Wielu użytkowników Synology zgłosiło, że asystent nie zamapuje dysku. Ta kwestia może być bardzo irytująca, ponieważ różni się sposobem wyrażenia.
W niektórych przypadkach asystent Synology mapuje dysk na ograniczony czas, a następnie cała konfiguracja powraca do ustawień domyślnych, a w innych przypadkach zmiany nie są w ogóle stosowane.
Z tych powodów w dzisiejszym artykule opiszemy jedne z najlepszych kroków rozwiązywania problemów, jakie możesz podjąć, aby rozwiązać ten irytujący problem. Należy dokładnie wykonać czynności opisane w tym przewodniku, aby uniknąć innych problemów.
Co zrobić, jeśli nie mogę zmapować dysku Synology w systemie Windows 10?
1. Użyj Eksploratora plików
Chociaż może to wydawać się zbyt łatwe, aby mogło być prawdziwe, niektórzy użytkownicy wykorzystali to obejście do mapowania swoich dysków. Wspomniany wyżej problem wydaje się być spowodowany konfliktem między architekturą Synology a dyskami z systemem Windows 10.
W zależności od stopnia ewolucji problem Synology może nie być w stanie całkowicie zmapować dysków, a jeśli tak, będzie to tylko tymczasowe. Aby tego uniknąć, możesz po prostu użyć Eksploratora plików systemu Windows 10 do zmapowania dysku / dysków.
Możesz zalogować się na swoje konto przy użyciu bieżącej nazwy konta i hasła.
2. Wyłącz udostępnianie chronione hasłem
- naciśnij Win + X klawisze na klawiaturze -> wybierz Ustawienia z menu.
- W środku Ustawienia okno -> wybierz Sieć Internet -> kliknij Status.
- Przewiń na dół strony i kliknij Centrum sieci i udostępniania.
- Naciśnij przycisk Zmień zaawansowane ustawienia udostępniania.
- Rozszerzać Wszystkie sieci.
- Pod Udostępnianie chronione hasłem sekcja -> wybierz Wyłącz udostępnianie chronione hasłem.
- Wybierz Zapisz zmiany.
Chcesz usunąć zmapowane dyski sieciowe? Możesz to zrobić, postępując zgodnie z tym przewodnikiem!
3. Dezaktywuj opcjonalne funkcje w środku
- naciśnij Win + R. klawisze na klawiaturze -> wpisz opcjonalnyfeatures.exe -> naciśnij Wchodzić.
- Przewiń w dół do Obsługa udostępniania plików SMB 1.0 / CIFS -> kliknij + znak, aby aktywować menu rozwijane.
- Zaznacz pole obok Klient SMB 1.0 / CIFS.
- Odznacz pola dla obu SMB 1.0 / CIFS Automatyczne usuwanie i również Serwer SMB 1.0 / CIFS.
- Kliknij Dobrze i uruchom ponownie, jeśli pojawi się odpowiedni monit.
4. Zmodyfikuj ustawienia w Synology
- Nawigować do Ustawienia -> włącz Usługa SMB.
- W środku Zaawansowane ustawienia tab -> wybierz Protokół SMB3.
- Wyłącz opcję Szyfrowanie transportu aby zapobiec powolnemu przesyłaniu danych.
- Włącz opcję Blokowanie przeciw.
- Wyłącz Naciśnij Win + X klawisze na klawiaturze -> wybierz PowerShell (administrator) -> typ
REG ADD HKLM \ SOFTWARE \ Policies \ Microsoft \ PassportForWork / v Enabled / t REG_DWORD / d 0 / f
- naciśnij Wchodzić aby uruchomić polecenie.
- Po zakończeniu procesu uruchom ponownie komputer.
Jeśli Twój asystent Synology nie zamapuje dysku, w dzisiejszym artykule o naprawie zbadaliśmy najlepsze metody zastosowania tego rozwiązania.
Chcielibyśmy wiedzieć, czy ten przewodnik pomógł ci rozwiązać problem. Daj nam znać, jeśli ten artykuł pomógł Ci, korzystając z poniższej sekcji komentarzy.