Jak naprawić brakujący lub nieudany błąd głowicy drukującej

Błąd „Brakująca lub uszkodzona głowica drukująca” występuje w przypadku niektórych drukarek HP. Ten komunikat o błędzie pojawia się na panelu sterowania drukarki i wyświetla komunikat „Głowica drukująca wydaje się brakować, nie została wykryta lub nieprawidłowo zainstalowana”. W rezultacie użytkownicy nie mogą nic wydrukować. Oto niektóre rozwiązania błędu „Brakująca lub uszkodzona głowica drukująca” w drukarkach HP OfficeJet.

W jaki sposób użytkownicy mogą naprawić błąd „brakującej lub uszkodzonej głowicy drukującej”?

Zresetuj drukarkę HP

  1. Najpierw spróbuj zresetować drukarkę HP. Aby to zrobić, włącz drukarkę, jeśli jest wyłączona.
  2. Następnie wyjmij przewód zasilający z tyłu drukarki.
  3. Następnie odłącz przewód zasilający od ściany.

    Drukarka HP i kabel zasilający Brakująca lub uszkodzona głowica drukująca

  4. Poczekaj kilka minut, a następnie ponownie podłącz kabel zasilający drukarki do gniazdka elektrycznego.
  5. Podłącz kabel zasilający z tyłu drukarki.
  6. Następnie włącz drukarkę.

Zainstaluj ponownie głowicę drukującą drukarki HP

  1. Niektórzy użytkownicy mogą wymagać ponownego osadzenia głowicy drukującej. Aby to zrobić, użytkownicy będą musieli otworzyć drzwiczki dostępu do pojemników, pociągając szczelinę z lewej strony drukarki do przodu.
  2. Wyciągnij kabel zasilający z tyłu drukarki, aby odłączyć go od zasilania, co zapewni, że karetka się nie poruszy.
  3. Następnie podnieś zatrzask z prawej strony karetki.
  4. Lekko wyciągnij głowicę drukującą z karetki, ale nie wyjmuj jej całkowicie z karetki.

    Głowica drukująca HP Brakująca lub uszkodzona głowica drukującaGłowica drukująca HP Brakująca lub uszkodzona głowica drukująca

  5. Następnie umieść głowicę drukującą mocno z powrotem w karetce, aby była w pełni osadzona.
  6. Pamiętaj, aby przesunąć zatrzask karetki w dół przed zamknięciem drzwiczek dostępu do pojemników.
  7. Następnie użytkownicy mogą ponownie podłączyć kabel zasilający do drukarki.
  8. Włącz drukarkę.

Wyczyść pojemnik z tuszem

Czyszczenie pojemników z tuszem może również rozwiązać problem „Brakującej lub uszkodzonej głowicy drukującej” dla niektórych użytkowników. W tym celu wyjmij wkłady atramentowe z głowicy drukującej. Delikatnie przetrzyj miedziane styki wkładów niestrzępiącą się szmatką i wodą destylowaną. Następnie wysusz wkłady suchą szmatką przed włożeniem ich z powrotem do drukarki.

pojemnik z tuszem Brakująca lub uszkodzona głowica drukująca

Zaktualizuj oprogramowanie układowe drukarki

  1. Upewnij się, że drukarka ma najnowsze oprogramowanie układowe HP. W tym celu otwórz stronę Pobieranie oprogramowania i sterowników dla drukarek HP w przeglądarce.

    Strona oprogramowania i sterowników HP Brakująca lub uszkodzona głowica drukująca

  2. Kliknij Drukarki, wprowadź wymagany numer modelu i naciśnij Zatwierdź przycisk.
  3. Rozwiń kategorię Oprogramowanie układowe na stronie oprogramowania drukarki.

    Oprogramowanie układowe HP Brakująca lub uszkodzona głowica drukująca

  4. Kliknij Pobieranie aby zapisać wymienione tam oprogramowanie układowe w folderze.
  5. Otwórz folder zawierający pobrane oprogramowanie układowe. Następnie otwórz plik oprogramowania układowego, aby zainstalować najnowsze oprogramowanie układowe.

Wymień pojemniki z tuszem innych firm

Jeśli żadna z powyższych rozdzielczości nie działa, użycie może wymagać wymiany pojemników z tuszem. Dotyczy to zwłaszcza kartridży innych producentów. Upewnij się, że zamiennik to oryginalny zestaw wkładów HP.

Drukarka i pojemniki z tuszem HP Brakująca lub uszkodzona głowica drukująca

Oto niektóre z napraw, które mogą rozwiązać błąd „Brakującej lub uszkodzonej głowicy drukującej”. Jednak niektórzy użytkownicy mogą potrzebować zamiennych głowic drukujących. Użytkownicy z głowicami drukowanymi objętymi gwarancjami mogą otrzymać zestawy montażowe głowic drukujących od HP, za pomocą których mogą zainstalować zarówno nowe głowice drukujące, jak i wkłady.

Link do głównej publikacji