Jak obsługiwać masowy spam jako webmaster

Jeśli jesteś webmasterem, zazwyczaj wiesz, co to jest spam. Właściciele blogów często spotykają się ze spamem w postaci komentarzy, trackbacków lub pingów, których spamerzy używają do umieszczania linków do swoich treści na stronach internetowych. Spamerów tych można podzielić na trzy różne typy. Najpierw ręczny spamer, który bada blogi w niszy i używa ręcznych komentarzy, trackbacków lub pingów. Zwykle nie ma tu dużego wolumenu, biorąc pod uwagę, że pozostawienie komentarza zajmuje od 30 sekund do 1 minuty w większości witryn (w tym czas ładowania strony, pisanie, przesyłanie, ale wykluczenie znalezienia domeny lub witryny na pierwszym miejscu).

Drugi typ to spamerzy ping i trackback. Odbywa się to albo poprzez automatyczne publikowanie artykułów napisanych przez innych bez ich zgody na tzw. Autoblogach. Każdy post generuje co najmniej jedno polecenie ping do oryginalnej strony. Może to z czasem doprowadzić do setek pingbacków publikowanych przez wielu webmasterów i właścicieli blogów.

Trzecim i najbardziej spamerskim typem są zautomatyzowani spamerzy, którzy używają specjalnie zaprojektowanych narzędzi do spamowania tysięcy blogów, forów i każdego innego rodzaju witryny, na której treść można opublikować w ciągu kilku godzin. Teraz, gdy znamy różne rodzaje spamerów, musimy omówić, jak sobie z nimi radzić. Ten post dotyczy głównie zautomatyzowanych spamerów, którzy publikują dziesiątki, jeśli nie setki komentarzy i pingbacków.

spamWebmasterzy powinni używać co najmniej jednego narzędzia antyspamowego do blokowania większości spamu docierającego do frontonu strony. Użytkownicy WordPress mogą na przykład używać Akismet lub jednej z kilku innych dostępnych wtyczek antyspamowych. Nadal jednak pojawi się spam. Na przykład dzisiaj webmaster postanowił skopiować i opublikować ponad 300 artykułów z Ghacks na stronie internetowej. Każdy post wygenerował co najmniej jeden pingback, wiele wielu pingbacków, ponieważ tagi i linki były przechowywane przez tego webmastera.

Akismet nie sprzeciwił się tym pingom, a Ghacks otrzymał ponad 300 zaakceptowanych i opublikowanych pingów z tego bloga. Wielu webmasterów usuwa je teraz jeden po drugim, co zajmuje sporo czasu. O wiele lepszym rozwiązaniem jest odfiltrowanie wspólnego mianownika, którym w tym przypadku był adres URL strony internetowej. Wszystkie komentarze, pingi i trackbacki zawierające nazwę domeny tej witryny zostały wymienione, co daje mi możliwość oznaczenia ich wszystkich i wysłania ich do folderu ze spamem.

Mogą wystąpić sytuacje, w których nie będzie to możliwe. Być może strona internetowa lub skrypt nie oferuje opcji masowego moderowania komentarzy. Istnieje jednak inna opcja, jeśli strona korzysta z bazy danych. Wymaga to jednak pewnej wiedzy na temat bazy danych, ponieważ zapytanie musi zostać uruchomione w administracji. Większość użytkowników prawdopodobnie użyje MySql, gdy podstawowe zapytanie dotyczące usuwania wygląda następująco:

usuń z [tabeli] gdzie [nazwa kolumny] = „wartość”

Aby usunąć wszystkie komentarze z określonego adresu URL w WordPress, wykonaj następujące czynności:

usuń z wp-comments, gdzie comment_author_url = „www.example.com”

Możliwe jest użycie innych kolumn tabeli, na przykład adresu IP komentującego lub adresu e-mail. Jak radzisz sobie z masowym spamem na swojej stronie lub blogu?

Link do głównej publikacji