Jak naprawić uszkodzoną bazę danych Active Directory [FIXED BY EXPERTS]

Wielu użytkowników zgłosiło komunikat o błędzie informujący o uszkodzeniu bazy danych active directory przy każdej próbie uruchomienia serwera z systemem Windows Server 2008 lub 2008 R2.

Ten problem może powodować szeroki zakres problemów firm, ponieważ uniemożliwia im dostęp do danych i modyfikowanie ich w bazie danych.

W tym artykule omówimy najlepsze kroki rozwiązywania problemów, jakie możesz podjąć, aby rozwiązać ten problem. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby uniknąć niepotrzebnych komplikacji.

Jak mogę naprawić uszkodzoną bazę danych Active Directory?

1. Sprawdź problemy z bazą danych Microsoft Active Directory

kod komputerowy - uszkodzona baza danych active directory

  1. Uruchom ponownie serwer i naciśnij F8 Klawisz -> wybierz Tryb przywracania usług katalogowych.
  2. Sprawdź lokalizację Winnt \ NTDS teczka.
  3. Sprawdź wszystkie uprawnienia do wyżej wymienionego folderu.
  4. Sprawdź, czy Winnt \ Sysvol \ Sysvol jest współdzielone.
  5. Upewnij się w środku Sysvol folder znajduje się folder oznaczony nazwą domeny.
  6. naciśnij Win + X klawisze -> start PowerShell (administrator).
  7. Wpisz następujące polecenia: Informacje o plikach NTDSUTIL (dane wyjściowe powinny być podobne do tego przykładu — Informacja o dysku: C: \ NTFS (dysk twardy) wolny (2,9 Gb) ogółem (3,9 Gb) D: \ NTFS (dysk twardy) wolny (3,6 Gb) całkowity (3,9 Gb) DS Informacje o ścieżce: Baza danych: C: \ WINNT \ NTD \ Sntds.dit — 10,1 Mb katalog kopii zapasowej: C: \ WINNT \ NTDS \ dsadata.bak Katalog roboczy: C: \ WINNT \ NTDS Dziennik rejestru: C: \ WINNT \ NTDS — 30,0 Mb całkowity res2.log — 10,0 Mb res1.log — 10,0 Mb edb.log — 10,0 Mb)
  8. Zmień nazwę edb.chk plik i spróbuj uruchomić system w trybie normalnym.
  9. Jeśli ta metoda nie pozwala na rozruch w trybie normalnym, wykonaj następny krok.

Brakuje opcji Dołącz do domeny? Odzyskaj go za pomocą jednej prostej sztuczki!

2. Sprawdź integralność bazy danych

kod komputera na komputerze - uszkodzona baza danych active directory

  1. Uruchom ponownie w Tryb przywracania usługi katalogowej jeszcze raz.
  2. W wierszu polecenia -> wpisz polecenie  ESENTUTL / g „NTDS.dit” /! 10240/8 / v / x / o  (użyj ścieżki bez cudzysłowów) — domyślna ścieżka to C: \ Winnt \ NTDS \ ntds.dit
  3. Wyniki tego polecenia pokażą, czy baza danych jest uszkodzona.
  4. Aby odzyskać bazę danych, wpisz następującą komendę: Odzyskiwanie plików NTDSUTIL.
  5. Jeśli ta procedura pokazuje typ komunikatu o błędzie Porzucić -> i użyj polecenia: ESENTUTL / p „NTDS.dit” /! 10240/8 / v / x / o (bez cytatów).
  6. Usuń wszystkie pliki dziennika z Katalog NTDS ale nie przenoś ani nie modyfikuj ntds.dit plik.
  7. W środku Wiersz polecenia -> typ Integralność plików NTDSUTIL.
  8. Jeśli sprawdzenie zakończy się pomyślnie, wpisz to polecenie i uruchom je: NTDSUTIL Typ pytania: Semantyczna analiza bazy danych Go.
  9. Wyniki pokażą, że proces analizy zakończył się pomyślnie.
  10. Rodzaj Porzucić aby zamknąć wiersz polecenia.
  11. Uruchom ponownie serwer do Tryb normalny.

W tym artykule przeanalizowaliśmy niektóre z najlepszych kroków rozwiązywania problemów, które należy podjąć, aby naprawić błąd uszkodzonej bazy danych active directory.

Daj nam znać, jeśli ten przewodnik pomógł ci rozwiązać problem, korzystając z sekcji komentarzy poniżej.

Link do głównej publikacji