Liczne ankiety wykazały, że ponad 70% konsumentów (a liczba ta stale rośnie), przeprowadza wyszukiwanie online przed wizytą w firmie lub dokonaniem zakupu. Ale w jaki sposób przecinasz mnóstwo informacji w Internecie, aby zabezpieczyć się na pierwszej stronie (lub co najmniej pierwszych trzech stronach) wyszukiwarki? Oprogramowanie SEO może ci pomóc.
Optymalizacja wyszukiwarek (SEO), znana również jako organiczny marketing w wyszukiwarkach, to po prostu proces, który wysyła do wyszukiwarek sygnały, że Twoja witryna jest najlepsza, najbardziej zaufana i autorytatywna w branży.
W idealnym przypadku wyszukiwarki stale przeglądają miliardy treści online, aby wybrać tylko to, co ma wartość dla wyszukiwarki — w tym przypadku — docelowej grupy odbiorców lub klienta.
Są doskonałym źródłem ukierunkowanego ruchu, więc aby udowodnić, że Twoja witryna jest najlepsza, którą warto pokazać docelowym odbiorcom, możesz wykonać jedną z dwóch czynności:
- Poproś specjalistę SEO, aby upewnić się, że jesteś na szczycie wyników wyszukiwania
- Uzyskaj narzędzie SEO, które może analizować Twoją witrynę i pomóc w lepszym rankingu.
Uzyskiwanie specjalisty SEO może być czasem kosztowne, szczególnie dla kogoś, kto dopiero zaczyna lub rozpoczyna działalność gospodarczą. Ale jeśli możesz sobie na to pozwolić, jest to jeden z najlepszych sposobów zarządzania Twoimi potrzebami SEO.
Specjalista przeanalizuje również, przejrzy i wdroży zmiany w Twojej witrynie, aby zoptymalizować ją pod kątem wyszukiwarek — krótko mówiąc, wie, które przyciski należy dotknąć, aby dostać się na szczyt.
Rozumieją wymagania witryny, takie jak badanie słów kluczowych, copywriting SEO, układ strony, linki wewnętrzne i zewnętrzne, a także techniki marketingowe i reklamowe w wyszukiwarkach dla SEO.
Z drugiej strony narzędzie SEO jest również idealne, ponieważ nie tylko analizuje twoją stronę, ale także daje rekomendacje i pomaga w lepszym rankingu bez płacenia za miejsce.
Jednak to do Ciebie należy interpretacja wyników analizy i optymalizacja jej samodzielnie.
Niektóre zadania, które pomoże Ci oprogramowanie SEO, obejmują:
- Zapewnienie wglądu poprzez analizę słów kluczowych, śledzenie linków zwrotnych i analizę trendów
- Znajdź najlepsze strategie poprawy trafności wyszukiwania dla swojej witryny
- Dostarczanie danych konkurencji i analiz branżowych
- Dostarczanie informacji na temat obszarów do ulepszenia witryny
- Dostarczaj raporty w tle dotyczące wskaźników optymalizacji
- Niektóre oferują narzędzia optymalizacji płatnego wyszukiwania, które analizują reklamy płatne za kliknięcie, dane konwersji i rozmieszczenie reklam
Zanim zdobędziesz oprogramowanie SEO, musisz wiedzieć, czego szukać w narzędziu SEO.
Dobre narzędzie SEO powinno idealnie zapewniać następujące funkcje:
- Skuteczne wykrywanie narzędzi do słów kluczowych
- Analiza konkurencji, w tym stosowane przez nią strategie
- Audyt witryny z sugestiami dotyczącymi ulepszeń
- Skalowalność — może współpracować z dużymi ilościami danych
- Wsparcie dla rynków lokalnych i międzynarodowych
- Wykonanie SEO na różnych platformach, w tym społecznościowych, mobilnych i stacjonarnych
- Zmień wskaźniki śledzenia i monitorowania
- Obsługa klienta z ciągłym profesjonalnym doradztwem
- Można go kupić przez renomowanego dostawcę (najlepiej firmę, która to oferuje) lub na oficjalnej stronie internetowej firmy
Teraz, gdy wiesz, co oprogramowanie SEO może dla Ciebie zrobić i co rozważyć, gdy szukasz takiego, kolejnym krokiem jest znalezienie niezawodnego narzędzia.
Najlepsze narzędzia SEO, aby podnieść pozycję w wynikach wyszukiwania
Oprogramowanie SEO Ahrefs
To narzędzie jest szanowane za wyjątkowe możliwości indeksowania stron internetowych (codziennie ponad 6 miliardów stron), kompleksowe monitorowanie i analizę domen, a także dogłębną analizę SERP.
Ahrefs jest wyposażony w pulpit, który wyświetla wszystko, czego potrzebujesz do wykonywania działań SEO, zarówno w formacie podsumowanym, jak i szczegółowym.
