Jeśli odtwarzanie nie rozpocznie się wkrótce, spróbuj ponownie uruchomić urządzenie [Fix]

Jeśli nie można odtwarzać niektórych filmów w przeglądarce internetowej, może występować problem z przyspieszeniem sprzętowym. Użytkownicy, którzy mają włączone ustawienie, mogą zobaczyć komunikat o błędzie „Jeśli odtwarzanie nie rozpocznie się wkrótce, spróbuj ponownie uruchomić urządzenie.„Problem może być także spowodowany nowym odtwarzaczem wideo HTML5, który jest obecnie używany na popularnych platformach udostępniania wideo, takich jak YouTube.

Możesz rozwiązać ten problem, dostosowując ustawienia przeglądarki internetowej lub instalując dodatki do nowego odtwarzacza HTML5 YouTube. Możesz także odinstalować lub zaktualizować sterowniki karty graficznej. Jeśli wszystko inne zawiedzie, możesz wypróbować dowolną z następujących poprawek.

Jak rozwiązać problemy z odtwarzaniem w przeglądarce

  1. Wyłącz przyspieszenie sprzętowe w przeglądarce
  2. Zaktualizuj lub odinstaluj sterownik karty graficznej NVIDIA
  3. Zainstaluj dodatki do odtwarzacza HTML5 w przeglądarce
  4. Przełącz swoje urządzenie audio

Rozwiązanie 1 — Wyłącz przyspieszenie sprzętowe w przeglądarce

Jedną z najczęstszych metod rozwiązywania problemów z odtwarzaniem w przeglądarce internetowej jest wyłączenie akceleracji sprzętowej. Przyspieszenie sprzętowe pozwala przeglądarce na przeniesienie całej grafiki i renderowania tekstu z procesora do jednostki przetwarzania grafiki. W niektórych przypadkach może być konieczne włączenie lub wyłączenie przyspieszenia sprzętowego, aby sprawdzić problemy ze zgodnością sprzętu lub oprogramowania związane z oglądaniem filmów w przeglądarce.

Aby wyłączyć przyspieszenie sprzętowe w Google Chrome, wybierz Ustawienia> Ustawienia zaawansowane> System. Następnie odznacz pole „Użyj przyspieszenia sprzętowego, jeśli jest dostępne”.

wyłącz przyspieszenie sprzętowe w przeglądarce

W przeglądarce Internet Explorer wykonaj następujące kroki:

  1. Kliknij Start, a następnie Internet Explorer.
  2. Kliknij ikonę Narzędzia w prawym górnym rogu, a następnie kliknij Opcje internetowe.
  3. Kliknij kartę Zaawansowane, a następnie w obszarze Przyspieszona grafika zaznacz pole wyboru Użyj renderowania programowego zamiast renderowania GPU.użyj renderowania programowego zamiast renderowania GPU
  4. Kliknij Zastosuj, a następnie OK.
  5. Zamknij program Internet Explorer, a następnie uruchom go ponownie, aby zmiana zaczęła obowiązywać.

Rozwiązanie 2 — Zaktualizuj lub odinstaluj sterownik karty graficznej NVIDIA

Nieaktualna karta graficzna NVIDIA może również powodować problemy z odtwarzaniem w przeglądarce. Aby rozwiązać ten problem, możesz pobrać najnowsze sterowniki karty wideo ze strony internetowej jej producenta. Aby zaktualizować sterownik karty graficznej, wybierz Panel sterowania> Wszystkie elementy Panelu sterowania> System> Menedżer urządzeń> Karty graficzne. Na koniec kliknij prawym przyciskiem kartę graficzną i wybierz „Aktualizuj oprogramowanie sterownika”.

Jeśli aktualizacja sterownika nie rozwiąże problemu, możesz odinstalować sterowniki i zainstalować je ponownie. Aby to zrobić, przejdź do Panel sterowania> Wszystkie elementy Panelu sterowania> System> Menedżer urządzeń> Karty graficzne. Kliknij kartę graficzną prawym przyciskiem myszy i kliknij „Odinstaluj”. Uruchom ponownie komputer po odinstalowaniu.

Rozwiązanie 3 — Zainstaluj dodatki do odtwarzacza HTML5 w przeglądarce

Jak wspomniano powyżej, problemy z odtwarzaniem w przeglądarce mogą być spowodowane przez nowy odtwarzacz HTML5. Możesz zainstalować dodatki do swoich przeglądarek, odwiedzając ich strony internetowe. Użytkownicy przeglądarki Firefox mogą pobrać YouTube Flash Player z Mozilli. Użytkownicy przeglądarki Google Chrome mogą pobrać Flash Playera na YouTube ze sklepu Chrome Web Store. Niestety dla użytkowników Microsoft Edge, na razie nie ma żadnego dodatku do przeglądarki.

Rozwiązanie 4 — Przełącz urządzenie audio

Wreszcie możesz spróbować wyłączyć urządzenia audio, w tym głośniki i słuchawki, ponieważ mogą one również powodować problemy. Możesz także odłączyć słuchawki i podłączyć je ponownie.

Jak zawsze, jeśli masz inne rozwiązania tego problemu, daj nam znać w komentarzach poniżej.

POWIĄZANE HISTORIE, KTÓRE MUSISZ SPRAWDZIĆ:

  • Jeśli odtwarzanie nie rozpocznie się wkrótce, spróbuj ponownie uruchomić urządzenie
  • Poprawka: problem Skype z urządzeniem odtwarzającym w systemie Windows 10
  • Napraw błąd „Wystąpił błąd, spróbuj ponownie później” Błąd YouTube w systemie Windows 10
Link do głównej publikacji