Wi-Fi nie poprosi o hasło: 6 szybkich rozwiązań, aby rozwiązać ten problem

Jeśli Twoja sieć Wi-Fi nie pyta o hasło w systemie Windows 10, jesteś we właściwym miejscu. Jest to dość powszechny problem wśród użytkowników, dlatego postanowiliśmy pomóc i poszukać rozwiązań.

Ustawienie hasła Wi-Fi ma kluczowe znaczenie, jeśli chcesz zablokować nieznajomym dostęp do Twojego połączenia internetowego w dowolnym momencie. W ten sposób możesz kontrolować, kto i kiedy wykorzystuje przepustowość.

Jednak od czasu do czasu modem / router może zachowywać się nieprawidłowo i nie prosić użytkowników o hasło podczas próby uzyskania dostępu do połączenia Wi-Fi. Czasami przyczyną może być twój komputer.

Zabezpiecz swoje Wi-Fi za pomocą tych narzędzi, które blokują innych użytkowników!

Co zrobić, jeśli Wi-Fi nie prosi o hasło

  1. Uruchom ponownie modem / router
  2. Zaktualizuj komputer
  3. Zmień hasło do Wi-Fi
  4. Usuń swój profil WLAN
  5. Poproś komputer, aby zapomniał o sieci
  6. Tymczasowo wyłącz program antywirusowy i zaporę ogniową

1. Uruchom ponownie modem / router

Oczywiście ponowne uruchomienie modemu jest pierwszym obejściem na liście. Ta prosta czynność często działa cuda i może szybko rozwiązać problem z Wi-Fi w mniej niż pięć minut.

Po prostu odłącz kabel zasilający od gniazdka elektrycznego i poczekaj kilka minut. Następnie podłącz modem z powrotem do gniazdka elektrycznego, naciśnij przycisk zasilania, aby włączyć urządzenie i sprawdź, czy problem nadal występuje.

2. Zaktualizuj komputer

Upewnij się, że na komputerze jest zainstalowana najnowsza wersja systemu Windows 10 i aktualizacje sterowników.

Problemy z Wi-Fi są bardzo częste w przypadku uruchamiania przestarzałych wersji oprogramowania. Sprawdzanie aktualizacji i instalowanie najnowszych poprawek może rozwiązać ten problem, więc spróbuj.

Przejdź do Ustawienia> Aktualizacja Bezpieczeństwo> kliknij przycisk „Sprawdź dostępność aktualizacji”.

Sprawdź aktualizacje

Która jest najnowszą wersją systemu Windows 10? Dowiedz się z naszego stale aktualizowanego artykułu!

3. Zmień hasło do Wi-Fi

Wielu użytkowników systemu Windows 10 potwierdziło, że zmiana hasła Wi-Fi rozwiązała problem. Oto jak to zrobić za pomocą Panelu sterowania:

  1. Przejdź do Start> wpisz „panel sterowania”> kliknij dwukrotnie pierwszy wynik
  2. Przejdź do Centrum sieci i udostępniania> Zmień ustawienia kartyZmień ustawienia adaptera
  3. Kliknij prawym przyciskiem myszy sieć bezprzewodową> wybierz Stanstan sieci Wi-Fi
  4. Przejdź do właściwości sieci bezprzewodowej
  5. Kliknij kartę Bezpieczeństwo i zmień hasło

zmień hasło wifi

Jeśli nie możesz zmienić hasła, przejdź do interfejsu użytkownika modemu i stamtąd ustaw nowe hasło.

4. Usuń swój profil WLAN

Teraz, jeśli system Windows 10 nie wyświetli monitu o połączenie Wi-Fi, możliwe, że profil sieci jest przechowywany przez usługę automatycznej konfiguracji WLAN.

Aby rozwiązać ten problem, musisz usunąć zapisany profil. Oto kroki, które należy wykonać:

  1. Uruchom wiersz polecenia jako administrator reklam i uruchom następujące polecenia:
    • netsh wlan pokaż profil
    • netsh wlan usuń profil i ddd nazwę profilu sieci, którą chcesz usunąć.
  2. Jeśli chcesz usunąć cały profil, uruchom następujące polecenie: netsh wlan usuń profil *
  3. Uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy system Windows 10 prosi o podanie hasła do Wi-Fi.

Należy również pamiętać, że jeśli system Windows 10 ma monitować o hasło za każdym razem, należy odznaczyć opcję „Połącz automatycznie” podczas łączenia przez sieć.

  1. Kliknij ikonę Wi-Fi na pasku zadań> kliknij Właściwościwłaściwości wifi
  2. Wyłącz opcję automatycznego łączenia.

Wi-Fi łączy się automatycznie

Usługa AutoConfig sieci WLAN nie działa? Nie martw się! Oto nasz przewodnik, aby rozwiązać problem!

5. Poproś komputer, aby zapomniał o sieci

  1. Przejdź do Start> Ustawienia> Sieć Internet> Zarządzaj ustawieniami Wi-Fi
  2. Przewiń w dół do Zarządzaj znanymi sieciami
  3. Kliknij lewym przyciskiem myszy swoją sieć> wybierz Zapomnij
  4. Teraz wyszukaj sieć i wprowadź hasło.

6. Tymczasowo wyłącz program antywirusowy i zaporę ogniową

Niektórzy użytkownicy zgłosili, że wyłączenie oprogramowania antywirusowego i zapory rozwiązało problem.

Innymi słowy, tymczasowo wyłącz ochronę antywirusową, odczekaj kilka minut, a następnie spróbuj połączyć się z siecią Wi-Fi i sprawdź, czy komputer monituje o podanie hasła.

Nie zapomnij włączyć ochrony antywirusowej zaraz po zakończeniu testu.

Proszę bardzo, mamy nadzieję, że te szybkie rozwiązania pomogły rozwiązać problem. Poinformuj nas, który z nich działał dla Ciebie.

Link do głównej publikacji