To oprogramowanie SEO zaspokaja wszystkie Twoje potrzeby w zakresie SEO, zapewniając kompleksowe raporty, analizy konkurencji, badania słów kluczowych, kontrole linków zwrotnych, badania, które treści działają dla Twojej niszy, śledzenie pozycji słów kluczowych i monitorowanie Twojej niszy za pomocą alertów.
Jest również wysoce rekomendowany przez wiodące marki marketingowe i SEO, takie jak Neil Patel (KissMetrics), Brian Dean (Backlinko) i Jon Cooper (Pointblankseo).
Dlaczego lubimy Ahrefs:
- Wyświetla dokładne słowa, według których konkurencja
- Ma ponad 240 milionów baz danych słów kluczowych w Stanach Zjednoczonych i ponad 100 innych krajach
- Mamutowa baza danych zawierająca 3 miliardy słów kluczowych
- Obejmuje wszystkie Twoje bazy w badaniach słów kluczowych i bieżącym monitorowaniu
- Wyjątkowa analiza domen
- Zapewnia wgląd w zachowanie wyszukiwarki
- Prowadzi największy na świecie indeks linków zwrotnych na żywo (ponad 12 bilionów)
- Przeszukuje ponad 4 miliardy stron internetowych co 24 godziny, a świeże aktualizacje danych co 15 minut
- Funkcja eksploratora stron pomaga zobaczyć wszystkie linki zwrotne i dane SEO dla dowolnej witryny
- Funkcja eksploratora treści pomaga dowiedzieć się, które witryny nie prowadzą do linków, zapewniają najlepszą skuteczność i ruch w sieci wyszukiwania
- Zapewnia automatyczne dzienne / tygodniowe / miesięczne raporty rankingowe
- Śledzi rankingi słów kluczowych z dowolnej lokalizacji
- Zapewnia graficzny raport historii rankingu
- Możesz skonfigurować alerty dotyczące słów kluczowych związane z Twoją firmą, a narzędzie wysyła Ci powiadomienie e-mailem (pomaga uzyskać nowe możliwości obsługi odbiorców)
Pobierz narzędzie Ahrefs SEO tutaj
Pobierz narzędzie programowe Moz Pro SEO tutaj
Oprogramowanie SEO SEMrush
To narzędzie oferuje kompleksowe badania słów kluczowych, analizy domen, śledzenie linków zwrotnych, a także podział wyszukiwania na platformach komputerowych i mobilnych.
Chociaż nie jest tak kompaktowy jak Moz Pro, to narzędzie ma fantastyczną funkcję zwaną pomysłami SEO, co daje mu przewagę nad innymi narzędziami.
Funkcja pomysłów SEO pozwala zidentyfikować strony o wysokiej wartości w Twojej witrynie, dzięki czemu możesz zoptymalizować między innymi współczynniki klikalności (CTR) i wyświetlenia. Po wybraniu stron SEMrush informuje, w jaki sposób nadać im priorytety oraz ile ruchu można uzyskać na podstawie tego wyrównania.
Ma również integrację z Trello, co oznacza, że możesz utworzyć zadanie i delegować zadania w zespole.
Dlaczego lubimy SEMrush:
- Funkcja pomysłów SEO oferuje wyjątkową wartość
- Identyfikuje strony o wysokim prawdopodobieństwie
- Hyper-lokalne kierowanie na SEO
- Propozycje słów kluczowych
- Proaktywne rekomendacje SEO
- Za jednym razem możesz prowadzić kampanie dotyczące wielu celów wywierconych według miasta
- Niestandardowe rozwiązania biznesowe na specjalne potrzeby marketingowe, takie jak szkolenia na miejscu, funkcje dodatkowe i niestandardowe bazy danych słów kluczowych
- Narzędzie do śledzenia pozycji sprawdza, które słowa kluczowe uruchamiają różne funkcje SERP, zarówno te należące do Ciebie, jak i te należące do konkurencji
Pobierz narzędzie SEMrush SEO tutaj
CZYTAJ TAKŻE: 4 najlepsze wyszukiwarki do wyszukiwania wizualnie podobnych obrazów
WordLift
Po przeprowadzeniu analizy SEO za pomocą jednego z wyżej wymienionych narzędzi SEO, absolutnie musisz przejść bezpośrednio i rozpocząć pracę nad ulepszeniem swoich stron internetowych w celu zwiększenia ruchu. WordLift koncentruje się na semantycznym SEO i pomoże dotrzeć do szerszego grona odbiorców, uwalniając moc sztucznej inteligencji do wzbogacania treści.
To narzędzie analizuje zawartość artykułów i stron, wykrywa zawartość poprzez przetwarzanie w języku naturalnym, a następnie dodaje warstwę metadanych schema.org. W ten sposób WordLift zamienia twoje teksty internetowe w otwartą książkę dla wyszukiwarek, która w końcu może jednoznacznie zrozumieć twoje strony i podawać je użytkownikom, którzy szukają dokładnie takich informacji.
