Xbox One nie widzi Wi-Fi? Oto jak to naprawić

Konsole Xbox One używają Wi-Fi do łączenia się z usługą Xbox Live. Umożliwia to dostęp do funkcji, takich jak gry online i streaming wideo. Nie możesz jednak uzyskać takiego dostępu, gdy konsola Xbox One nie widzi Wi-Fi, ponieważ połączenie musi działać dobrze, aby to umożliwić.

Istnieje kilka powodów, głównie technicznych, dla których Xbox One nie widzi Wi-Fi ani innych połączeń internetowych, z których można korzystać. Uniemożliwiają one dostęp do sieci, a także do Xbox Live.

Jeśli nie ma połączenia lub połączenie nie jest widoczne, na ekranie konsoli może pojawić się błąd z sugestiami dotyczącymi rozwiązania problemu.

Jeśli jednak utkniesz i potrzebujesz szybkich rozwiązań, aby rozwiązać problem, wypróbuj poniższe rozwiązania.

ROZWIĄZANE: Xbox One nie wykrywa Wi-Fi

  1. Ogólne rozwiązywanie problemów
  2. Sprawdź zakłócenia sygnału
  3. Wyłącz i włącz zasilanie konsoli i sprzętu sieciowego
  4. Sprawdź, czy możesz zobaczyć swoją sieć bezprzewodową:
  5. Sprawdź, czy router nadaje prawidłowy identyfikator SSID
  6. Przywróć router do ustawień fabrycznych
  7. Zresetuj połączenie internetowe
  8. Sprawdź, czy oprogramowanie układowe wymaga aktualizacji
  9. Uzyskaj nowy sprzęt sieciowy

1. Ogólne rozwiązywanie problemów

  • Sprawdź, czy możesz zobaczyć inne sieci bezprzewodowe
  • Sprawdź, czy inne urządzenia widzą twoją sieć bezprzewodową. Pomaga to ustalić, czy problem dotyczy routera bezprzewodowego. Jeśli masz komputer, telefon, telewizor lub inną konsolę do grania, sprawdź, czy mogą zobaczyć twoją sieć bezprzewodową.
  • Co kilka sekund sprawdź, czy nazwa sieci (SSID) jest nadawana przez router bezprzewodowy co kilka sekund. Umożliwia to innym urządzeniom bezprzewodowym wykrycie sieci. Jeśli więc router nie nadaje nazwy sieci Wi-Fi, może nie być widoczny.
  • Jeśli żadne inne urządzenie bezprzewodowe nie może wykryć Wi-Fi, problem stanowi router, a nie konsola. Możesz to naprawić, ponownie uruchamiając sprzęt sieciowy.

— ZWIĄZANE: Poprawka: „W tej grze musisz być online” Błąd Xbox

2. Sprawdź zakłócenia sygnału

Jeśli router nadaje nazwę SSID lub nazwę sieci, oznacza to, że WiFi może działać poprawnie, więc możesz sprawdzić, czy coś zakłóca sygnał sieci Wi-Fi. W takim przypadku wykonaj następujące czynności:

Odłącz zestawy słuchawkowe innych firm, ponieważ mogą powodować zakłócenia. Nadają na tej samej częstotliwości co router bezprzewodowy, więc odłącz zasilanie od bezprzewodowego zestawu słuchawkowego i sprawdź, czy możesz zobaczyć WiFi.

Aby to zrobić:

  • Otwórz przewodnik na Xbox
  • Wybierz Ustawienia.
  • Wybierz Wszystkie ustawienia.
  • Wybierz Sieć.
  • Wybierz Ustawienia sieci.
  • Wybierz Skonfiguruj sieć bezprzewodową w lewym okienkuUstawienia sieciowe xbox
  • Sprawdź, czy twoja sieć bezprzewodowa znajduje się na liście Który jest twój? Jeśli jest na liście, oznacza to, że niektóre zestawy słuchawkowe innych firm wpływają na połączenie, zwłaszcza jeśli mają nadajnik (stację bazową).

Jeśli nie ma go na liście, sprawdź, czy nie występują inne zakłócenia bezprzewodowe. Może to być wszystko, od urządzeń elektronicznych, takich jak kuchenki mikrofalowe, klimatyzatory, telewizory CRT, bezprzewodowe zestawy słuchawkowe, elektroniczne nianie, inne sieci bezprzewodowe, telefony bezprzewodowe i głośniki bezprzewodowe.

