Pusty ekran telewizora podczas uruchamiania konsoli Xbox One może stanowić duży problem i uniemożliwić prawidłowe korzystanie z konsoli. Jednak możesz rozwiązać ten problem za pomocą jednego z tych rozwiązań.
Podłączenie telewizora do konsoli Xbox może czasem okazać się trudnym zadaniem, zwłaszcza jeśli nie możesz pozbyć się pustego ekranu telewizora. Niestety jest to jeden z najczęstszych problemów, na które napotykają właściciele Xbox One i Xbox One S po zainstalowaniu najnowszych aktualizacji lub po uruchomieniu konsoli.
Jeśli Twój ekran telewizora często pozostaje pusty lub czarny, przygotowaliśmy dla Ciebie serię krótkich obejść. Wykonaj poniższe kroki rozwiązywania problemów, aby naprawić połączenie między telewizorem a konsolą.
Xbox One nie wykryto sygnału? Wypróbuj te rozwiązania
- Pusty ekran telewizora po powrocie do domu
- Pusty ekran telewizora podczas oglądania płyty Blu-Ray
- Pusty ekran telewizora po włączeniu konsoli
- Pusty ekran telewizora podczas korzystania z AVR
- Pusty ekran telewizora po zainstalowaniu aktualizacji systemu
Pusty ekran telewizora po powrocie do domu
Jednym ze sposobów rozwiązania tego problemu jest po prostu ponowne uruchomienie konsoli. Jest to niezwykle proste do zrobienia, a aby to zrobić, wystarczy wykonać następujące kroki:
- Przytrzymaj Przycisk Xbox z przodu konsoli na 10 sekund, aby wyłączyć konsolę.
- wciśnij Przycisk Xbox na konsoli, aby ponownie włączyć konsolę.
Pusty ekran telewizora podczas oglądania płyty Blu-Ray
Najprawdopodobniej wyjście wideo konsoli jest ustawione na Pozwól 24 Hz. Aby rozwiązać problem z pustym ekranem telewizora, musisz wyłączyć tę funkcję:
- Naciśnij przycisk Xbox, aby przejść do Dom ekran> przewiń w lewo, aby otworzyć Przewodnik.
- Wybierz Ustawienia > wybierz Wszystkie ustawienia.
- Iść do Pokaz dźwięk > wybierz Opcje wideo.
- Kliknij Włącz 24 Hz > wyłączyć to ustawienie.
Pusty ekran telewizora po włączeniu konsoli
Jeśli masz ten problem, istnieje niewielka szansa, że Xbox One nie jest prawidłowo podłączony. Możesz jednak sprawdzić, czy wszystko działa poprawnie, wykonując następujące czynności:
- Upewnij się, że zarówno telewizor, jak i konsola są włączone, a sygnał wejściowy telewizora to HDMI.
- Sprawdź, czy połączenie kablowe HDMI z konsolą i telewizorem jest prawidłowe.
- Upewnij się, że kabel HDMI jest podłączony do portu „out to TV” konsoli.
- Zimno uruchom konsolę (przytrzymaj przycisk zasilania przez 10 sekund).
- Zresetuj ustawienia ekranu:
- Wysuń dowolny dysk z konsoli
- Na konsoli naciśnij i przytrzymaj przycisk Xbox przez pięć sekund
- Naciśnij i przytrzymaj przycisk Xbox i przycisk Wysuń, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy w celu włączenia konsoli. Nie puszczaj, dopóki nie pojawi się drugi dźwięk.
- Pamiętaj, że ta akcja uruchamia konsolę w trybie niskiej rozdzielczości. Przejdź do Ustawień, aby zresetować to ustawienie.
- Podłącz kabel HDMI do innego portu HDMI w telewizorze.
- Użyj innego kabla HDMI, aby podłączyć konsolę do telewizora.
- Podłącz konsolę do innego telewizora.
Pusty ekran telewizora podczas korzystania z AVR
- Włącz urządzenia w następującej kolejności, czekając na pełne włączenie każdego urządzenia:
- Włącz telewizor.
- Włącz AVR, gdy telewizor wyświetla obraz.
- Włącz konsolę.
- Przełącz źródło wejściowe AVR z konsoli, a następnie z powrotem.
- Uruchom ponownie AVR.
- Ustaw połączenie telewizora na HDMI:
- Wróć do ekranu głównego> przewiń w lewo, aby otworzyć przewodnik.
- Wybierz Ustawienia> Wyświetlacz dźwięk.
- Wybierz Wyjście wideo> połączenie TV > wybierz HDMI opcja.
Pusty ekran telewizora po zainstalowaniu aktualizacji systemu
- Przejdź do rozwiązania aktualizacji systemu Xbox One.
- Wybierz Muszę rozwiązać problem z aktualizacją systemu.
- Wybierz Mam problem z uruchomieniem.
- Wybierz Czarny ekran (tak, wybierz tę opcję, aby rozwiązać problemy z pustym ekranem telewizora).
- Postępuj zgodnie z rozwiązaniami rozwiązywania problemów oferowanymi przez to narzędzie.
Mamy nadzieję, że powyższe rozwiązania pomogą rozwiązać napotkane problemy z pustym ekranem telewizora. Jeśli natrafisz na inne obejścia, wypróbuj kroki rozwiązywania problemów w sekcji komentarzy poniżej.