Jest jeszcze więcej: WordLift jest jak inteligentny bibliotekarz, który pomoże Ci uporządkować treści. W rzeczywistości poprawia architekturę informacyjną witryny i oferuje czytelnikom odpowiednie linki wewnętrzne, a ostatecznie angażuje użytkowników.
WordLift jest dostępny zarówno jako wtyczka do WordPress, jak i usługa w chmurze, z której można korzystać w dowolnym systemie CMS dzięki łatwej w instalacji bibliotece javascript.
Istnieje kilka planów spełniających potrzeby i oczekiwania firm i stron internetowych dowolnej wielkości. Subskrypcja biznesowa WordLift obejmuje również pełny dostęp do WooRank, platformy SEO, która analizuje twoją stronę internetową i pozwala mierzyć twoje postępy pod względem rankingu SEO.
Dlaczego lubimy WordLift:
- Oferuje unikalne i kompleksowe podejście do semantycznego SEO
- Dodaje do treści znacznik schema.org, umożliwiając wyszukiwarkom najlepsze indeksowanie i wyświetlanie witryny
- Porządkuje zawartość, tworząc publicznie dostępny wykres wiedzy na temat Twojej witryny
- Wydłuża średni czas przebywania w witrynie, zachęca czytelników do korzystania z odpowiednich rekomendacji dotyczących treści
- Wzbogaca Twoje treści o sensowne linki wewnętrzne
- Wspiera proces pisania dzięki wiarygodnym i kontekstowym faktom
- Rozszerza twoją stronę o wewnętrzne słownictwo, które ma wielką wartość pod względem SEO, ponieważ pomaga wyszukiwarkom zrozumieć semantyczną domenę twojej witryny.
Pobierz tutaj narzędzie programowe SEO WordLift
Oprogramowanie SEO PowerSuite
Ten zestaw narzędzi składa się z czterech elementów, które są wyposażone w funkcje, które sprawiają, że jest idealny do twoich potrzeb SEO. Obejmują one:
- Śledzenie rang
- SEO SpyGlass
- Audytor strony internetowej
- LinkAssistant
Śledzenie rang
Ta funkcja pozwala monitorować rankingi wyszukiwania, śledząc słowa kluczowe i sprawdzając je w określonym czasie.
W module do śledzenia rang znajdują się takie funkcje, jak sugestie słów kluczowych, porównania wyników i raporty, które można eksportować za jednym kliknięciem.
Ta funkcja pozwala zobaczyć pozycję w rankingu na podstawie słów kluczowych, a najlepsze jest to, że jej interfejs jest przyjazny dla użytkownika, a jednocześnie zapewnia dokładne dane i dodatkowe informacje do podejmowania decyzji.
SEO SpyGlass
Ta funkcja szpieguje linki zwrotne konkurentów, a to z kolei pomaga zidentyfikować realne lub odpowiednie możliwości tworzenia linków dla własnej witryny.
Pomaga również zidentyfikować potencjalne szkodliwe domeny, podaje szczegółowe statystyki dla twoich linków zwrotnych, oferuje wiele informacji / źródeł danych linków zwrotnych oraz generuje przydatne raporty do podejmowania decyzji.
Audytor strony internetowej
Ta funkcja pozwala zoptymalizować witrynę internetową, dzięki czemu można ją dobrze pozycjonować na podstawie słów kluczowych.
Dosłownie wykonuje całą pracę nóg, dostarczając użytecznej analizy treści, przeglądu domeny i generuje pełny audyt witryny, dzięki czemu możesz zidentyfikować, co jest nie tak, i podjąć niezbędne środki, aby poprawić i / lub zoptymalizować swoją teren.
LinkAssistant
Ta funkcja ułatwia budowanie linków, jeśli jest używana we właściwy sposób.
Umożliwia identyfikację witryn, do których możesz podejść, zarządzanie e-mailami i śledzenie linków, które mogłeś zdobyć na dłuższą metę. Zapewnia także integrację z Google Analytics i pomaga zidentyfikować możliwości tworzenia linków, których inaczej byś nie widział.
Dlaczego lubimy SEO PowerSuite:
- Nieograniczona bezpłatna wersja próbna (ale z ograniczonymi funkcjami)
- Jeśli dostaniesz to narzędzie, możesz zdecydować o oddzielnym pobraniu jego czterech elementów (jeśli nie potrzebujesz wszystkich)
- Pomaga śledzić rankingi witryny
- Pomaga zoptymalizować witrynę, posty i strony
- Pomaga zidentyfikować możliwości budowania linków
- Szczegółowe raportowanie z dostosowywanymi szablonami
Pobierz SEO PowerSuite tutaj
Rynek oprogramowania SEO stale zyskuje nowe narzędzia, więc jeśli nie masz pewności, które narzędzie SEO wybrać dla swojej witryny, lepiej skorzystaj z popularnych i sprawdzonych, takich jak te pięć narzędzi, które zalecamy.