Nieoczekiwane rzeczy się zdarzają. Zwłaszcza, gdy próbujemy rozwiązywać problemy z naszymi nowoczesnymi gadżetami. Jeśli musisz przywrócić lub zaktualizować iPhone’a za pomocą iTunes, czasami może on rzucić się w twarz z nieznanym błędem 4013. Nie trzeba dodawać, że po tym nic nie działa. Proces odzyskiwania zostaje zatrzymany i nie można ukończyć procedury. Co gorsza, istnieje małe wyjaśnienie dotyczące tego błędu (w końcu jest to błąd „nieznany”), dlatego nie możemy zagwarantować, że nasz poradnik Ci pomoże. Mimo to wskazówki, które tu zgromadziliśmy, pomogły wielu osobom, więc sprawdź wszystko krok po kroku.
Dla twojej informacji: nieznany błąd 4013 jest związany z niektórymi innymi kodami błędów. Jeśli napotkasz błąd iTunes 9, błąd iTunes 4005 lub błąd iTunes 4014, skorzystaj z tych samych metod rozwiązywania problemów.
Jak rozwiązać iTunes Wystąpił nieznany błąd 4013?
Wsparcie Apple mówi, że te błędy pojawiają się, gdy komputer z systemem Windows lub Mac traci połączenie z iPhone’em (to samo dotyczy iPada i iPoda — wszystkie urządzenia z iOS). Zacznijmy od podstaw.
Błąd rozwiązywania problemu 4013: Zaktualizuj iTunes i uruchom ponownie iPhone’a
Podobnie jak w przypadku każdego błędu związanego z iTunes, zawsze powinieneś sprawdzić, czy masz najnowszą wersję iTunes. Zaktualizuj iTunes z poziomu ustawień na komputerze Mac, ze sklepu Microsoft Store w systemie Windows 10 lub z menu Pomoc na innych komputerach z systemem Windows.
Gdy masz pewność, że komputer jest wyposażony w najnowszą wersję iTunes, ale nadal pojawia się nieznany błąd 4013, uruchom ponownie iPhone’a. Prosty błąd może być przyczyną nieznanego błędu 4013. Jeśli posiadasz model iPhone’a 8 lub nowszy, szybko naciśnij i zwolnij przycisk zwiększania głośności dwa razy. Następnie przytrzymaj przycisk zasilania, aż pojawi się logo Apple. Jeśli jesteś dumnym właścicielem iPhone’a 7 lub iPhone’a 7 Plus, przytrzymaj jednocześnie przycisk zasilania i przycisk zmniejszania głośności. Przytrzymaj, aż pojawi się logo Apple. Jeśli masz iPhone’a 6S lub poprzedni model iPhone’a, dowolnego iPoda touch lub iPada, przytrzymaj zarówno przycisk Początek, jak i przycisk Zasilania. Trzymaj je, aż logo Apple pojawi się na ekranie.
Po pomyślnym ponownym uruchomieniu urządzenia podłącz je do komputera za pomocą kabla Lightning i spróbuj ponownie. Aktualizacja lub przywracanie powinno teraz działać idealnie.
Rozwiązywanie problemów z błędem iTunes 4013: Uszkodzone kable i krzywe porty
Sprawdź kabel. Jeśli używasz nieoryginalnych lub niecertyfikowanych akcesoriów (bez logo „MFi” na pudełku), transfer danych może nie działać. Ponadto uszkodzony kabel może być przyczyną, dla której iTunes nie może połączyć się z iPhonem i wyświetla błąd 4013.
Sprawdź port USB. Podłącz iPhone’a lub iPada do innego portu. Możesz także spróbować połączyć się z innym komputerem.
Błąd 4013: Czy Twój telefon ma wystarczającą ilość miejsca?
Jeśli podczas próby aktualizacji telefonu iPhone za pomocą iTunes pojawi się nieznany błąd 4013, sprawdź, czy masz wystarczającą ilość wolnego miejsca. W zależności od wersji iOS aktualizacja iPhone’a lub iPada może potrwać do 2 GB. Oczyść urządzenie i spróbuj ponownie. Spróbuj także zaktualizować iPhone’a bez iTunes (aktualizacja z Ustawienia> Informacje> Aktualizacja oprogramowania).
Błąd iTunes 4013: najgorszy scenariusz
Problem związany ze sprzętem może być przyczyną wystąpienia nieznanego błędu 4013. Jeśli tak, nie możesz tego naprawić samodzielnie (chyba że jesteś dobrze wyszkolonym pracownikiem Apple Service). Jeśli dosłownie nic nie działa, skontaktuj się z Apple lub certyfikowanym centrum serwisowym. Sprawdzą, czy Twój iPhone wymaga naprawy sprzętu i udzielą dalszych wskazówek, jak przywrócić urządzenie do pracy.