Brak sygnału w telewizorze Sony Smart? Oto, co możesz zrobić

Jeśli posiadasz telewizor Sony Smart TV i nie możesz go używać z powodu komunikatu BRAK SYGNAŁU, to trafiłeś we właściwe miejsce.

Problem BRAK SYGNAŁU jest dość powszechny, nie tylko w telewizorach Sony Smart TV, ale także w innych telewizorach. Czasami może być dość irytujące, ponieważ może zakłócać twój ulubiony program telewizyjny lub film. Może być również wywoływany przez wiele przyczyn.

Na szczęście możesz spróbować pozbyć się komunikatu BRAK SYGNAŁU i przywrócić go do normy.

Co robisz, jeśli telewizor Sony wyświetla BRAK SYGNAŁU?

1. Ogólne kroki rozwiązywania problemów

  1. Sprawdź, czy wszystkie połączenia działają poprawnie. Jeśli antena, kabel lub inne urządzenie źródłowe nie jest prawidłowo podłączone do telewizora Sony Smart TV, spowoduje to wyświetlenie komunikatu BRAK SYGNAŁU.
  2. Upewnij się, że wszystkie kable są podłączone do odpowiednich portów.
  3. Zmień kanał i wypróbuj inne źródło lub urządzenie.
  4. Sprawdź, czy urządzenie źródłowe jest włączone i działa poprawnie.
  5. Upewnij się, że nie ma żadnych problemów z dostawcą telewizji kablowej.
  6. Sprawdź, czy w telewizorze jest zainstalowana najnowsza aktualizacja oprogramowania układowego. Jeśli nie, zaktualizuj telewizor Sony Smart TV.
  7. Wykonaj reset zasilania. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, sprawdź kroki z tego artykułu.

2. Użyj funkcji Auto Program

  1. Upewnij się, że telewizor jest wyłączony.
  2. Wyjąć wtyczkę kable zasilające, a następnie podłącz je ponownie.
  3. Zasilanie włączone telewizor Sony Smart TV.
  4. wciśnij Dom przycisk na pilocie zdalnego sterowania.
  5. Wybierz Ustawienia.
  6. Teraz wybierz Kanały> Konfiguracja kanałów.
  7. Następnie zobaczysz dwie opcje: Kabel i Antena. Wybierz odpowiedni typ sygnału dla swojego połączenia.
  8. Wybierz Auto Program i poczekaj na zakończenie procesu.

Warto wspomnieć, że odbierane kanały zależą od regionu. Ponadto funkcja automatycznego programowania może potrwać kilka minut, w zależności od liczby odbieranych kanałów.

3. Zmień wejście w telewizorze

  1. Jeśli telewizor działa poprawnie i nagle pojawia się komunikat BRAK SYGNAŁU, możliwe, że przez pomyłkę zmieniłeś wejście.
  2. wciśnij Wejście przycisk na pilocie zdalnego sterowania. Zwykle znajduje się na górze pilota, ale jeśli go nie ma, sprawdź na pilocie przycisk wprowadzania.
  3. Po naciśnięciu przycisku Input pojawi się lista z wszystkie dostępne dane wejściowe powinno się pojawić. Aktywne powinny być wyróżnione kolorem, a nieaktywne powinny być wyszarzone.
  4. W zależności od źródła wybierz odpowiednie wejście dla tego źródła (HDMI, kabel, antena). Pamiętaj, że jeśli twój telewizor ma wiele HDMI, będą one miały inną nazwę (HDMI 1, HDMI 2, strona HDMI). Wybierz prawidłowy.

4. Wykonaj reset do ustawień fabrycznych

  1. Aby rozpocząć, naciśnij Dom przycisk na pilocie zdalnego sterowania.
  2. Teraz idź do Ustawienia.
  3. Pod magazynem Resetuj wybierz Przywrócenie ustawień fabrycznych.
  4. Wybierać Wymazac wszystko.
  5. Potwierdź, wybierając tak.

Pamiętaj, że spowoduje to usunięcie wszystkich twoich informacji, pobranych aplikacji, zapisanych informacji i ustawień. Użyj go jako ostatniej opcji.

Czasami, jeśli używasz rozdzielacza sygnału, sygnał może być słaby.

W takim przypadku spróbuj bezpośredniego połączenia, aby sprawdzić, czy działa. Jeśli bezpośrednie połączenie działa, oznacza to, że rozdzielacz sygnału jest uszkodzony i powinieneś utrzymywać telewizor Sony Smart TV zawsze w bezpośrednim połączeniu.

Jeśli masz inne pytania, upuść je w sekcji komentarzy poniżej, a my je na pewno sprawdzimy.

Link do głównej publikacji