Jak zsynchronizować zakładki między Edge a Internet Explorerem w Windows 10

Z pewnością nowa przeglądarka Microsoft Edge zapewnia lepszą obsługę niż stary Internet Explorer 11: jest szybszy, obsługuje wszystkie najnowsze formaty i standardy oraz zużywa mniej zasobów. Edge ma również wbudowaną funkcję synchronizacji zakładek między Windows 10 a Windows 10 Mobile. Ale cokolwiek — nadal można dowiedzieć się, że Internet Explorer 11 jest wstępnie zainstalowany w systemie Windows 10. Potrzebna jest możliwość odwiedzania stron internetowych, które wykorzystują stare technologie, które nie są obsługiwane przez Edge.

Microsoft Edge jest potężną przeglądarką, ale nie jest tak szeroko stosowana: możesz zetknąć się z problemami podczas synchronizacji zakładek. W przypadku zainstalowania starszej wersji systemu Windows na jednym ze swoich urządzeń (na przykład Windows 7 lub Windows Phone 8.1) synchronizacja danych między tym a urządzeniem z systemem Windows 10 nie będzie możliwa. W takim przypadku powinieneś używać tylko Internet Explorera 11. Ale ponieważ Windows 10 Creators Update programiści zadbali o to i dali użytkownikom możliwość automatycznej synchronizacji zakładek między Microsoft Edge i Internet Explorer 11.

To jest ważne, aby zwrócić uwagę do następnych chwil:

  • Synchronizacja odbywa się lokalnie, więc NIE potrzebujesz połączenia z Internetem.
  • Po wykonaniu poniższych instrukcji przeglądarka Edge przestanie synchronizować zakładki między urządzeniami w systemie Windows 10.

Jak zsynchronizować zakładki między Internet Explorerem a Edge’em za pomocą zasad grupy

Aby aktywować potrzebną opcję, możesz użyć lokalnego edytora zasad grupy (nie dotyczy wersji Windows Home).

  1. naciśnij Win + R.. Wpisz i uruchom gpedit.msc.
    gpedit
  2. Iść do konfiguracja komputera -> Szablony administracyjne -> Komponenty Windows -> Microsoft Edge.
  3. Odnaleźć Synchronizuj ulubione między Internet Explorerem a Microsoft Edge ustawienie w prawej części edytora i kliknij go dwukrotnie.
  4. Sprawdzić Włączone, następnie kliknij Zastosować i dobrze.

Jeśli chcesz wyłączyć synchronizację, powtórz wszystkie powyższe kroki i tym razem sprawdź Wyłączyć.

Jak włączyć synchronizację zakładek IE i Edge za pomocą edytora rejestru

Niestety w Windows 10 Home i Home SL nie masz edytora lokalnych zasad grupy, więc powinieneś ręcznie dodać określone klucze do rejestru.

  1. naciśnij Win + R.. Wpisz regedit i naciśnij Wchodzić.
  2. Idź do oddziału HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Policies \ Microsoft.
  3. Kliknij prawym przyciskiem myszy Microsoft folder i wybierz Nowy -> Klawisz.
    synchronizacja Microsoft Internet Explorer
  4. Nadaj nazwę nowemu folderowi MicrosoftEdge.
  5. Kliknij prawym przyciskiem myszy nowo utworzony folder MicrosoftEdge i wybierz Nowy -> Klawisz.
    ustawienie krawędzi Microsoft
  6. Podaj imię Główny na nowy klucz i kliknij go.
  7. Kliknij prawym przyciskiem myszy lewy obszar edytora rejestru i wybierz Nowy -> Wartość DWORD (32-bit).
    Microsoft GPO Edge
  8. Nadaj nazwę nowemu kluczowi SyncFavoritesBetweenIEAndMicrosoftEdge.
  9. Kliknij go dwukrotnie i ustaw jego wartość na 1. naciśnij ОК.
    wartość dword krawędzi Microsoft
  10. Uruchom ponownie komputer.

Jeśli chcesz cofnąć zmiany, ustaw klucz SyncFavoritesBetweenIEAndMicrosoftEdge wartość do 0.

Link do głównej publikacji