3. Wyłącz i włącz zasilanie konsoli i sprzętu sieciowego

Aby to zrobić:

  • Odłącz kabel zasilający od routera, modemu lub bramy
  • Uruchom ponownie konsolę
  • Naciśnij przycisk Xbox, aby otworzyć przewodnik
  • Wybierz Ustawienia
  • Wybierz Uruchom ponownie konsolę.
  • Wybierz takpotwierdzić i odczekać pięć minut.
  • Podłącz router i poczekaj, aż wszystkie lampki wrócą
  • Podłącz resztę sprzętu i sprawdź, czy nadal występuje ten sam problem z połączeniem.

— POWIĄZANE: Poprawka: PUBG nie uruchamia się na Xbox One

4. Sprawdź, czy możesz zobaczyć swoją sieć bezprzewodową:

  1. Otwórz przewodnik.
  2. Wybierz Ustawienia.
  3. Wybierz Wszystkie ustawienia.
  4. Wybierz Sieć.
  5. Wybierz Ustawienia sieci
  6. Na ekranie ustawień sieci wybierz Skonfiguruj sieć bezprzewodową

5. Sprawdź, czy router nadaje prawidłowy identyfikator SSID

Aby to zrobić:

  • Sprawdź, czy router nadaje prawidłowy identyfikator SSID
  • Skonfiguruj ustawienia bezprzewodowe na konsoli Xbox
  • Użyj identyfikatora SSID nadawanego przez router
  • Otwórz przewodnik.
  • Wybierz Ustawienia.
  • Wybierz Wszystkie ustawienia.
  • Wybierz Sieć.
  • Wybierz Ustawienia sieci
  • Na ekranie ustawień sieci wybierz Skonfiguruj sieć bezprzewodową i sprawdź nazwę SSID.

6. Przywróć router do ustawień fabrycznych

Po wykonaniu tej czynności wszystkie ustawienia routera powrócą do stanu sprzed zakupu routera. Aby zresetować router, wykonaj następujące kroki:

  • Sprawdź tył lub spód routera pod kątem przycisku lub małego otworu oznaczonego „Resetuj”.
  • Naciśnij przycisk i przytrzymaj przez co najmniej 10 do 30 sekund. Kiedy lampki na routerze migają, router został zresetowany.
  • Ponownie skonfiguruj identyfikator SSID i hasło routera bezprzewodowego.

Uwaga: Przywrócenie routera do ustawień fabrycznych resetuje SSID i usuwa bieżące hasło sieci bezprzewodowej.

— ZWIĄZANE: Poprawka: powolne pobieranie gier na konsolę Xbox One

7. Zresetuj połączenie internetowe

  • Odłącz przewód zasilający od modemu.
  • Odłącz kabel połączenia internetowego
  • Odłącz przewód zasilający od routera i poczekaj 60 sekund
  • Podłącz przewód zasilający i kabel połączenia internetowego do modemu.
  • Gdy lampki modemu wrócą do normy, podłącz kabel zasilający do routera.
  • Poczekaj 60 sekund i sprawdź, czy masz połączenie z Internetem.

Po zresetowaniu routera sprawdź, czy możesz zobaczyć swoją sieć bezprzewodową, wykonując następujące czynności:

  • Otwarty przewodnik
  • Wybierz Ustawienia.
  • Wybierz Wszystkie ustawienia.
  • Wybierz Sieć.
  • Wybierz Ustawienia sieci
  • Na ekranie ustawień sieci wybierz Skonfiguruj sieć bezprzewodową

8. Sprawdź, czy oprogramowanie układowe wymaga aktualizacji

Oprogramowanie układowe routera zawierające starsze informacje może nie działać poprawnie. Producenci tych routerów zwykle udostępniają aktualizacje w celu poprawy wydajności, bezpieczeństwa, łączności i stabilności. Aktualizacja oprogramowania wewnętrznego może rozwiązać problemy z połączeniami i niską wydajnością.

Pobierz i zaktualizuj, a następnie zainstaluj je samodzielnie, ale upewnij się, że komputer jest podłączony bezpośrednio do routera za pomocą połączenia przewodowego, aby przesłać nowy plik oprogramowania układowego bezpośrednio do routera.

Po aktualizacji wykonaj poniższe czynności, aby sprawdzić, czy działa sieć bezprzewodowa. Jeśli nadal nie widzisz swojej sieci bezprzewodowej, przejdź do następnego rozwiązania.

9. Uzyskaj nowy sprzęt sieciowy

Może być konieczne uzyskanie nowego sprzętu sieciowego, jeśli nadal występują problemy z połączeniem, ponieważ może to wskazywać, że router jest niezgodny z konsolą i Xbox Live. Podobnie router może być uszkodzony lub nie działa poprawnie. Jeśli jest niezgodny lub uszkodzony, skontaktuj się z producentem sprzętu.

Czy udało Ci się znaleźć rozwiązanie, które działa na podstawie tych z tej listy? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.

Link do głównej publikacji