Przez ostatnie kilka dni występowałem dziwny błąd przy każdej próbie odtwarzania wideo w aplikacji w systemie Windows 8. Zawsze pojawiał się błąd „Nie można odtworzyć wideo”, gdy próbowałem to zrobić, niezależnie od tego, który film próbował grać. Najpierw pomyślałem, że było to spowodowane ograniczeniami krajowymi, które twórcy aplikacji lub usługi mogli dodać do swoich aplikacji, aby uniemożliwić użytkownikom z określonych krajów odtwarzanie filmów. Okazuje się, że tak nie było.
Dużo próbowałem rozwiązać problem. Oto kilka rzeczy, które próbowałem rozwiązać problem z odtwarzaniem wideo:
- Zainstaluj, odinstaluj i ponownie zainstaluj program Windows Media Center
- Odinstaluj i ponownie zainstaluj program Windows Media Player
- Zmiana uprawnień strefy Internet Explorer
- Instalowanie ogólnosystemowego pakietu kodeków
- Używanie pakietu kodeków do resetowania wszystkich powiązań kodeków
- Zmieniono język i region systemu
Ponowne uruchomienie systemu przeszło w dwucyfrowe królestwo dość szybko i miałem się poddać, kiedy przypomniałem sobie, że mogę uruchomić w systemie dobre stare sfc / scannow. Polecenie skanuje pliki systemowe, aby upewnić się, że nie są w żaden sposób uszkodzone ani zmodyfikowane. Próbuje automatycznie naprawić pliki, które nie są już oryginalne. Może się to zdarzyć na przykład po awarii, gdy zostały zmodyfikowane przez program innej firmy lub złośliwe oprogramowanie.
Aby uruchomić polecenie w systemie Windows 8, naciśnij klawisz Windows, aby przejść do ekranu startowego systemu. Pomiń krok, jeśli już tam jesteś. Wpisz cmd, który powinien wyświetlać Wiersz polecenia po lewej w obszarze Aplikacje. Kliknij element prawym przyciskiem myszy i wybierz Uruchom jako administrator z dolnego paska narzędzi, który się otworzy. Spowoduje to otwarcie wiersza polecenia z podwyższonymi uprawnieniami. Możesz otrzymać monit UAC, który musisz zaakceptować.
Wchodzić sfc / scannow tutaj i naciśnij Enter.
Wykonanie skanowania zajmuje kilka minut. Zostaniesz powiadomiony na końcu, jeśli skanowanie wykryje uszkodzone pliki i czy udało się je naprawić, czy nie. Podczas skanowania znaleziono uszkodzone pliki w moim systemie i udało się je naprawić. Filmy były odtwarzane dobrze we wszystkich aplikacjach, które wypróbowałem.