Co zrobić, jeśli system Windows 10 nie może połączyć się z usługą ProfSvc

The Usługa profilu użytkownika (ProfSvc) to usługa firmy Microsoft odpowiedzialna za ładowanie i rozładowywanie profilu użytkownika.
Czasami ProfSvc może być wyłączony lub zablokowany.

W konsekwencji użytkownicy nie będą mogli zalogować się do swoich profili użytkowników, aplikacje mogą mieć problemy z dostępem do danych użytkowników, a niektóre komponenty zainstalowane w celu otrzymywania powiadomień o zdarzeniach profilowych w rzeczywistości ich nie otrzymają. Niektórzy użytkownicy powiązali problem z instalacją systemu Windows 10.

W tym artykule wyjaśnimy ci, jak pozbyć się tego problemu, w kilku prostych krokach, aby doprowadzić swój profil użytkownika do normalnego stanu użytkowania.

Scenariusz domyślny i jego konsekwencje

W systemie Windows 10 usługa profilu użytkownika jest uruchamiana jako system lokalny podczas uruchamiania systemu operacyjnego. Warto pamiętać, że ProfSvc działa z różnymi usługami we wspólnym procesie svchost.exe.

W przypadku niepowodzenia w procesie uruchamiania szczegóły są zapisywane w dzienniku zdarzeń. W takim przypadku system Windows 10 powiadomi użytkownika, że ​​usługa ProfSvc nie została uruchomiona z powodu określonych błędów lub zdarzeń.

W takim przypadku aplikacje, Menedżer użytkowników i Menedżer kont współużytkowanych komputera (shpamsvc) mogą nie działać poprawnie, a uwierzytelnianie może zostać odrzucone.

Możliwe przyczyny problemów z ProfSvc

Przyczyny zatrzymanego, wyłączonego lub niepoprawnie działającego ProfSvc mogą być powiązane z:

  • System Windows 10 nie może poprawnie załadować ProfSvc
  • Działanie wirusa lub złośliwego oprogramowania
  • Uszkodzone lub brakujące pliki

Będziemy pamiętać o tych trzech scenariuszach. Zrozumienie, dlaczego ten problem występuje, pozwala nam to naprawić. Ten scenariusz może się zdarzyć zasadniczo w dowolnym momencie: podczas fazy rozruchu, gdy aktywowany jest określony program lub gdy użytkownicy próbują użyć określonej funkcji programu.

Jak naprawić problemy z połączeniem ProfSvc

Pierwszym i najbardziej naturalnym działaniem jest rozwiązanie problemu poprzez zresetowanie hasła do konta. Jeśli problemu nie można rozwiązać za pomocą tego podejścia, komputer wyświetli następujący komunikat o błędzie: „System Windows nie może połączyć się z usługą ProfSvc”.

Przed przystąpieniem do dalszych poprawek sprawdź, czy aplikacje, menedżer użytkowników, współdzielony menedżer kont PC (shpamsvc) i naturalne uwierzytelnianie są dobrze skonfigurowane i upewnij się, że działają poprawnie.

Rozwiązanie 1 — Przywróć oryginalną usługę ProfSvc z systemu Windows 10

  1. Kliknij Start
  2. Wpisz wiersz polecenia jako administratorwiersz polecenia uruchom jako administrator
  3. Wpisz następujące polecenia w oknie poleceń:
    • sc config ProfSvc start = auto
    • sc start ProfSvc
  4. naciśnij enter
  5. Zamknij okno poleceń
  6. Uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy problem nadal występuje.
  • Uwaga: Usługa ProfSvc korzysta z pliku profsvc.dll, który znajduje się w folderze% WinDir% \ system32. Jeśli plik zostanie zmieniony, uszkodzony lub usunięty, możesz przywrócić oryginalną wersję z nośnika instalacyjnego systemu Windows 10.

    Jeśli ta procedura nie zadziałała, możesz wypróbować rozwiązanie 2 wymienione poniżej.

    Rozwiązanie 2 — Utwórz nowe konto użytkownika

    Pierwszą intencją może być włączenie profilu. W tym celu musisz zalogować się do profilu użytkownika i zmienić usługę ProfSvc na Wł. Następnie otwórz profil, aby go ponownie aktywować.

    Jeśli opcja zalogowania się na własne konto w trybie awaryjnym nie jest możliwa, prawdopodobnie ProfSvc jest uszkodzony. W takim przypadku rozwiązaniem jest włączenie wbudowanego administratora. Możesz to zrobić, wykonując następujące czynności:

    1. Kliknij przycisk zasilania na ekranie logowania i naciśnij Shift + Uruchom ponownie, aby przejść do trybu awaryjnego
    2. Jesteś teraz w menu rozruchu odzyskiwania. Iść do Rozwiązywanie problemów
    3. Kliknij Opcje zaawansowane i wybierz Ustawienia uruchamiania.
    4. Teraz można zobaczyć listę, w której możesz wybrać tryb awaryjny z wierszem poleceń.Wiersz polecenia trybu awaryjnego
    5. Rodzaj: administrator użytkownika netto / aktywny: tak i naciśnij Enter.
    6. Zaloguj się do wbudowanego profilu użytkownika administratora
    7. Utwórz nowy profil użytkownika z uprawnieniami administratora.
    8. Możliwe jest teraz usunięcie uszkodzonego konta użytkownika z wbudowanego administratora.
    9. Zablokuj ekran, naciskając klawisze Windows + L i zaloguj się na koncie administratora.
    10. Sprawdź, czy problem nadal występuje
    11. Teraz możesz wyłączyć wbudowane konto administratora, wpisując: administrator użytkownika netto / aktywny: nie w wierszu polecenia (administrator).

    Pierwsze 12 kroków powinno pozwolić na przygotowanie nowego konta użytkownika. Teraz możesz wykonać te ostatnie kroki, aby rozwiązać problem.

    Utwórz nowe konto użytkownika:

    1. Kliknij Start i wpisz Wiersz polecenia (Administrator).
    2. Rodzaj użytkownik sieci NewAccount hasło / dodaj i kliknij Enter.
    3. Rodzaj grupa lokalna netto Administratorzy Nowe konto / dodaj i kliknij Enter.
    4. Wyloguj się z systemu i zaloguj do nowego konta użytkownika.

    Wykonując następujące kroki, włączyłeś wbudowanego administratora i utworzyłeś nowy profil użytkownika. Przenieś wszystkie dane od uszkodzonego użytkownika do nowo utworzonego profilu użytkownika i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

    Wykonanie jednego z dwóch wymienionych powyżej rozwiązań powinno pomóc w rozwiązaniu tego problemu. Jeśli masz jakieś sugestie, daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.

Link do głównej publikacji