windows.
W rzeczywistości winowajcami były KB4493467, KB4493446, KB4493448, KB4493472, KB4493450 i KB4493451.
Błąd dotyczy przede wszystkim komputerów z systemem Windows 7 i Windows 8.1 z systemem Sophos Central Endpoint Standard / Advanced i Sophos Endpoint Security and Control. Problem dotyczy także systemów Windows Server 2008 R2 i Windows Server 2012.
Sophos zalecił swoim użytkownikom unikanie tych aktualizacji, dopóki problemy nie zostaną naprawione.
Idąc dalej, te aktualizacje powodują również problemy z zawieszaniem się uruchamiania na komputerach z programem antywirusowym Avast. Początkowo słyszeliśmy, że ten błąd powoduje poważne problemy w systemach Windows 7 i Windows 8.1.
Podsumowując, produkty, których dotyczy problem, to konsola Sophos Enterprise Console, Sophos Central Endpoint, Avast for Business, niektóre wersje Avira Antivirus i Avast CloudCare.
Jednak teraz słyszymy raporty, że może to wpłynąć na użytkowników systemu Windows 10. Microsoft współpracuje z dostawcami zabezpieczeń w celu rozwiązania tych problemów.
Kroki, aby naprawić błędy KB4493472 / KB4493446
Rozwiązanie 1: Odinstaluj najnowsze aktualizacje
W tej chwili Microsoft sugeruje użytkownikom, aby odinstalowali te aktualizacje.
- Jeśli korzystasz z systemu Windows 7 i Windows 8.1 i możesz to zrobić, przechodząc do Panel sterowania >> Programy >> Programy i funkcje
- Iść do Zainstalowane aktualizacje
- Teraz wyszukaj ostatnio zainstalowaną aktualizację w systemie i kliknij Odinstaluj
- Na koniec uruchom ponownie system, aby zastosować zmiany.
Rozwiązanie 2: Odinstaluj w trybie awaryjnym
Czasami użytkownicy napotykają problemy z zawieszaniem się urządzenia i nie mogą się uruchomić. Możesz uruchomić system w trybie awaryjnym, aby usunąć aktualizację.
Oto jak możesz przejść do trybu awaryjnego:
- Uruchom ponownie system i naciskaj klawisz F8 tuż przed wyświetleniem ekranu ładowania systemu Windows 7.
- Zobaczysz teraz kilka zaawansowanych opcji na tym nowym ekranie. Wyszukaj w trybie awaryjnym i kliknij tę opcję.
- Komputer z systemem Windows 7 uruchomi się teraz w trybie awaryjnym.
- Zaloguj się na pulpicie i wykonaj powyższe kroki (Rozwiązanie 1), aby usunąć niedawno zainstalowaną aktualizację, która powoduje problemy.
Rozwiązanie 3: Usuń produkty zabezpieczające, których dotyczy problem
Jak wspomniano wcześniej, problem występuje w następujących produktach zabezpieczających Sophos Enterprise Console, Sophos Central Endpoint, Avast for Business, niektórych wersjach Avira Antivirus i Avast CloudCare.
Możesz usunąć te produkty zabezpieczające, aby pozbyć się problemów z uruchamianiem.